اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

شکست مفتضحانه پروژه تحریم انتخابات/اپوزیسیون دست از پا درازتر در برابر اراده ملت!

شکست مفتضحانه پروژه تحریم  انتخابات/اپوزیسیون دست از پا درازتر در برابر اراده ملت!
در حالی جریانات ضد مردم در خارج و داخل کشور متحیر ازمشارکت مردم در انتخابات 11 اسفند هستند که سناریوهای بسیاری برای کاهش مشارکت در انتخابات طراحی کرده بودند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی فرآیند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری به ایستگاه اعلام نتایج رسیده است که پروژه ضد انقلاب و جریان اپوزیسیون برای تحریم انتخابات در کشور با شکست مفتضحانه ای همراه شد.

تلاش برای کاهش مشارکت و مایوس کردن مردم از حضور پای صندوق های رای در ماه های اخیر موضوعی بود که به شکل های مختلف از سوی جریانات ضد انقلاب در حال شکل گیری بود.

از گروه های تجزیه طلب تا سلطنت طلبان، مدعیان دموکراسی و گردانندگان اغتشاشات در کشور تلاش کردند تا با ارسال پالس های ناامیدی به کشور مردم را از نظام جمهوری اسلامی ایران دلسرد کرده و حضور آنها پای صندوق رای را امری بیهوده قلمداد کنند.

تیر عبدالله مهتدی به سنگ خورد!

در روزهای منتهی به انتخابات، منابع خبری در اقلیم کردستان عراق از انتشار یک فایل صوتی محرمانه متعلق به عبدالله مهتدی، دبیرکل گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب کومله خبر دادند؛ فایلی که نشان دهنده اهداف معاندان برای کاهش مشارکت در انتخابات ۱۱ اسفندماه بود.

مهتدی دراین فایل صوتی تاکید می‌کند که «مشارکت پایین در انتخابات به ما این امکان را می‌دهد تا تیم جذب خود را مجددا فعال کنیم و از میان جوانان، تعداد بیشتری را برای اقدام‌های مسلحانه در ایران فعال کنیم».

صدای آمریکا نیز در خبری مدعی شد که برخی تشکل های دانشجویی در بیانیه ای با تحریم انتخابات اعلام کردند که رفتار مردم به معنای «نه» به جمهوری اسلامی است.

رای ما سرنگونی جمهوری اسلامی ایران است!

VOA این را هم گفت که در بیانیه تشکل های دانشجویی تاکید شده است که «رای ما سرنگونی جمهوری اسلامی و پیروزی انقلاب زن زندگی آزادی است و مردم را به سرعت بخشیدن به پروسه سرنگونی فرامی‌خوانیم.»

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش حقوق بشری خود اعلام کرده بود  «شهروندان ایرانی برای تعیین حکومت از طریق مسالمت‌آمیز و انتخابات آزاد و عادلانه با محدودیت مواجه هستند.»

ربع پهلوی هم در بیانیه ای ضمن درخواست از مردم برای عدم مشارکت در انتخابات گفته بود در «شیادی» حکومت شریک نشوید، جوانان ایران باید « دست رد به سینه تبهکاران بزنند!

این میان اما اصلاح طلبان رادیکال نیز همصدا با جریان ضد ملت ، سخن از تحریم انتخابات کردند.

برخی عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها را بهانه کرده و برخی دیگر از نداشتن کاندیدا گفتند تا با این دست فرمان زیر میز بازی زده و فاتحه مشارکت در انتخابات را بخوانند.

ملت نشان داد حاضر به پذیرفتن فراخوان های دشمن نیست

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این باره در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره اینکه در طول یک سال گذشته که فضای سیاسی کشور معطوف به انتخابات بود تبلیغات دشمن برای دلسرد کردن ملت بسیار وسیع و گسترده صورت گرفت گفت: روز 11 اسفند روز سرنوشت ساز برای ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه مردم ایران باید نشان می دادند که تا آیا تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار دارد یا همچنان بر ارزش های انقلاب پایبند است ادامه داد: با وجود سردی هوا در تمام نقاط کشور شاهد حضور حماسی مردم پای صندوق های رای بودیم، حضوری که نمودار مشارکت مردم را از سیر نزولی به مدار صعودی تغییر داد.

ترقی با اشاره به اینکه ملت نشان داد حاضر به پذیرفتن فراخوان های دشمن نیست تصریح کرد: مردم به خوبی فهمیده که دشمن چه می خواهد و به دنبال چیست اما با حضور آگاهانه نشان داده که پای انقلاب  ایستاده اگرچه نقدها و نارضایتی هایی هم داشته باشد.

ملت ایران دست از ارزش های انقلاب نخواهد کشید

با تمام سناریوهای ضد انقلاب، اما ملت ایران در روز جمعه 11 اسفند یک حماسه دیگر آفرید، مشارکت بیش از 40 درصد در کشور حاکی از آن بود که مردم همچنان با امید برای اصلاح پای نظام جمهوری اسلامی ایران ایستاده و دست از ارزش های انقلاب نخواهد کشید.

شاید به باور بسیاری این میزان مشارکت چندان دلگرم کننده نیست، اما بدون شک در مقایسه با درصد مشارکت در برخی کشورها مدعی تامل برانگیز است.

در انتخابات مجلس قانونگذاری فرانسه در سال 2022 میزان مشارکت فرانسویان، 46 درصد بود؛ در ایالات متحده نیز نرخ مشارکت در انتخابات میان دوره ای کنگره هیچ گاه از ۵۰ درصد عبور نکرده و به مراتب کمتر از انتخابات ریاست جمهوری بوده است میزان مشارکت در این انتخابات در سال ۲۰۰۶، حدود ۴۰.۱ درصد بود، در سال ۲۰۱۰، ۴۱ درصد، در سال ۲۰۱۴، ۳۶.۷ درصد و در سال ۲۰۱۸ به ۴۹.۶ درصد رسید و نتوانست از ۵۰ درصد عبور کند.

کاهش میزان مشارکت مردم انگلیس در انتخابات پارلمانی نیز موجب شده تا دولتمردان و سیاستمداران این کشور به دنبال تصویب قانون رای دهی اجباری بیفتند تا شاید به این بهانه برای خود مقبولیت تصنعی به وجود بیاورند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه