اخبار داغ

انتخاب آگاهانه و مشارکت مسئولانه هدف ویژه برنامه های انتخاباتی رادیو فرهنگ

انتخاب آگاهانه و مشارکت مسئولانه هدف ویژه برنامه های انتخاباتی رادیو فرهنگ
مدیر رادیو فرهنگ درباره ویژه برنامه های انتخاباتی این شبکه گفت: در تولید برنامه ها به دنبال زمینه سازی برای انتخاب آگاهانه و مشارکت مسئولانه از سوی مردم هستیم.

سید مرتضی کاظمی دینان مدیر رادیو فرهنگ در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره برنامه های انتخاباتی این شبکه رادیویی گفت: رادیو فرهنگ با توجه به اهمیت موضوع انتخابات از اوایل پاییز و بر اساس دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های سازمانی و به ویژه آنچه از سوی ستاد انتخابات سازمان ابلاغ می‌شود، با حضور برنامه سازان زبده و صاحب نظران، کمیته انتخابات شبکه فرهنگ را تشکیل داد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تولید ویژه برنامه با هدف برگزاری انتخاباتی با حضور آگاهانه و مشارکت حداکثری مردم و توجه به چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب یعنی «مشارکت»، «امنیت»، «سلامت» و «رقابت»، ایجاد تفاوت و خلاقیت در ویژه برنامه های انتخاباتی شبکه نسبت به دوره های قبل و همچنین تبیین بایدها و‌نبایدهای انتخاباتی از جمله موضوعاتی بود که از نظر صاحب نظران استفاده شد و در عین حال، دستور العمل ها و خط مشی انتخاباتی سازمان، ملاک و مبنای کارها قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به این نکته که نقطه کانونی جنگ ترکیبی، جنگ شناختی است و رسانه های معاند، اثر گذاری بر مبانی فکری نسل جوان را نشانه گرفته و با جابجایی حقایق به دنبال تحریف است، راهبرد رادیو فرهنگ در برنامه های« شمای نماینده» و« من مسئولم» مقابله با این مساله و خنثی سازی هدف دشمن با شفاف سازی و هدایت گری در کنار اعتمادسازی و همچنین بهره گیری از ظرفیت نسل جوان در برنامه ها است.

مدیر رادیو فرهنگ با اشاره به سایر برنامه های انتخاباتی این شبکه گفت: با توجه به دیدگاه برجسته‌سازی در کارکرد رسانه و تاثیر تبلیغات مستقیم رسانه‌ای در انتخابات، نحوه کارکرد رسانه ای چون رادیو فرهنگ با ماموریت های تعریف شده در انتخابات و میزان تاثیر و نفوذ این رادیو بر افکار مخاطبان، برنامه های زنده« سرزمین من»،« پویش»،« صبح به وقت فرهنگ» با بخش های انتخاباتی روی آنتن می رود.

کاظمی دینان به برنامه " من مسئولم" که با موضوع مطالبه گری مردم طراحی شده اشاره کرد و گفت: محور انتخابات همواره مردم هستند، مردم اگر فقط محدود به انتخاب باشند و مطالبه‌گری از آنها سلب شود قاعدتا رغبتی به مشارکت نخواهند داشت. بر همین مبنا، ویژه برنامه « من مسئولم» بر پایه این موضوع با مشارکت دانشجویان طراحی و تولید شده است.

وی افزود: مشارکت در صورتی پررنگ تر خواهد شد که سطح آگاهی مردم بالا برود ، آگاهی مردم نه به این معنی که فقط نگرش‌های خود را به آنها انتقال دهیم، بلکه این ارتباط باید دو سویه باشد، لذا در برنامه « بازتاب» و همچنین برنامه « شمای نماینده» به این مهم توجه شده است. 
مدیر رادیو فرهنگ در پایان گفت: در یک جمع بندی، باید بیان کرد که هدف رادیو فرهنگ و اهتمام برنامه سازان و مدیران آن در برهه انتخابات، برای حضور مسئولانه و انتخابی آگاهانه و دقیق از سوی مردم است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه