اخبار داغ

قائم مقام جشنواره عمار در گفتگو با دانا:

برای دیده شدن عمار به دنبال گدایی سلبریتی‌ها نیستیم

برای دیده شدن عمار به دنبال گدایی سلبریتی‌ها نیستیم
عضو شورای سیاست گذاری جشنواره عمار گفت: استراتژی ما برای سلبریتی ها این است که آن افرادی که آمادگی همراهی با ما را دارند حتی لزوما ممکن است با ما هم گفتمان نباشند، سعی داریم آنها را درگیر عمار کنیم.

صادق شهبازی عضو شورای سیاست گذاری جشنواره عمار در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص اینکه چه راهکارهایی وجود دارد تا آثار این جشنواره به دست سلایق مختلف جامعه تماشا شود، گفت: اولا این طور نیست که آثار جشنواره عمار صرفا توسط حزب اللهی ها دیده می شود. برخی از آثار این جشنواره مانند فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» توسط اکثر نوجوان های ایرانی دیده شده است. اتفاقا جشنواره عمار برخلاف دایره محدود سینما، همه مخاطبان را در نظر دارد و آثارش به دست همه سلایق می رسد.

وی ادامه داد: اما به نظر ما این کافی نیست و مخاطبان ما هم داخل و هم خارج از کشور باید افزایش پیدا کنند و برای این کار کارگاه هایی را برگزار کرده ایم، دایره اکران خود را گسترده تر کرده ایم و برای این منظور، اکران های اقتصادی خود را چند سالی است که اضافه کرده ایم به این معنی که اکران های غیر سینمایی را پیگیری کرده ایم و برای سایر سلایق و در مکان هایی به جز مساجد این اکران ها را انجام می دهیم.

قائم مقام جشنواره عمار افزود: علاوه بر گستردگی تنوع در اکران، ما این تنوع را در ایده ها و موضوعات تولیدی خود نیز به کار گرفته ایم و به سراغ موضوعات جدیدی همچون فضای مجازی رفته ایم و برای ما صرفا فضای مستند و داستانی کافی نبوده است. همین موضوع باعث شد که ما امسال با حجم زیادی از آثار با موضوعات جدید مواجه شویم که دو هفته ای مجبور شدیم تاریخ دریافت آثار را تمدید کنیم. آثاری که با کیفیت بالایی تولید شده اند و همین باعث شده که علاوه بر ماجرای کمی، سطح کیفی جشنواره امسال در مقایسه با دوره های گذشته بالا باشد.

شهبازی در ادامه در پاسخ به این سوال که در فضای مجازی و برای بیشتر دیده شدن آثار و اخبار جشنواره چه کارهایی انجام شده و آیا سراغ سلبریتی ها رفته اید، گفت: اصلا سیاست های جشنواره به گونه ای است که ما هیچ وقت به دنبال این کارها نبوده ایم؛ ما برای دیده شدن عمار به دنبال گدایی سلبریتی ها نمی رویم. هرچند اگر خود این افراد به سراغ ما بیایند، مشکلی نداریم. البته از طریق شبکه های مردمی و کنشگران فضای مجازی فعالیت هایی انجام شده است. استراتژی ما برای سلبریتی ها این است که آن افرادی که آمادگی همراهی با ما را دارند حتی لزوما ممکن است با ما هم گفتمان نباشند، سعی داریم آنها را درگیر عمار کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه