اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

روحانی و میراث ناامیدی؛ مردم امثال روحانی را به عنوان مرجعی برای تجربه نمی‌پذیرند

روحانی و میراث ناامیدی؛ مردم امثال روحانی را به عنوان مرجعی برای تجربه نمی‌پذیرند
فعال سیاسی اصلاح‌طلب مدعی شده است باید از تجربیات امثال روحانی که هشت سال تجربه اداره کشور را دارند، استفاده شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فقط ۱۱ روز تا انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است و  روز به روز بر حال و هوای انتخاباتی جامعه و فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی احزاب و تشکل‌ها افزوده می‌شود.

حسین مرعشی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، با ابراز نارضایتی از عملکرد شورای نگهبان در خصوص رد صلاحیت حسن روحانی، اظهار داشته است  باید از تجربیات امثال روحانی که هشت سال تجربه اداره کشور را دارند، استفاده شود. 

مرعشی در حالی می‌گوید باید از تجربه روحانی استفاده شود که وی در ۸ سال دوره ریاست جمهوریش عملکرد بسیار بدی را از دولت خود برای نظام باقی گذاشت و باعث ناامیدی مردم در آن دوره شد. وی از زمانی که وارد رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری در سال ۹۲ شد، انبوهی از وعده‌های سر خرمن برای جلب رای مردم به خود داد؛ وعده‌هایی که بعد از به دست گرفتن قدرت، در تحقق آن‌ها ناتوان بود.

بنابراین، عملکرد ویران‌کننده دولتمردان تدبیر و امید، اعمال وعده‌های دروغین و غیرقابل تحقق و اظهار تکبر و غرور بی‌حد و حصر حسن روحانی به‌عنوان رئیس دولت بود، به‌طوری که در طول هشت سال ریاست‌جمهوری، تنها سه بار از مردم عذرخواهی کرد و این امر باعث شد که بذر ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به شرایط کشور و مسئولان دولتی و حاکمیتی کاشته شود و رشد کند. 

در واقع، مهم‌ترین میراث منفی حسن روحانی برای دولت‌های پس از او، نه تنها تورم ۶۰ درصدی و صفر شدن رشد اقتصادی، بلکه افزایش ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم به مجموع نظام بود، که این ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم را نمی‌توان به این زودی رفع کرد.

حالا اصلاح طلبان و کارگزارن بر چه اساسی مدعی هستند که باید از تجربیات حسن روحانی که در زمان ریاست جمهوری خود جز میراث منفی و ناامیدی و بی‌اعتمادی مردم نسبت به شرایط کشور و مسئولان چیزی باقی نگذاشته است، استفاده کرد.

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این باره گفت: این آقایان با این حرف‌های خود فرافکنی می‌کنند و میخواهند از این طریق خودشان را مطرح کنند ما در طول هشت سال ریاست‌جمهوری آقای روحانی دستاوردی از ایشون ندیدیم که بخواهیم از آن استفاده کنیم.

بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس نیز در گفتگویی اظهار داشته بود: روحانی ۸ سال رئیس جمهور ایران بود و بر هیچ فردی پوشیده نیست که دولت‌های یازدهم و دوازدهم بدترین نوع عملکرد را در میان دولت‌های بعد از انقلاب از خود به جا گذاشتند.

به گفته عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، کاملاً مشخص است که بسیاری از مشکلات کشور به زمان آنان بازمی گردد و مردم این آقایان را که کارنامه ضعیفی از خود به جا گذاشتند اصلاً قبول ندارند که بخواهند از تجربیات آن ها استفاده کنند.

به گزارش دانا؛ استفاده از تجربیات رییس جمهور سابق زمانی تاثیر گذار خواهد بود که وی در آن زمان عملکرد خوبی را برجای می گذاشت. لازم است امثال مرعشی بدانند این مردم دل خوشی از آن دوران ندارند که بازهم بخواهند از تجربیات روحانی استفاده کنند.

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه