اخبار داغ

نگاهی به قیاس مع‌الفارق علی کریمی؛

فرسنگ‌ها فاصله از زیر بیرق اجانب تا بیرق ابوالفضلی(ع)

فرسنگ‌ها فاصله از زیر بیرق اجانب تا بیرق ابوالفضلی(ع)
بین ستارخان و علی کریمی فرسنگ‌ها فاصله است، فاصله‌ای که شاید در مسافت، از آرامستان ابن‌بابویه (جایی که ستارخان آرمیده) تا آمریکا (جایی که علی کریمی به آنجا پناهنده شده است) باشد، اما در عمل بسیار بیشتر از آن است‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناپایگاه خبری تحلیلی آناج، علی کریمی، از فوتبالیست‌های سابق که ایام اغتشاشات سال قبل به آمریکا پناهنده شده و بعد از آن به نوعی آلت‌دست جریان نفاق برای  نفرت‌پراکنی در فضای مجازی شده است، اخیرا بعد از توئیتی که شهدای عزیز حادثه تروریستی کرمان را مورد اهانت قرار داده بود، با قیاسی منافقانه به تخریب شهید حاج قاسم سلیمانی با عاریه‌گیری از محبوبیت ستارخان پرداخته است.

هر چند که تراوشات فرد مذکور بسیار مهمل‌تر و مبتذل‌تر از آن است که برای نقدش قلم‌فرسائی کرد، اما باید گفت که بین ستارخان و علی کریمی فرسنگ‌ها فاصله است، فاصله‌ای که شاید در مسافت، از آرامستان ابن‌بابویه (جایی که ستارخان آرمیده) تا آمریکا (جایی که علی کریمی به آنجا پناهنده شده است) باشد، اما در عمل بسیار بیشتر از آن است‌.

آری به لحاظ فکر و عمل بین سردار ملی و بازیکن سابق تیم‌ ملی به همین اندازه فرسنگ‌ها فاصله است؛ فاصله‌ای از اوج عزّت تا حضیض ذلت؛ ستارخان علیه استبدادِ سلطنت قیام کرد و کریمی در کمپین «من وکالت می‌دهم» برای بازگشت سلطنت و استبداد تلاش نمود.

ستارخان می‌خواست همه را زیر بیرق حضرت‌ ابوالفضل (ع) جمع کند، در حالی که علی کریمی حتی نذری دستگاه سیدالشهدا و شهدای گلگون کفن و مظلوم حادثه تروریستی کرمان را به سخره گرفت.

سردار ملی منشاء خیزش و قیامش حکم مراجع تقلیدی بود که در جیبش بود و جادوگر(!) منشاء نفرت‌پراکنی‌هایش خوش‌رقصی و عمله‌گی برای دستگاه استکبار علیه‌ ملت خود است.

بین کریمی و ستارخان تناسبی نیست؛ چه اینکه ستارخان در وصیت نامه خود نوشته: «این بنده عاصی ستار، برای اجرای احکام شریعت غراء احمدی(ص) مطابق احکام صادره علماء اسلام از جان و مال خود صرف نظر کردم.» او برای پیاده شدن احکام اسلام قیام کرد و تا پای جان ایستاد، در حالی که کریمی چنگ به صورت اسلام ناب انداخت و پناهندگی زیر بیرق اجانب را به ایستادن در کنار ملت و کشور خود ترجیح داد.

و نکته آخر این‌که، «حاج قاسم نسخه تکامل یافته ستارخان و الباقی مبارزان راه حق بود.»؛ مبارزانی که همه دو شاخصه مهم در ایدئولوژی مبارزاتی خود داشتند، یکی «حاکمیت اسلام ناب»  و دیگری «حفظ تمامیت ارضی ایران» بود

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه