اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

رادیکال هایی که به هم حزبی های خود رحم نمی کنند/ فرار نوبخت از تهران!

رادیکال هایی که به هم حزبی های خود رحم نمی کنند/ فرار نوبخت از تهران!
محمدباقر نوبخت که بنا بود از حوزه انتخابیه تهران در انتخابات مجلس شرکت کند در اقدامی ناگهانی تصمیم به تغییر حوزه انتخابیه خود گرفت!

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی کمتر از یک ماه به برگزار انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده است که هر روز اخبار تحرکات جبهه اصلاحات بیش از پیش شوک برانگیز و موجب تامل افکار عمومی می شود.

در تازه ترین اخبار از اردوگاه اصلاحات، محمدباقر نوبخت در حالی که بنا بود برای انتخابات مجلس از تهران کاندید شده و وارد رقابت های انتخاباتی شود، اما در نامه ای رسمی خطاب به فرماندار تهران خواستار تغییر حوزه انتخابیه خود شده است.

نوبخت در نامه خود به احمد قیومی، فرماندار تهران خواستار تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به رشت و خمام شد.

این خبر در حالی از سوی رسانه ها منتشر شده است که به نظر می رسد دبیر کل حزب اعتدال و توسعه نسبت به مشارکت در انتخابات از سوی هم حزبی هایش تحت فشار است.

پدرخوانده های جریان اصلاحات که از 3 ماه پیش عَلَم تحریم انتخابات را بلند کردند به نظر می رسد هرآنکس را که قصد مشارکت در انتخابات داشته باشد را نیز به انزوا فرستاده و تحریم می کنند.

نوبخت می داند که کاندیداتوری وی از تهران نه تنها موجب بی مهری هم حزبی هایش نسبت به او خواهد شد بلکه موجب می شود که وی از سوی جریان مطبوعش طرد شده و دچار انزوای سیاسی خواهد شد.

اضمحلال تشکل های اجماع ساز با فشار رادیکال ها

البته این رفتار نوبخت از سوی دیکتاتورهای اصلاحاتی می تواند مقدمه حذف وی از جریان اصلاحات شود به طوری که این اصلاح طلبان پیش از این نیز نسبت به حذف چهره های منصوب به خود و انکار سبقه اصلاح طلبی آنها سابقه درخشانی داشتند.

اساساً اجتناب و پرهیز از سیاست‌های رادیکال، طرفداران برجسته‌ای در جناح اصلاح‌طلب دارد؛ برجستگانی که البته در مقاطع قبلی، قربانی تندورها شدند.

در جریان دو انتخابات گذشته یعنی در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، افرادی نظیر «محمدرضا عارف»، «عبدالواحد موسوی‌لاری» و حتی «بهزاد نبوی» به سبب اعتقاد به مشارکت انتخاباتی، مورد حمله و هجمه رادیکال‌های مدعی اصلاح‌طلبی قرار گرفتند.

و در نهایت تشکل‌هایی نظیر «شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان» موسوم به «شعسا» و «نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان» موسوم به «ناسا» با فشارهای تندروهای اصلاح‌طلب، منحل و مُضمَحل شد.

به نظر می رسد در این بین شیخ اصلاحات در تلاش است تا با اجرای سیاست دو پهلو در قبال رادیکال های این جریان از پایان حیات سیاسی این جریان جلوگیری کند.

ارائه فهرست انتخاباتی در سایر استانها به غیر از تهران خود تاییدی بر این ادعاست که در کنار تلاش برای بقای سیاسی این جریان، قرار است رادیکال نیز حفظ شوند تا با تنفس مصنوعی از رسیدن این جریان به خط پایان جلوگیری به عمل آید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
پیام -> 1402/11/29
پاسخ

این رادیکال ها رو باید برد زیر رادیکال اینقدر ازشون جذر گرفت تا کلا به صفر برسند

بینام -> 1402/11/29
پاسخ

این رفتار نوبخت از سوی دیکتاتورهای اصلاحاتی می تواند مقدمه حذف وی از جریان اصلاحات شود