اخبار داغ

گزارش دانا از مراسم گرامیداشت سرلشکر خلبان شهید احمد کشوری؛

هوانیوز ارتش، قدرت بلامنازع غرب آسیا/ عزت امروز ایران مرهون فداکاری شهداست

هوانیوز ارتش، قدرت بلامنازع غرب آسیا/ عزت امروز ایران مرهون فداکاری شهداست
مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر خلبان احمد کشوری صبح امروز (یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲) یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ در ستاد فرماندهی هوانیروز ارتش برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت سرلشکر خلبان احمد کشوری صبح امروز (یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲) با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و همرزمان آن شهید والامقام در ستاد هوانیوز ارتش برگزار شد.

امیر قربانی: هوانیروز ارتش به عنوان قدرت بلامنازع در غرب آسیا خودنمایی می‌کند

در ابتدای برنامه امیر قربانی فرمانده هوا نیوز ارتش با بیان اینکه در تمامی فتنه‌ها چراغ راه ما فرمایشات ولی امر مسلمین است، گفت: در جا‌هایی که فتنه وجود دارد، ولایت چراغ راه است؛ لذا همیشه گوش به فرمان ولی امر مسلمین هستیم.

امیر قربانی با اشاره به اینکه ما در دفاع مقدس با ۸۰ کشور جنگیدیم و اجازه ندادیم که حتی یک وجب از خاک کشورمان جدا شود، گفت: در دفاع مقدس، هوانیروز ۵۰۰ هزار ساعت عملیات انجام داد که این عدد در جهان رکورد محسوب می‌شود، همزمان چنانچه بلایای طبیعی هم رخ می‌داد در کنار مردم برای کمک‌رسانی حضور می‌یافت. امروز نیز در سی استان کشور در کنار مردم هستیم.

فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۷ که هوانیروز در عملیات مرصاد کمر منافقین را شکست تاکنون آن‌ها نتوانستند قد علم کنند، خاطر نشان کرد: هوانیروز ارتش از بزرگترین و قدرتمندترین ناوگان بالگردی غرب آسیا برخوردار است و به واسطه همین امر امروز در ۳۰ استان کشور در خدمت مردم هستیم؛ به نحوی که در بالگرد‌های ما چندین مورد شاهد متولد شدن نوزادان و جابجایی ۵۸ عضو پیوندی بودیم.

وی افزود: امروز در تاریکی و در شرایط بد هوایی رزمایش انجام می‌دهیم؛ این باعث شده تا سرویس‌های جاسوسی کشو‌های غربی عنوان کردند که باید‌ مراقب باشیم تا بالگرد‌های ارتش ایران شبانه بر روی شناور‌های ما در خلیج فارس ننشینند.

امیر قربانی با تاکید بر اینکه امروز دشمن را از فاصله دور با سلاح‌های دوربرد و نقطه‌زن منهدم می‌کنیم، تصریح کرد: امروز هوانیروز ارتش به عنوان قدرت بلامنازع در غرب آسیا خودنمایی می‌کند و اجازه نزدیک شدن دشمن به خاک کشور را نخواهد داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری: نسل جدید هوانیروز ارتش باید راه شهید کشوری را ادامه دهد

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الاسلام علی‌اکبری امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: عزت امروز ما مرهون فداکاری شهدا است زیرا جوانان به شناخت این عنصر ایمانی نیاز مبرم دارند و این را باید به شیوه‌های هنرمندانه در جامعه ترویج کنیم.

امام‌ جمعه موقت تهران با بیان اینکه دوران دفاع مقدس حرکت گسترده ای در رویارویی با نظام سلطه مبتنی بر روش فکری و اقدامی حضرت زهرا (س) بود، گفت: فهرست فضیلت‌های ایشان هر چند بسیار زیاد است، اما دو محور دفاع بی چون و چرا از ولایت و خدمت به بندگان خدا از سایر ابعاد حضرت نمود دیگری دارد به نحوی که خداوند سوره کوثر را در مقام ایشان نازل می‌کند.

وی افزود: هوانیروز در دفاع از حریم ولایت وارد خصوصیاتی از عملیات می‌شود که هیچ نیرویی نمی‌تواند آن را انجام دهد و حتی می‌تواند ناجی دیگر رزمندگان باشد و از سوی دیگر در امداد و نجات و خدمت به بندگان خدا کاری که انجام می دهد، فوق العاده است؛ بنابراین از یک طرف همچون کوه دماوند استوار و از سوی دیگر مانند باران رحمت آفرین هستید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به اینکه شیرودی‌ها  و‌ کشوری‌ها به ما آموختند با بالگرد دارای نقص فنی می‌توان حماسه‌ها آفرید یعنی این ایمان و اراده است که بر تجهیزات غلبه می‌کند، گفت: اقدامات شما سربازان ولایت، پشتوانه حرکت جهانی اسلام بویژه فلسطین است لذا نسل جدید هوانیروز باید آماده باشد تا پرچم پرافتخار هوانیروز را از دست پیشکسوتان آن بگیرد برای اینکه راه شهدایی همچون کشوری‌ها ادامه یابد.

وی در ادامه با اشاره به وصیت نامه شهید کشوری عنوان داشت: این شهید گرانقدر مرگ را آغاز دفتر حق می‌داند و در اوج فداکاری‌ها نه تنها خود را نمی‌بیند بلکه قطره‌ای از دریا می‌داند؛ موضوع دیگری که در این‌ وصیتنامه وجود دارد مراقب بودن از اقدامات ستون پنجم دشمن است مسئله‌ای که این روز‌ها مصداق نفودی هاست؛ علاوه بر این عنوان شده تا بی تفاوتی را از خود دور کنیم بدین معنی که کوفی نشویم و امام را تنها نگذاریم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همچنین این شهید بزرگوار پشتوانه حرکت رزمندگان را شرکت در دعای کمیل عنوان می‌کند علاوه بر این بر توجه به نسل‌های آینده و اینکه گریه فقط باید برای امام‌ حسین باشد تاکید دارد؛ امروز امتداد این شهیدان را در غزه می‌بینید.

در پایان این مراسم از خانواده شهید کشوری تجلیل به عمل آمد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه