اخبار داغ

لحظه به لحظه؛

آخرین اخبار از یکصدوهفتمین روز عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه از ۲۵ هزار نفر فراتر رفت

آخرین اخبار از یکصدوهفتمین روز عملیات طوفان الاقصی/ تعداد شهدای غزه از  ۲۵ هزار نفر فراتر رفت
تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد یکصدوهفتمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه منازل مردم در اردوگاه الشاطی در نوار غزه را بمباران کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد یکصدوهفتمین روز از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی شده است که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه منازل مردم در اردوگاه الشاطی در نوار غزه را بمباران کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با تجاوزات گسترده مستمر به نوار غزه، بامداد امروز به الخلیل در کرانه باختری یورش برد.

بمباران اردوگاه‌ها و منازل مسکونی در نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه طی بامداد و صبح امروز متوقف نشده و ادامه داشته است.

شبکه الجزیره نیز دقایقی قبل از حمله توپخانه ای شدید رژیم صهیونیستی به بخش‌های شمالی نوار غزه خبر داد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چندین حمله هوایی علیه اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه انجام دادند. یک منزل مسکونی در محله الامل واقع در غرب خان یونس نیز زیر بمباران این جنگنده‌های متجاوز قرار گرفت و در جریان آن چند فلسطینی بی گناه شهید و یا زخمی شدند.

نبرد نیروهای مقاومت با اشغالگران در غزه و کرانه باختری

المیادین همچنین از وقوع درگیری‌های شدید میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در ۲ منطقه الکرامه و المخابرات در غرب شهر غزه خبر داد.

نبرد جانانه نیروهای فلسطینی با عناصر اشغالگر که به مرکز خان یونس نفوذ کرده اند همچنان ادامه دارد.

خبرنگار المیادین تصریح کرد که نیروهای مقاومت با اشغالگرانی که قصد دارند مجدداً به اردوگاه البریج در شمال نوار غزه نفوذ کنند درگیر شده اند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کرده اند که یک نظامی صهیونیست در جنوب نوار غزه به هلاکت رسیده و سه تن دیگر نیز به شدت زخمی شده اند.

نیروهای مقاومت در کرانه باختری نیز ایست بازرسی نظامیان صهیونیست در دوتان واقع در نزدیکی شهر جنین را گلوله باران کردند.

صهیونیست‌ها تمام دانشگاه‌های غزه را از بین بردند

از سوی دیگر دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تاکنون ۹۴ تن از اساتید دانشگاه‌های نوار غزه و صدها معلم و هزاران دانش آموز و دانشجو را هدف حمله‌های خود قرار داده است.

در ادامه این گزارش آمده است: طی بیش از ۱۰۰ روز گذشته از آغاز جنگ علیه نوار غزه، اسرائیل به صورت مستقیم تمام دانشگاه‌های نوار غزه را که تحت محاصره قرار دارد ویران کرده است.

«یووال اشتاینیتز» مدیر عامل شرکت صنایع نظامی «رافائل» اعلام کرد که سامانه رهگیری موشکی لیزری «پرتو آهنین» را برای اولین بار پس از توسعه آن در جنوب سرزمین‌های اشغالی مستقر کرده است.

رژیم صهیونیستی سامانه پدافندی لیزری در مرز غزه مستقر کرد

بر اساس گزارش شبکه روسیا الیوم، وی در کنفرانس مطبوعاتی در شهر اشغالی «بئر السبع» در جنوب فلسطین اشغالی گفت: اگرچه این سامانه برای اولین بار مستقر شده است، اما در واقع تا کنون برای رهگیری موشک‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است.

اشتاینیتز افزود: ما برای اولین بار در تاریخ موشک‌های پرتو آهنین را در مقابل غزه مستقر کردیم. ما از آنها برای رهگیری استفاده نکردیم، اما عملیات استقرار جهشی به جلو در توسعه کاربردی و توانایی یکپارچه سازی و توسعه یک سامانه آماده به کار است.

رسانه‌های عبری در این باره اعلام کردند که «پرتو آهنین» یک سامانه پدافند هوایی هدایت شونده است که ۱۱ فوریه ۲۰۱۴ رونمایی و ۱۷ اوت ۲۰۲۰ توسط ارتش رژیم صهیونیستی عملیاتی شد. این سامانه برای انهدام موشک‌های کوتاه برد و خمپاره و همچنین پهپاد طراحی شده است.

 هلاکت یک نظامی دیگر ارتش صهیونیستی در غزه

رسانه های رژیم اسرائیل به نقل از ارتش رژیم اسرائیل از کشته شدن گروهبان ذخیره این ارتش در جنوب نوار غزه و زخمی شدن سه تن از نظامیان صهیونیست که برخی جراحات عمیق دارند و در بین آن‌ها افسر یگان زرهی نیز دیده می‌شود، خبر دادند.

 مصدومیت 70 نظامی آمریکا در سوریه و عراق

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسئولان پنتاگون نوشت که در حملات اخیر به مواضع نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق 70 نفر زخمی شده‌اند.

حملات توپخانه ای شدید ارتش اسرائیل به غزه

منابع خبری گزارش دادند، ارتش رژیم صهیونیستی، منازل مردم در شمال  غزه را هدف حملات شدید توپخانه‌ای خود قرار داده است.

همچنین خبرها حاکی است رژیم صهیونیستی منازل ساکنان خان یونس واقع در جنوب غزه را نیز هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌ «مارون الراس» ، «یارون» و «عیترون» در جنوب لبنان را هدف  حملات توپخانه‌ای قرار داده است.

درگیری شدید بین مقاومت فلسطین با نظامیان اسرائیلی در شمال غزه

شبکه خبری «الجزیره» از درگیری های شدید بین مقاومت فلسطین و نیروهای اشغالگر در شهر جبالیا واقع در شمال نوار غزه خبر داد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ارتش رژیم صهیونیستی شرق جبالیا را هدف حملات شدید توپخانه‌ای خود قرار داده است.

هنوز از جزئیات این درگیری و خسارت های آن گزارشی منتشر نشده است.

کوادکوپتر جاسوسی رژیم اسرائیل به کنترل رزمندگان مقاومت درآمد

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که یک فروند کوادکوپتر جاسوسی رژیم صهیونیستی به نام EVO Max 4T را در حالی که در حال انجام ماموریت های جاسوسی بر فراز  آسمان مرکز غزه بود، به کنترل خود درآورده است.

هدف قرار دادن مرکز فرماندهی ارتش اسرائیل توسط مقاومت فلسطین

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که مرکز فرماندهی و کنترل ارتش رژیم صهیونیستی را در مجاورت مسجد الشهدا در جنوب خان‌یونس با خمپاره هدف قرار داده است.

شهادت سه نفر در حمله هوایی صهیونیست‌ها به خودرویی در غزه

رسانه‌های فلسطین از شهادت سه نفر غیر نظامی در اثر حمله هوایی به خودروی آن‌ها در بازار الیرموک واقع در شهر غره خبر دادند.

گلوله‌باران سنگین اردوگاه‌های البریج و المغازی در مرکز نوار غزه

منابع خبری از حمله توپخانه‌ای شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های «البریج» و «المغازی» در مرکز نوار غزه خبر دادند.

حمله به تجمعات نظامی و خودروهای زرهی ارتش اسرائیل

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که تجمعات نظامی و خودروهای زرهی ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت 107 و خمپاره در شمال و شرق اردوگاه البریج در مرکز غزه در هم کوبیده است.

تعداد شهدای غزه از 25هزار نفر فراتر رفت

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه از 7 اکتبر (15مهرماه) تاکنون به 25 هزار و 105 نفر رسیده و همچنین تعداد زخمی‌ها نیز در این مدت به 62 هزار و 681 نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته مرتکب 15 بار تجاوز و کشتار در حق ملت فلسطین شده و 178 نفر را در غزه به شهادت رسانده و 293 نفر را مجروح کرده است.

بازداشت 6170 فلسطینی در کرانه باختری

باشگاه اسرای فلسطینی از بازداشت 15 فلسطینی طی چند ساعت گذشته توسط نظامیان صهیونیست خبر داد.

بدین ترتیب شمار بازداشت‌شدگان در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون به 6170 نفر رسیده است.

پیام مقاومت فلسطین به خانواده‌های اسرای اسرائیلی

گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در پیامی عبری به خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه اعلام کرد:

«به خانواده‌های اسرا، انتخاب با شماست، (فرزندانتان را) در تابوت می‌خواهید یا زنده»

دولت شما به شما دروغ می‌گوید. زمان در حال سپری شدن است.

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین

منابع رسانه‌ای فلسطینی از حمله راکتی مقاومت فلسطین از غزه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف غزه در یکصدوهفتمین روز عملیات طوفان الاقصی خبر دادند.

پایگاه «برانیت» ارتش اسرائیل هم هدف قرار گرفت

مقاومت اسلامی لبنان در اولین بیانیه خود اعلام کرد که در حمایت از مقاومت و مردم فلسطین در غزه، با موشک ضد تانک، پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و موشک‌ها به صورت مستقیم به هدف اصابت کرده است.

ارتش اسرائیل به مجروح شدن 2659 نفر از نظامیان خود اذعان کرد

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از 7 اکتبر (15 مهرماه) تاکنون 2659 نظامی اسرائیی مجروح شده است که 1203 نفر از آنها بعد از شروع جنگ زمینی به غزه زخمی شدند.

هدف قرار گرفتن یک خودرو در جنوب لبنان

رسانه های لبنان از هدف قرار گرفتن یک خودرو در نزدیکی شهرک «کفرا» واقع در جنوب این کشور در حمله هوایی رژیم اسرائیل خبر می‌دهند.

حملات راکتی مقامت فلسطین به پایگاه نظامی «صوفا»

گران‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که رزمندگان مقاومت پایگاه نظامی «صوفا» را هدف حملات راکتی خود قرار داده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه