اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

مادر شهید؛ سفری از اندوه تا آرامش به دل دو یتیم

مادر شهید؛ سفری از اندوه تا آرامش به دل دو یتیم
مادر شهید دفاع مقدس به نیت فرزند شهیدش، حمایت مادی و معنوی فرزندان طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد را برعهده گرفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زلیخا توده زارع، یک فرزند تقدیم کشور کرد و ۲ فرزند از طرح اکرام ایتام کمیته امداد به سرپرستی گرفت. او بعد از شهادت فرزندش، آرام و قرار نداشت، حالا اما با کمک خیرخواهانه و مادرانه‌اش، هم به نیت فرزند شهیدش در کار خیر شرکت می‎‌کند و هم دلش آرام گرفته است.

دل زلیخا توده‌زارع، مادر شهید، حالا آرام گرفته است چون او امروز مادر معنوی ۲ فرزند یتیم کمیته امداد است.

زلیخا فرزند شهیدش را با امید و آرزو بزرگ کرده بود و با شروع جنگ برای دفاع از وطن و ناموس، به جبهه حق علیه باطل فرستاده بود. قرار بود بعد از جنگ، برای پسر ۲۰ ساله‌اش همسری اختیار کند که یک روز خبر شهادت را به این مادر دادند. زلیخا می‌دانست که فرزند جوانش، برای دفاع از وطن رفته است و این مساله از افتخاراتش بود. دل مادر اما گاهی تاب و تحمل از دست می‎داد و هوای فرزند می‎کرد.

۱۰ سال قبل، یک روز سرد زمستانی، دیگر فرزندش به سراغش آمد و مادر را دلتنگ برادر شهیدش دید. او می‌گوید که پسرش، به او پیشنهادی داد، پیشنهاد داد تا به یاد محمد، پسر شهیدش، فرزندی از طرح ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره)، تحت حمایت بگیرد. زلیخا از طرح اکرام چیزی نمی‌دانست و اصلا هم نمی‌توانست تصور کند که این طرح، به چه دردی می‌خورد و برای چه است؟ پسرش اما دست مادر را گرفت و او را به نزدیک‌ترین شعبه کمیته امداد امام خمینی (ره) در محل زندگی‎اش، شهرستان نظرآباد، هشتگرد کرج برد. به جایی که کارشناسان کمیته امداد آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی درباره طرح ایتام بودند.

زلیخا می‌گوید، بعد از این که از چند و چون ماجرا باخبر شد، تصمیم گرفت که دست به کار شود و ۲ کودک یتیم را تحت حمایت بگیرد. فرزندانی که حالا ۱۰ سالی می‎شود، زلیخا مادر معنوی آنهاست.

این مادر شهید توضیح می‌دهد که از ۱۰ سال قبل تا به امروز، آرامش به سراغش آمده است، انگار که این ۲ فرزند، جای خالی فرزند شهیدش را پر کرده است.

گفتنی است؛ طرح اکرام ایتام از سال ۷۸ با هدف حمایت از کودکان یتیم و تامین نیازمندی‌های آنان در زمینه‌های معیشتی، تحصیلی، درمان و.... آغاز شد. در این طرح، افراد نیکوکار با پذیرفتن و تقبل حمایت مالی از یک یا چند یتیم در طول سال نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی آنان در قالب کمک به یتیم خاص، کمک به دانش‌آموز خاص، کمک به دانشجوی خاص و ... اقدام می‌نمایند. افراد حقیقی یا حقوقی که در این طرح «حامی» نامیده می‌شوند با مراجعه به کمیته امداد امام(ره) یا درگاه‌های الکترونیک و تکمیل فرم اعلام همکاری، آمادگی خود را جهت تحت حمایت گرفتن یک یا چند کودک یتیم اعلام می‌کنند. در طی مدت حمایت ، مبالغ واریزی حامی مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می گردد.

خیرین می‌توانند با هماهنگی  از محل سکونت ایتام موردنظر بازدید کرده و نسبت به رفع دیگر مشکلات آنان نیز اقدام نمایند. بدیهی است گزارش‌های دوره‌ای مربوط به نحوه و میزان وجوه واریزی توسط خیرین جهت آگاهی آنان ارسال می‌شود. همچنین حمایت‌ها و کمک‌های خیرین مبتنی بر نیازهای مددجو از جمله معیشت، تحصیلی، درمانی تعریف می‌شود. درحال‌حاضر حدود یک میلیون حامی از سراسر کشور سرپرستی کودکان یتیم تحت پوشش را برعهده گرفته و سایه مهربانی خود را بر سر آنان گسترانیده‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
مریم -> 1402/11/29
پاسخ

واقعا با خوندن این مطلب میشه براحتی فهمید شهدا زنده اند و نزد خداوند متعال روزی میخورند