اخبار داغ

هر جامعه ای که مشکل معیشتی داشته باشد، دین و اخلاق از آن فاصله می گیرد؛

قلعه نویی: از موقعیت های خراب شده ناراحتم/ مربی باید معلم باشد

قلعه نویی: از موقعیت های خراب شده ناراحتم/ مربی باید معلم باشد
سرمربی تیم ملی گفت: از موقعیت های خراب شده ناراحتم ولی از جنگیدن بچه ها خوشحالم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی در پایان بازی با بورکینافاسو اظهار داشت؛: عرض تسلیت به مردم ایران دارم به خاطر اتفاقی که در کرمان رخ داده. طلب صبر برای بازماندگان طلب آمرزش برای مرحومان دارم. ملت ایران همه از این حادثه سوگوارند. متشکرم از متخصص بیمارستان لاله که در یک ماه گذشته تلاش کردند. از مسئولین کیش و مردم و اهالی رسانه متشکرم. خیلی تلاش داشتیم که قبل از ورود به قطر یک بازی داشته باشیم. این بازی خیلی خوب بود با یک تیم قدرتی  سرعتی و فیزیکی. دستاوردهای خوبی پس از ۲ جلسه تمرین داشتیم. ۲ تیم داشتیم و هدف اصلی ما از ۲۴ دی شروع می شود.

وی افزود: برنامه ریزی کردیم بچه‌ها در ۲۴ دی به بهترین آمادگی برسند. در بازی با اندونزی هم همین برنامه را داریم تا بدن ها در جام ملتها بهترین شرایط آمادگی را داشته باشد. آخرین بار در مشهد خارج از تهران بازی کردیم و این بار در کیش، امیدواریم که استادیوم بزرگتر درست کنند.

سرمربی تیم ملی درباره بازی بورکینافاسو گفت: از نظر فنی خوب بودیم، جوانها را امتحان کردیم که ما را امیدوار کردند. موقعیت زیادی ایجاد کردیم ولی اصلا استفاده نکردیم که این خطرناک است و باید برطرفش کنیم. بعد از خوردن گل بچه ها خیلی تلاش کردند که ازشان راضی هستم. شاید در آسیا و مراحل بالاتر این قدر موقعیت به ما ندهند و باید رویش کار کنیم.

وی با تمجید از مردم و رسانه ها بیان کرد: مردم همیشه در بدترین حالت هم خودشان را نشان دادند. واقعا خود مطبوعات و رسانه ها در هفته گذشته یک مدل دیگری حمایت کردند و توقع همین را داشتیم. ما سرباز مردم هستیم تا خوشحالشان کنیم. وحدت خوبی شده و باید از این فرصت استفاده کنیم. خیلی ها کمک کرده‌اند و پویشی راه افتاده که پیشکسوتان هم‌ حمایت می‌کنند. سعید دقیقی چند روز اینجا بود و از نظراتش هم استفاده کردیم. 

سرمربی تیم ملی درباره جام ملتها گفت: امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم و من به این تیم امید دارم. با این فرصت کم تغییرات زیادی داشتیم و در هر نیمه این بازی ترکیب را تغییر دادیم. روی بدشانسی در این بازی گل خوردیم ولی هنوز با ایده آل ها فاصله داریم که باید ایرادهای تاکتیکی را برطرف کنیم.

قلعه نویی با اشاره به پلن تیمش گفت: در گذشته با ما خیلی حمله می شد ولی به عقب برمی‌گردم. تیمهایی که مسئولش بودم همیشه با ۲ بازیساز بوده. نمی شود با ۲ بازیساز دیگر فوتبال مدل دیگر بازی کنی ولی تبلیغات منفی بود. در سپاهان، تراکتور، استقلال، ذوب و ... چنین مدلهایی داشتیم. سامان قدوس ۲ اردوی اول نیامد ولی من گفتم به افکار من کمک می‌کند. دنبال یکی دیگر هم بودیم که نشد استفاده کنیم. ۲ پلن داریم. سامان بسیار با توانایی است و اگر در گذشته بهای بیشتری بهش می دادند، به تیم ملی کمک زیادی می کرد. امروز پاسهای تودر زیادی داد و فضاسازی هم کرد. دیروز با قدوس حرف زدم و گفتم رسیدن به جایگاه از حفظش آسانتر است و بقیه بچه ها هم جنگیدند. از موقعیت های خراب شده ناراحتم ولی از جنگیدن بچه ها خوشحالم.

قلعه نویی با اشاره مشکلات موجود تصریح کرد: مربی باید صادق باشد، معلم باشد، پدر باشد. از روزی که آمدم صادقانه حرف زدم و این روش کاری ماست. خیلی مشکلات را درون تیم حل می کنیم. هیچ تیمی شرایط خوبی نداشته و حتی پول نداشت، مثل استقلال که گرفتم. سپاهان آخرین دوره هم ۱۴ام بوده و مشکل داشتیم. در چارچوبی مسئولیتها را مشخص کردیم و کارها را به دوش بازیکنان انداختیم. در استقلال نتیجه نمی گرفتیم و من باتجربه ها را بازی دادم، برای امید ابراهیمی خیلی به من حمله کردند اما دیدیم چه شد و گل هم زد. بزرگهای تیم این مسئولیت را دارند و انجام می دهند.

وی درباره بازی دوستانه و یافتن تیم حریف گفت: سخت بود بورکینافاسو را به ایران بیاوریم. مشکلاتی داریم که نمی گویم شاید خیلی تیمها نیایند. مشکل مالی داریم ولی همه در حال تلاشند. بازی با اندونزی ۴ روز قبل از بازیهاست و عین همین بازی با همین روش پیش می رویم ولی همه فکر ما ۲۴ دی است که بدنها هماهنگ باشند.

وی درباره انتخاب بازیکنان تصریح کرد: آنتونیو مانیکونه می گوید جاهای زیادی مربی بودم ولی اینجا نمی فهمم چرا این رفتارها و حملات را می کنند. در ازبکستان ۲ بر صفر جلو بودیم و روی اتفاق مساوی کردیم. آنتونیو می گوید باید کمک کنند، نه حمله. به نظر همه احترام می گذاریم ولی بر اساس افکار تاکتیکی ام بازیکن انتخاب می کنم. امید کمک می‌کند پس انتخاب شد. بازیکنان دیگری لیاقت داشتند و می توانستند در لیست باشند ولی محدودیت داشتیم. انشالله دل مردم را شاد کنیم. همه بازیکنان را داریم، لیست نهایی را رد کردیم و تاییدیه پزشکی و فنی داریم. ۲۶ بازیکن سرحال داریم.

سرمربی تیم ملی با تمجید از اردوی کیش گفت: ۴ ماه پیش بازدیدی از کیش داشتم و زمین چمن عالی است. متشکرم از مردم خوب کیش که استقبال خوبی کردند. چند ایراد دارد این زمین که برطرف می‌شود. امیدواریم همه استانها روزی برسد که شرایط میزبانی از تیم ملی را داشته باشند. امیدوارم دغدغه اقتصادی نداشته باشیم. هر جامعه ای که مشکل معیشتی داشته باشد، دین و اخلاق از آن فاصله می گیرد. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه