اخبار داغ

بازیکنان و کادر تیم ملی چه گفتند؟

طارمی: به وقتش پایم به گلزنی باز می شود/ قایدی: خودمان بازی را سخت کردیم

طارمی: به وقتش پایم به گلزنی باز می شود/ قایدی: خودمان بازی را سخت کردیم
بازیکنان و کادر تیم ملی پس از برد مقابل هنگ کنگ صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا اعزامی به قطر؛

تیم ملی ایران در دومین بازی خود در جام ملتهای آسیا با نتیجه خفیف یک بر صفر هنگ کنگ را شکست داد تا صعود خود را به دور بعد قطعی کرده باشد.

در پایان این بازی بازیکنان و کادر تیم ملی صحبت کردند.

طارمی: به وقتش پایم به گلزنی باز می شود

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی فوتبال پس از بازی ایران و هنگ کنگ اظهار داشت: این دیداری برد که به هر حال ما بردیم. از آن لحاظ بد نبود و ما توانستیم 6 امتیاز کسب کنیم و به مرحله حذفی صعود کنیم.

وی ادامه داد: ولی آن چیزی که ما می‌خواستیم قطعاً نبود، آن بازی که ما می‌خواستیم قطعاً انجام ندادیم. بچه‌ها از لحاظ ذهنی آماده این بازی نبودند و نمی‌دانم دلیلش چیست.

مهاجم تیم ملی در پاسخ به سوال خبرنگاری که تیم ملی ایران در مقابل تیم‌های بزرگ بهتر کار می‌کند، گفت: نه، هنگ کنگ تیم خوبی بود. بازی خوبی انجام داد و ما آن چیزی که مدنظرمان بود و آن چیزی که در تمرینات می‌خواستیم را نتوانستیم انجام دهیم. باید بیشتر کار کنیم که بتوانیم بهترین نتیجه‌ها را برای تیم ملی بگیریم.

طارمی گفت: بازی سختی بود و ما انتظار چنین مسابقه‌ای نداشتیم. به تیم هنگ کنگ تبریک می‌گویم. همین که توانستیم ببریم خوب است. اینجا جام ملت های آسیاست و تمام تیم ها با تمام توانشان وارد مسابقه می‌شوند. همین که 6 امتیاز گرفتیم شرایط بدی نداریم و خوب است.

وی در خصوص از دست رفتن موقعیت ها گفت: این چیز طبیعی است و موقعیت ها در بازی با فلسطین گل شد ولی در این مسابقه توپ هایمان درون دروازه نرفت. خیلی طبیعی است. همین مسائل است که فوتبال را جذاب می‌کند. اینکه ما می‌توانیم موقعیت بسازیم، یعنی برنامه داریم.

وی اظهار داشت: در این رقابت همه می‌آیند و تمام توانشان را به نمایش می‌گذارند. مخصوصا اینکه جلوی تیم‌های بزرگ بازی می‌کنند. ما به عنوان تیم بزرگ هستیم و تیم ها با تمام توان به زمین می‌آیند.

طارمی در پاسخ به این سوال که هنوز فرصت نشده تا با آزمون آن زوج همیشگی را تشکیل دهد، گفت: ان شاءالله زمانش برسد و اتفاقات خوب برایمان رخ دهد. مهم برد است چه با زوج مهدی-سردار، چه کریم، شهریار یا رضا اسدی. هر کسی که در زمین حضور دارد، بتوانیم ببریم.

وی در خصوص اینکه چه زمان پایش به گلزنی باز می‌شود گفت: ان شاءالله باز می‌شود. به وقتش باز بشود، بهتر است.

رضایی: چون گل نزدیم، هنگ کنگ شجاعت حمله پیدا کرد

رحمان رضایی مربی تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار دو تیم ایران و هنگ کنگ در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا که با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید، اظهار داشت: فکر می‌کنم اگر می‌توانستیم از موقعیت‌ها خوب استفاده کنیم، بازی اینقدر پیچیده و سخت‌تر نمی‌شد. ما موقعیت‌های زیادی در نیمه اول داشتیم که وقتی از این موقعیت‌ها استفاده نکردیم باعث شد که حریف شجاعت و جسارت بیشتری پیدا کند.

او ادامه داد: امیدوارم برای بازی بعد کار بیشتری از لحاظ تاکتیک و روحی انجام دهیم. ما مقابل فلسطین از دقیقه اول فشار آوردیم و تیم نتوانست کاری کند اما در بازی دوم کار برعکس شد. وقتی گل نزدیم حریف شجاعت بیشتری پیدا کرد تا به دروازه ما نزدیک شود. بچه‌ها خودشان اعتقاد داشتند در این بازی محکم‌تر جلو می‌رفتند، با این حال خدا را شکر در روزی که خودمان نبودیم اما توانستیم سه امتیاز بازی را بگیریم.

رضایی در مورد عملکرد مهدی قایدی گفت: همه بازیکنان خوب بودند اما مهدی قائدی تمرینات خوبی را انجام داد و توانست اعتماد سرمربی را جلب کند. او مهره با ارزشی است.

رضایی در مورد مجید حسینی و سردار آزمون  تاکید کرد: در مورد مجید حسینی هنوز تست‌ها انجام نشده و روزهای آینده مشخص می‌شود. سردار آزمون هم مهره با ارزشی است و ما ریسک نکردیم او را برای بازی‌های آینده نگه داشتیم.

مربی تیم ملی در مورد وضعیت جام ملت‌ها گفت: از روز اول اتفاقات عجیب و غریب برای تیم‌ها و هواداران رخ داد. این مسئله باعث شد که تمرکز ما مقداری از دست برود و امیدواریم برای بازی سوم تمرکز لازم را داشته باشیم. بچه‌ها خودشان باشند، مشکلی نخواهیم داشت.

جهانبخش: انتظار از ایران و استرالیا و ژاپن زیاد است

علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی فوتبال بعد از برد ایران مقابل هنگ کنگ اظهار داشت: امروز روز خوب ما نبود، ولی خدا را شکر که بازی را بردیم. خوشحالم که این اتفاق در مرحله گروهی رخ داد، ولی باید از این دیدار یاد بگیریم و برای بازی‌های آِینده شرایط را درست کنیم.

وی در خصوص شرایط تیم‌های دیگر گفت: خیلی‌ها در مورد مراحل بالاتر حرف می‌زدند، ولی همین هنگ کنگ بازی سختی شد و عراق ژاپن را برد. همه تیم‌ها می‌آیند که خودشان را نشان بدهند، ولی همیشه در کشورمان مشکل امکانات و بازی دوستانه داریم. این تیم آرزو‌های بزرگی دارد، ولی خدا را شکر بازی امشب در مرحله گروهی برای ما رخ داد.

وی در خصوص کری خوانی مت رایان دروازه بان استرالیا گفت: ما در برایتون روز‌های خوبی داشتیم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. در ادامه به جز بازی با ایران برای او آرزوی موفقیت می‌کنم. انتظار از ایران و استرالیا و ژاپن زیاد است و باید ما هم شرایط را حفظ کنیم.

جهانبخش در خصوص انتقادات از بازی تیم ملی گفت: قبل از این بازی‌ها گفتم که همه ما هدفمان قهرمانی تیم ملی است. اصحاب رسانه و مردم از تیم در این یک ماه حمایت کنند. من قول می‌دهم همه تلاش کنند که این تیم موفق شود. امیدوارم حرف‌ها در مورد تیم ملی مثبت باشد هر چند بازی امشب خوب پیش نرفت. فضای مجازی اسمش رویش هست. در این اواخر اختلافاتی بین مردم و تیم ملی ایجاد شد که رضاییان هم در مورد آن حرف زد، ولی مردم ما باهوش هستند و از تیم ملی حمایت می‌کنند.

هافبک تیم ملی تاکید کرد: کسی انتظار نداشت ژاپن ببازد، ولی واقعا از بازی عراق لذت بردم. با این کادر فنی و بازیکنان بازی‌های خوبی انجام دادیم و وقتی یک بازی این مدلی می‌شود همه انتظار دارند که این شرایط به وجود نیاید.

قایدی: خودمان بازی را سخت کردیم

مهدی قایدی مهاجم تیم ملی فوتبال پس از پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ اظهار داشت: امروز روز سختی بود. خودمان برای خودمان بازی را سخت کردیم، ولی خدا را شکر توانستیم بازی را ببریم، آنهم در روزی که خیلی خوب نبودیم. مهم این است که ذهنیت برنده‌ را داشتیم. بازی دوم بود و شرایط فرق می‌کرد، ولی باز هم خدا را شکر توانستیم از این مرحله صعود کنیم. باید تمرکزمان را روی بازی با امارات بگذاریم و بهتر از این بازی باشیم.

وی در مورد عملکرد خوبش در دو بازی قبلی تیم ملی گفت: من لطف بچه‌ها را در خط جلو تمام می‌کنم. ما آمدیم که وظیفه‌مان را خوب انجام دهیم. امیدوارم این روند ادامه‌دار باشد و بتوانیم به هدفی که داریم برسیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این موضوع که باید ایرادات تیم ملی خصوصاً در خط دفاع برطرف شود، تصریح کرد: این موضوع برعهده من نیست و صد درصد اشکالات را برطرف می‌کنند.

قایدی درباره حمایت هواداران خاطر نشان کرد: صد درصد ما نیاز به حمایت هواداران داریم. بازی با امارات مهمترین بازی ماست و امیدوارم ورزشگاه کلاً پر شود و بتوانیم شادشان کنیم.

وی راجع به عملکرد خوب همه تیم‌ها مقابل مدعیان عنوان کرد: صد درصد، اما ما تمرکزمان روی بازی‌های خودمان است.

حسینی: برای تشدید نشدن مصدومیتم تعویض شدم

مجید حسینی مدافع تیم ملی فوتبال پس از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ درباره مصدومیتش گفت: مچ پایم از بازی قبل درد داشت، چون در دیدار تدارکاتی برابر اندونزی تکل زده بودم. امشب در صحنه‌ای، درد پایم تشدید شد و برای اینکه بدتر نشود، از زمین خارج شدم. امیدوارم با گرفتن MRI‌ مشکلی نداشته باشم.

وی در مورد اینکه به نظر می‌رسد مشکلی برای بازی بعدی نخواهد داشت، تصریح کرد: امیدوارم اینطور باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه