اخبار داغ

امیر سیاری در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

تأمین نیروی انسانی و تجهیزات ارتش؛ برنامه‌ها و چشم‌انداز ارتقای توان رزمی در آینده

تأمین نیروی انسانی و تجهیزات ارتش؛ برنامه‌ها و چشم‌انداز ارتقای توان رزمی در آینده
معاون هماهنگ‌ کننده ارتش جمهوری اسلامی درخصوص برنامه‌ها و طرح‌هایی که در راستای ارتقای توان رزمی ارتش در دستور کار دارند، توصیحاتی ارائه داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌ کننده ارتش جمهوری اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه‌ دانا، با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌هایی که در راستای ارتقای توان رزمی ارتش در دستور کار دارند، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی کشور را بر عهده دارد، همان‌طور که تا به حال تاریخ نشان داده است، از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز، الحمدالله موفق عمل کرده و نمونه آن ۸ سال دفاع مقدس است.

وی افزود: امروز در جایگاهی که ارتش از لحاظ ماموریت قرار دارد، نیازمندی‌های خاص خود را دارد؛ چرا که محیط و وضعیت آینده باید بسیار مورد توجه قرار گیرد و تحلیل شود. همچنین تهدیدات آینده باید معلوم شود و سلاح‌ها و تجهیزاتی که در آینده به کار گرفته می‌شوند، در جهان باید مورد تحقیق و تحلیل قرار گیرد. بر مبنای این تحلیل‌ها، ارتش باید در نیروهای چهارگانه خود پیش‌بینی کند که در نبرد‌های زمینی، دریایی، پدافند هوایی و هوایی، چه اقداماتی باید انجام دهد تا بتواند مقابل این تهدیدات مقاومت کند.

امیر سیاری با اشاره به اینکه اولین موضوع تأمین نیروی انسانی کیفی و متناسب با ارتش است، تصریح کرد: از بین جوانان مملکت ما اقدام می‌کنیم. این جزو برنامه ها است که باید با دقت بیشتری مورد توجه قرار گیرد. این جوانان را باید آموزش داده و تربیت کرده و مهارت های آن ها را بالا برده و همچنین با فناوری های روز و آینده آشنا کنیم.

وی بیان کرد: ما باید تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنیم که روی این موضوع خیلی کار می شود. در مورد تجهیزات زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی، پهپادی، موشکی و سایبری تلاش‌های زیادی صورت گرفته است. همچنین باید نیروی انسانی مناسب با تجهیزات و تاکتیک های مناسب و رزمایش های مناسب با نگاه به آینده داشته باشیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان گفت: برنامه ریزی ما در همه ابعادی که عرض کردم امروز وجود دارد در برنامه سالیانه، در برنامه پنج ساله و در افق چشم انداز که از اینجا که الان نقطه وضع موجود هستیم تا وضع مطلوب که مقابله با تهدیدات آینده باشد این مسیر را رد کردیم و این کاملا شفاف روشن و در حال انجام است.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه