اخبار داغ

خبری از حزباوی نیست؛

10 نکته از لیست جدید تیم ملی؛ خط قرمز ژنرال روی نام احمد و بازگشت باشوی کوچک

10 نکته از لیست جدید تیم ملی؛ خط قرمز ژنرال روی نام احمد و بازگشت باشوی کوچک
لیست 27 نفره بازیکنان دعوت شده به آخرین اردوی تیم ملی فوتبال پیش از جام ملت‌های آسیا حاوی نکات مهمی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان امروز لیست 27 نفره بازیکنان مدنظرش را برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 که از 24 دی ماه برای تیم ملی ایران در قطر آغاز خواهد شد، اعلام کرده و بازیکنانش را به اردوی تیم ملی در کیش را فرا خوانده است.

1- با بررسی لیست تیم ملی در نخستین گام به این نکته می‌رسیم که دعوت قلعه‌نویی از سردار آزمون، مشروط به موافقت باشگاه ایتالیایی آ.اس.رم ایتالیاست و فدراسیون فوتبال به این باشگاه نامه‌ای داده تا طبق مقررات AFC، سردار آزمون را در اختیار تیم ملی قرار بدهد. شنیده می‌شود آزمون به دلیل قراردادی که با جالوروسی بسته، قادر به همراهی تیم ملی نیست.

2- احمد نوراللهی که در اردوی قبلی تیم ملی به علت کدورت و تنش با قلعه‌نویی اردوی تیم ملی را ترک کرد، حالا با قلم قرمز ژنرال برای جام ملت‌ها مواجه شده و شماره 21 تیم ملی که سابقه حضور در جام جهانی را هم داراست، مسافر قطر نشده است.

3- مهدی قایدی که این روزها درخشش‌اش در لیگ ادنوک امارات متحده عربی بارها به کار فرهاد مجیدی و الاتحادکلبا آمده، از چشم قلعه‌نویی دور نماند و پس از مدت‌ها غیبت در لیست، این بار به جمع اردونشینان اضافه شده است.

4- مرتضی پورعلی‌گنجی که در جریان بازی تدارکاتی تیم ملی در تورنمنت اردن با مصدومیت سنگین پارگی رباط صلیبی مواجه شد و اکنون در حال اقدامات بازتوانی است، با نظر کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون فوتبال یوزها را در قطر همراهی می‌کند.

5- غیبت امین حزباوی، مدافع آتیه‌دار تیم فوتبال السد قطر در این لیست نیز در نوع خود جالب است. او پیش از این پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده و پیش‌بینی می‌شد قدرت سرزنی‌اش به کار ژنرال بیاید که با عدم دعوت از او، بالکل این مسئله متنفی‌ست.

6- سامان فلاح که طی ماه‌های گذشته به علت تصادف نتوانست در تیم ملی زیرنظر قلعه‌نویی کار کند، با بهبودی شرایط و پس از نشان دادن کیفیت خود بار دیگر به اردوی تیم ملی برگشته و مسافر جام ملت‌هاست.

7- قلعه‌نویی در پست دروازه‌بان و مدافعان کم‌ترین تغییرات را ایجاد کرده تا ثبات، مهم‌ترین عامل تاکتیکی وی برای مقابله با حریفان باشد. به‌نظر می‌رسد زوج کنعانی‌زادگان - خلیل‌زاده مانند قبل انتخاب اول ژنرال برای ترکیب اصلی هستند.

8- آریا یوسفی، بازیکن خوش‌تکنیک تیم فوتبال سپاهان که قابلیت بازی در چند پست را داراست، به همراه محمدجواد حسین‌نژاد به تیم ملی دعوت شده‌اند تا اولین تورنمنت رسمی خود به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش بزرگسالان را در قطر تجربه کنند.

9- یک نفر به طور قطع از این لیست خط خواهد خورد. اگر سردار آزمون بتواند موافقت رمی‌ها برای سفر به قطر را بگیرد، از بین سایر بازیکنان یک بازیکن مجبور به ترک اردوی تیم ملی است و اگر نه، سردار غایب بزرگ ایران در جام ملت‌هاست.

10- تیم فوتبال سپاهان با 6 بازیکن بیشترین سهمیه را در تیم ملی فوتبال کشورمان دارد. پیام نیازمند، محمد جواد حسین نژاد، آریا یوسفی، رامین رضاییان، رضا اسدی و شهریار مغانلو 6 بازیکن سپاهان در تیم ملی هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه