اخبار داغ

در گفتگو با دانا مطرح شد؛

دستاوردهای انقلاب اسلامی| مدیریت هنری و موفقیت در کتاب‌های مذهبی

دستاوردهای انقلاب اسلامی| مدیریت هنری و موفقیت در کتاب‌های مذهبی
سیده معصومه حسینی، مدیر موفق در حوزه هنری و ناشر کتب مذهبی، در گفتگویی از تجربیات و مسیر حرفه‌ای خود برای ایجاد فضای خلاق در این حوزه روایت می‌کند.

سیده معصومه حسینی، فعال حوزه هنری در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون فعالیتش در این حوزه اظهار داشت: بین 20 تا 30 سال است که به کار نقاشی و هنر تجسمی مشغول هستم و این امر از زمان ورودم به دانشگاه کلید خورده. من اول تصویرساز کتاب کودک بودم ولی سپس مدیر هنری شدم و امورات فنی کتاب‌های کودک را پیش گرفتم. این شد که با موفقیت کتاب‌ها، سفارشاتی از خارج از کشور به ما رسید که توانستیم کارگروهی بسازیم و تمام ابعاد فنی کتاب به جز نویسندگی را خودمان انجام بدهیم.

وی در ادامه بیان داشت: گروه هنر نهم را شکل دادیم و سعی کردیم در این گروه به شکل هوم‌آفیس کار کنیم و دور از هر گونه طیف نگاهی باشیم و فراجناحی عمل کنیم. حوزه کاری ما در واقع کتب مذهبی و مقاومت هستند. مهم‌ترین کتابی که کار کردیم، کتاب راز سنگ سرخ بوده که در 5 جلد حدود 150 صفحه‌ای، به 4 زبان دنیا ترجمه هم شده و درباره مقاومت از زبان حیوانات برای کودکان رده سنی ج و د بوده است.

حسینی درباره موفقیت این اثر و حمایت‌هایی که صورت گرفته، عنوان داشت: بازخورد بسیار خوبی از این کتاب به نوشته سیدمهدی موسوی داشتیم و کتاب برای مردم آمریکای جنوبی هم جذابیت داشت اما گروه ما کاملاً خودش روی پای خودش ایستاده. ما سفارش گرفتیم و کارها را انجام دادیم و با بازخورد خوب مردم، خداراشکر پیش رفتیم. شاید باورتان نشود ولی برخی از اعضای گروه هنری حتی هنوز هم‌دیگر را ندیده‌اند.

ین فعال حوزه کتاب در تشریح نیازهای گروهش گفت: حداقل نیاز ما این است که مسئولان تدبیری کنند تا بتوانیم یک فضای تعاملی برای حضور اعضای گروه کنار هم داشته باشیم تا بتوانیم با تعامل، گره‌های کار را باز کنیم. ما اکثراً هنرمندان مناطق محروم را به کار گرفتیم و آن‌ها به لطف خدا تبدیل به برند شده‌اند. سخت است بگویم که برای ثبت این گروه هم مشکل داریم و هنوز ثبت نکرده‌ایم. مشکل قراردادی هم بارها برای ما پیش آمده و نتوانسته‌ایم حق‌الزحمه نیروها را بدهیم که امیدواریم این قبیل مسائل حل بشوند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه