اخبار داغ

ایران 2 – بورکینافاسو 1؛

محک برنده مقابل بورکینافاسو/ گودبای پارتی تیم ملی با برد

محک برنده مقابل بورکینافاسو/ گودبای پارتی تیم ملی با برد
تیم ملی ایران در بازی دوستانه برابر بورکینافاسو در جزیره کیش به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آخرین بازی دوستانه تیم ملی در ایران در برابر بورکیافاسو در جزیره کیش بود. تیمی که با رتبه حوالی 50 در رنکینگ فیفا و مشتی لژیونر ریز و درشت می توانست یک محک جدی برای فوتبال ایران باشد. بازی در چمن هیبریدی و مخمل ورزشگاه المپیک و استادیوم مملو از تماشاگر و هوای مطبوع، بدون آلودگی و بازی زیر نور سبب شده بود تا همه چیز برای یک بازی خوب مهیا باشد.

امیر قلعه نویی تیمش را تقریبا با تمامی نفرات اصلی خود در زمین ارنج کرده بود تا در فاصله قریب به یک هفته مانده به آغاز رقابتها تیمش را محک بزند. ایران تا پیش از این بازی با سرمربیگری قلعه‌نویی در 11 مسابقه پیاپی هیچ شکستی نداشت و در 9 بازی به پیروزی رسیده و 2 تساوی هم در کارنامه داشت و امیر دوست داشت که این آمار جذاب را ادامه دهد.

بازی طبق انتظار با حملات ایران آغاز شد و در حالیکه چند موقعیت خوب را ایران از دست داد، اشتباه قدوس در میانه زمین، توپ دزدی هافبک حریف و ضربه درجا و خشک او با اصابت به پایه دیرک به درون دروازه غلتید تا ایران با این غافلگیری از حریف عقب بیفتد. بعد از این گل ایران سرپا حمله شد و پس از خراب کردن چند موقعیت، سرانجام با ضربه مهدی طارمی به گل رسید تا دو تیم با تساوی به رختکن برود.

در نیمه دوم امیر قلعه نویی دست به یک تصمیم عجیب زد و هر 11 بازیکن تیمش را تعویض نمود تا نفرات ذخیره نیز فرصت محک خورد برابر تیم آفریقایی داشته باشند. همین تعویض نفرات ریتم و هارمونی تیم ایران را بهم زد و سبب شد تا بازی به تعادل کشیده شود.

با این وجود ایران رفته رفته جریان بازی را در دست گرفت و به دروازه حریف نزدیک شد و در نهایت با اشتباه دروازه بان و مدافع حریف توسط امید ابراهیمی به گل دوم رسید. بعد از این گل عطش ایران فروکش کرد و همین سبب شد تا بازی از تب و تاب بیفتد. در دقایق باقی مانده اتفاق خاصی رخ نداد تا گودبای پارتی تیم ملی برای سفر به قطر با برد تمام شود.

ایران 2
گل: مهدی طارمی (42)، امید ابراهیمی (70)

بورکینافاسو 1
گل: کوناته (12)

ایران
علیرضا بیرانوند (46- پیام نیازمند)، سیدمجید حسینی (46- سامان فلاح)، محمدحسین کنعانی‌زادگان (46- شجاع خلیل‌زاده)، صادق محرمی (46- آریا یوسفی)، میلاد محمدی (46- احسان حاج‌صفی)، سعید عزت‌اللهی (46- امید ابراهیمی)، سامان قدوس (46- روزبه چشمی)، علیرضا جهانبخش (46- علی قلی‌زاده)، محمد محبی (46- مهدی قایدی، 75- مهدی ترابی)، مهدی طارمی (46- رضا اسدی)، شهریار مغانلو (46- کریم انصاری‌فرد)
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

بورکینافاسو
هیلیل کوناته، آسوفو دایو، آدامو ناگالو، استیو یاگو، رزاق گویبره، بلاتی توره، آداما گوییرا، عزیز کی، الکس بانگری، محمد کوناته، فیصل تاپسوبا (77- بانده)
سرمربی: هوبرت ولود

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه