اخبار داغ

برای نخستین بار؛

مشارکت ۱۱۰۰۰ نفر در مراسم حمل مشعل المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴

مشارکت ۱۱۰۰۰ نفر در مراسم حمل مشعل المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴
مشعل‌داران المپیک و پارالمپیک تایید رسمی حضور در مسیر حمل آتش بازی‌ها را دریافت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مشعل‌داران المپیک و پارالمپیک تایید رسمی حضور خود در مسیر حمل آتش ِ پاریس ۲۰۲۴ را به تازگی، از سوی ستاد برگزاری بازی‌ها دریافت کرده‌اند و برای نخستین بار در ادوار مختلف بازی‌های المپیک و پارالمپیک، مشعل هر دو رویداد به صورت تیمی هم حمل می شود.

نام‌هایی که منتشر نمی‌شوند 

ستاد برگزاری رویداد پاریس ۲۰۲۴ در روزهای اخیر، حضور تقریبا هشتاد درصد از ۱۱ هزار مشعل‌دار مسیر حمل آتش بازی‌ها را تایید کرده و به آن‌ها اطلاع داده است که به عنوان «پیش‌رو» برای حمل مشعل این رویداد انتخاب شده‌اند. مشعل‌داران تا ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) به تدریج از سوی کمیته برگزاری این رویداد معرفی می شود.

با وجود آغاز معرفی مشعل‌داران از سوی ستاد برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس، نام و هویت برخی از ورزشکاران و شخصیت‌های مشهور مشعل‌دار، تا آخرین روزها و لحظات برای افزایش هیجان عمومی و ایجاد جذابیت بیشتر به صورت مخفی باقی می‌ماند. 

انتخاب مشعل‌داران

این نخستین باری است که در هر روز از مراسم حمل پرچم بازی‌های المپیک و پارالمپیک، تیم‌های ۲۴ نفره‌ای متشکل از قهرمانان، ورزشکاران، داوطلبان، داوران و مربیان مشعل‌دارخواهند بود.

فرانسوی‌ها در سومین میزبانی خود از بازی‌های المپیک و نخستین میزبانی از پارالمپیک، در تلاش‌اند تا نمایش کاملی از روحیه ورزشی و کار تیمی را در کشور خود ارائه دهند.

ستاد برگزاری بازی‌ها بیش از صد هزار فرم درخواست حمل مشعل دریافت کرده بود که در نهایت ۱۱ هزار نفر  طیف‌هایی مختلف اجتماعی و در رده‌های سنی متفاوت از هنرمندان و قهرمانان برجسته تا افراد عادی، داوطلبان و علاقه‌مندان انتخاب شدند. 

در فرآیند این انتخاب، اصل تساوی جنسیتی رعایت شده و جدا از ناشناخته یا مشهور بودن آن‌ها یکی از ویژگی‌های مشعل‌داران رویداد پاریس ۲۰۲۴، انتقال پیام مشترک و نیروهای الهام‌بخشی‌ست که هویت مشعل این دوره از بازی‌ها را شکل داده؛ نیروی الهام‌بخش ورزش، اجتماع و مناطق مختلف.

آتشِ بازی‌ها، امواج شادی و اولین مشعل‌داران ویژه پاریس

از ۸اُم ماه می تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۹ اردیبهشت تا ۶ تیر ۱۴۰۳) رسالت سه ماهه‌ی ۱۰ هزار مشعل‌دار بازی‌های المپیک پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه بالا بردن سطح هیجان عمومی و دیدار با ساکنان بیش از ۴۰۰ شهر فرانسه و پنج منطقه برون‌مرزی این کشور است. 

تقریبا یک ماه پس از این مراسم، موج دیگری از شادی و هیجان به فرانسه باز می‌گردد و از ۲۵ تا ۲۸ آگوست (۴ تا ۷ شهریور ۱۴۰۳) مشعل‌داران با پشت سر گذاشتن بیش از ۵۰ شهر، به مدت چهار روز پیش از برگزاری مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک شور و نشاط را به قلب پاریس و میدان کنکورد می‌رسانند.

آتش بازی‌های پارالمپیک پاریس را هزار نفر حمل می‌کنند و۲۰۰ مشعل‌دار به صورت تیمی در ۶ مسیر مشارکت خواهند داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های حمل مشعل رویداد پاریس ۲۰۲۴، توجه میزبان بازی‌ها به ادغام و پیوستگی جنبش المپیک و پارالمپیک است و اولین تیمی که دهم ماه می، به عنوان «پیش‌رو» مشعل بازی‌های المپیک پاریس را حمل می‌کند از افراد دارای معلولیت تشکیل شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه