اخبار داغ

در نشست خبری مطرح شد؛

رقابتی ملی برای نوجوان‌ها در «سفر قهرمان»/ مسابقه‌ای در قالب کمیک استریپ، نقالی و پرده خوانی

رقابتی ملی برای نوجوان‌ها در «سفر قهرمان»/ مسابقه‌ای در قالب کمیک استریپ، نقالی و پرده خوانی
رویداد ملی «سفر قهرمان» با حضور سجاد عباسی معاون فرهنگی و هنری حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری امروز اول بهمن در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ابتدای این نشست سجاد عباسی دبیر این رویداد و معاون فرهنگی حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری توضیح داد: در حوزه هنری کودک و نوجوان به یک استراتژی و راهبرد با عنوان «مسیر رشد و تولید» رسیده ایم که بر اساس آن نوجوان ها با هنر مساله محور آشنا شوند و ما کمک می کنیم تا مسیر توانمندسازی در آنها اتفاق بیافتد.

وی افزود: سال گذشته حدود دو هزار نفر در رویداد «استاپ موشن» شرکت کردند که اثر «حنظله» خروجی این رویداد بود و امسال نیز در ادامه همان مسیر و با محوریت مساله قهرمان تلاش داریم تا شبکه ای از نوجوان های مساله مند را شناسایی کنیم و آنها را در این مسیر توانمند کنیم. ما معتقدیم که نوجوان ها تصویر مخدوشی نسبت به آینده دارند و می شود برای این آینده قهرمانی متصور شد.

عباسی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که «قهرمانان باز می گردند» و این شعار کمپین تبلیغاتی این رویداد است و از این جهت می خواهیم مصادیق قهرمان تراز را برای نوجوان ها تبیین کنیم. ما قهرمان را کسی می دانیم که زیست شرقی دارد و برخاسته از اقلیم، مسجد و محله خودش است. «سفر قهرمان» در واقع سفری درونی است که در تلاش هستیم به مخاطب امروز معرفی کنیم. کمیک استریپ، استاپ موشن، پرده خوانی و نقالی از جمله هنرهایی است که نوجوان می تواند در مسیر مورد نظر سراغ هر یک از آنها برود.

عباسی با اشاره به محتوایی که نوجوانان می توانند برای استفاده محتوایی در کمیک استریپ، استاپ موشن و … به کار بگیرند، بیان کرد: برایاینکه نوجوان ها و شرکت کنندگان این رویداد به لحاظ محتوایی کمترین مشکل را داشته باشند، مجموعه «قصه فرماندهان» را که از انتشارات سوره مهر است و شامل زندگی 40 فرمانده شهید از دوران دفاع مقدس است را در سایت آرتین بارگذاری کرده تا شرکت کنندگان از ان استفاده کنند.

وی اضافه کرد: کمیک استریپ، استاپ موشن، پرده خوانی و نقالی از جمله هنرهایی است که نوجوان را در رویداد «سفر قهرمان» کاملاً درگیر خود می کند. در این هنرها نوجوان درگیر روایت، داستان و تکنیک می شود و در نهایت به طی کردن مسیر مورد نظرش کمک می‌کند. در این فرایند یک بوم اختصاصی در اختیار نوجوانان قرار می گیرد که می توانند از طریق آنها کار هنری خود را ارایه دهند. سپس این بوم ها داوری شده و اگر در مراحل اولیه موفق شوند به رویدادهای منطقه ای دعوت می شوند که مجموعه ای از اردوهای سه روزه در ۷ استان کشور را شامل می شود.

عباسی یادآور شد: بعد از آن نوجوانان به یک رویداد پنج روزه ملی دعوت می‌شوند و سپس هر یک آثار خود را در یک فرایند پنج یا شش ماهه تولید می کنند. در این فرایند با طی کردن هر مرحله ای به مرحله دیگر وارد می شوند تا پایان این رویداد که در تیر ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استان‌هایی که در این رویداد ملی حضور دارند، عنوان کرد: گیلان، آذربایجان شرقی‌، همدان، کرمان خوزستان و خراسان رضوی از جمله این هفت استان هستند که اردوهای آموزشی در آنها برگزار می‌شود.

عباسی در پایان درباره جوایز برگزیدگان این رویداد تصریح کرد: برای برگزیدگان جوایز حمایتی در نظر گرفته ایم که از آثار بعدی آنها و تولیداتشان حمایت می شود که بیشترین این جوایز کمک ۳۰ میلیون تومانی است.

در این رویداد نوجوانان با حضور در سایتی که برای این منظور طراحی و تدارک دیده شده است در این رویداد شرکت می کنند و سپس با انتخاب قهرمان مورد نظر، رشته هنری را که از طریق آن می خواهند راوی داستان آن قهرمان باشند، انتخاب و سفر خود را شروع می کنند. اختتامیه این رویداد در تابستان ۱۴۰۳ برگزار می شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه