اخبار داغ

صحبتهای رئیس جدید چوگان پس از انتخابات؛

ناظری: دچار خودزنی در چوگان شدیم/ به دنبال تشکیل تیم ملی هستیم

ناظری: دچار خودزنی در چوگان شدیم/ به دنبال تشکیل تیم ملی هستیم
رئیس جدید فدراسیون چوگان گفت: چوگان ریشه در تاریخ ما دارد ولی در ۶ سال گذشته، شرایط خوبی نداشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛  اصغر ناظری، رئیس جدید فدراسیون چوگان در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی این رشته اظهار داشت:‌ 4 سال بسیار سختی را خواهیم داشت. چوگان ریشه در تاریخ ما دارد ولی در 6 سال گذشته، شرایط خوبی نداشته است. امیدوارم در 4 سال پیش رو، زیرساخت‌های لازم را برای چوگان ایجاد کنیم. 

رئیس جدید فدراسیون چوگان ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای در منطقه بم امضا کرده‌ایم. ما یکی از بهترین باشگاه‌های چوگان ایران را در جنوب کشور خواهیم داشت. در نیمه شمالی کشور به دلایل اقلیمی، فقط 6 ماه از سال می‌توان شاهد برگزاری مسابقات بود. ما نیاز به پایگاهی داشتیم که در 6 ماهه دوم سال، لیگ را برگزار کنیم؛ به همین خاطر شهر تاریخی بم را انتخاب کردیم.

ناظری گفت: ما در سال 1396 رقابت‌های مقدماتی جام جهانی چوگان را بسیار با قدرت برگزار کردیم ولی اتفاقات بسیار تلخ و ناگواری برای چوگان افتاد و به نوعی دچار خودزنی در چوگان شدیم.

وی در مورد تیم ملی چوگان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما تیم‌های ملی است. در حالی که ما در 6 سال گذشته، درگیر حاشیه‌ها بودیم، کشور امارات بدون هیچ پیشینه‌ای میزبانی رقابت‌های جهانی را گرفت و عربستان هم میزبان رقابت‌ای زون E جهانی شد. به دنبال تشکیل تیم ملی هستیم تا در مسابقات آتی که در عربستان برگزار خواهد شد، حضوری قدرتمند داشته باشیم.

ناظری در مورد مشکل قرنطینه اسب‌ها در رشته چوگان گفت: این موضوع به فدراسیون چوگان ارتباطی ندارد و سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد و فدراسیون سوارکاری، مجری این طرح هستند. من شنیده‌ام که اقدامات خوبی در این مورد انجام شده است. رشته‌های سوارکاری و چوگان، لازم و ملزوم هستند.

او ادامه داد: مقام وزارت دستور داد که مجموعه چوگان شهدا به فدراسیون چوگان واگذار شود. این قضیه توسط معاون وزیر هم پیگیری و اجرایی شد. به دنبال الحاق قسمت چوگان باشگاه نوروزآباد به فدراسیون هم هستیم. همچنین فدراسیون باید صاحب دفتری باشد که در شان این فدراسیون و نام چوگان باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه