اخبار داغ

سرنا زدن از سر گشاد؛

وقتی قورباغه ابوعطا می‌خواند؛ میلیاردی بگیر، توهین کن، طلب‌کار باش!

وقتی قورباغه ابوعطا می‌خواند؛ میلیاردی بگیر، توهین کن، طلب‌کار باش!
حمایت گسترده و شگفت‌آور از رفتار غیرحرفه‌ای شجاع خلیل‌زاده، باعث بروز انشقاق خاصی در فضای فوتبال ایران شده‌است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ پس از شکست تیم فوتبال تراکتور مقابل پرسپولیس در هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال، شجاع خلیل‌زاده در میکسدزون ورزشگاه آزادی با انتساب صفت‌هایی نادرست و ناشایست به اصحاب رسانه، آن‌ها را متهم به جانب‌داری از سرمربی سابق تیم ملی کرد و به نوعی خبرنگاران را علت و مسبب دوری چندین ساله‌اش از پیراهن و اردوی تیم ملی دانست.

اگر چه قصد و غرض در بطن کلام مدافع تراکتور مستتر بود اما پس از این اظهارات نابه‌جا، مدافع تیم ملی به سکوت اصحاب رسانه احترام نگذاشت و حین سوار شدن به اتوبوس تراکتور، تمام خبرنگاران را پولکی و متهم به مزدوری و خبرنویسی با پول دانست که همین مسئله، واکنش جمعی خبرنگاران حوزه تیم ملی فوتبال و البته بیانیه ایسجا را در پی داشت.

انجمن ورزشی‌نویسان ضمن شکایت از این رفتار ناشایست مدافع تیم ملی به فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج، عذرخواهی رسمی باشگاه تراکتور و بررسی پرونده خلیل‌زاده را خواستار شد که کمیته انضباطی برای این رفتار ناشایست تشکیل پرونده داد اما بیانیه رسمی باشگاه تراکتور، کاملاً از فضای حرفه‌ای دور بوده و با لحنی عجیب و طلب‌کارانه، خبرنگار پرسش‌گر را مقصر دانست!

امروز هم در تکمیل سلسله رفتارهای متناقض و غیرحرفه‌ای، برنامه تلویزیونی ورزش‌ومردم که رسالتش بازتاب واقعیات ورزش جامعه است، کاملاً یک‌طرفه به قاضی رفت و با مقصر دانستن همه و کشیدن بحث به مسائل زیرساختی، موقعیت را در اختیار مدیرعامل باشگاه تراکتور برای وارونه جلوه دادن قضیه قرار داد.

این برنامه با درخواست اهالی رسانه و عضو انجمن ورزشی‌نویسان برای پاسخ‌گویی روی خط زنده برنامه به جهت رعایت اصل برابری و مساوات، مخالفت نشان داد و با بهانه‌هایی مدعی شد که ۲ هفته دیگر، به ورزشی‌نویسان برای دفاع از حق خودشان در برابر اتهامات وارده زمان خواهند داد که اصل بی‌طرفی را در این برنامه تماماً زیرسوال برده‌است.

همین رفتارها یکی از دلایل ایجاد بازیکن‌سالاری در فوتبال ایران شده و ظاهرا رسانه‌ها حق ندارند به جز مسئولان باشگاه‌ها و سرمربیان، بازیکنی را به نقد کشیده و بابت عملکرد ضعیف از او توضیح بخواهند‌. بازیکنانی هم که لقب حرفه‌ای را یدک می‌کشد به جز دریافت مبالغ کلان میلیاردی از باشگاه‌ها و دریافت پاداش‌های دلاری و حواله‌های خودرو از تیم ملی، خود را موظف به پاسخگویی درمورد نقش خود در برباد رفتن رویای میلیون‌ها هوادار نمی‌بیند.

بدیهی است که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، رکن اصلی تصمیم‌گیرنده در این باره خواهد بود اما رویه یک‌سویه و ناعدالتی برخی رسانه‌ها، باعث آن شده تا جانب‌داری از یک سورفتار باب شده و عادی‌انگاری تلقی شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه