اخبار داغ

آخرین تصمیمات اجلاس جهانی کبدی از زبان رئیس فدراسیون؛

اورسجی: هاشمی در کبدی آسیا پست گرفت/ از مربی خارجی برای تیم‌های ملی استفاده نمی‌کنم

اورسجی: هاشمی در کبدی آسیا پست گرفت/ از مربی خارجی برای تیم‌های ملی استفاده نمی‌کنم
رئیس فدراسیون کبدی گفت: تا من هستم از مربی خارجی برای تیم های ملی استفاده نخواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی درباره اجلاس جهانی در هند اظهار داشت: به شدت نگران توسعه کبدی در خارج از قاره آسیا هستم.  چون در آسیا با حضور ایران و هند وکشورهای آسیا و شرق مشکلی نداریم. چون در گذشته قدرت در هند متمرکز شده بود هیچ برنامه ریری مدونی برای این رشته وجود نداشت.  با توجه به موفقیت ایران در کبدی و میزبانیهای موفقی که داشتیم، کشورهای آسیایی مجاب شدند که قدرت از تیول هند خارج شود. 

وی درباره حضورش در کرسی ریاست آسیا و اصلاح اساسنامه جهانی و آسیایی گفت: برنامه من تنها کسب کرسی نبود بلکه هدفم بسط و گسترش این رشته بود. اولین گام در این مسیر بحث تالیف اساسنامه بود که در ابتدا 90 درصد اساسنامه فدراسیون جهانی تغییر پیدا کرد و ادیت شد. 
در آسیا نیز قریب 80 درصد اصلاح خواهیم داشت. و در حال حاضر در حال مطالعه و تجمیع  16 اساسنامه مختلف از رشته های دیگر هستیم که اساسنامه جامعی تالیف شود. 

وی درباره حضور ایرانی ها در تشکیلات کنفدراسیون کبدی آسیا بیان کرد: 16 کمیته تخصصی در کنفدراسیون کبدی آسیا دیده شده که اعضای آن از بدنه موثر آسیا خواهند بود که بالای 90 درصد در این کمیته ها ایرانی خواهیم داشت. به دنبال این هستیم که در کمیته های آسیایی و جهانی از افراد توانمند ایرانی استفاده کنیم.

اورسجی در ادامه به بحث تقویم در فدراسیون جهانی اشاره کرد و افزود:  در فینال لیگ ستارگان جهان در هند که مصادف با اجلاس بود، حضور داشتیم که بیشترین لژیونر ایرانی است. بحث بر این داشتیم که این رقابتها تایم ثابت داشته باشد و پرولیگ در یک تایم مشخص برگزار شود. 
با تقویم وارد اجلاس شدیم و چالش ها و تهدیدها را مطرح کردیم. گام مهم ما ایجاد تقویم ورزشی ثابت برای کبدی جهان بود که مسابقات منظم شود.  بحث پشتوانه سازی را مطرح کردیم و قرار شد که رقابتهای جهانی جوانان برگزار شد و استقبال شد و در نهایت تصمیم گرفتیم تا هنو در شهریور ماه میزبان نخستین دوره رقابتهای کبدی جوانان دختر قهرمانی جهان باشد.

رییس کنفدراسیون کبدی آسیا درباره برگزاری رقابتهای جهانی گفت:  بحث رقابتهای جهانی مطرح شد که از قبل کرونا برگزار نشده و تصمیم گرفته شد که رقابتهای جهانی نیز به صورت منظم و دو سال یک بار برگزار شود و یک سال جوانان و یک سال بزرگسالان را داشته باشیم. هنوز استیبل نشده ایم و حداقل 6 ماه زمان نیاز داریم که اساسنامه جا بیفتدـ قهرمانی اروپا در سال آینده به میزبانی لهستان و قهرمانی آفریقا به میزبانی کنیا برگزار خواهد شد. 2024 و 1403 اوج برگزاری رقابتهای کبدی در جهان خواهد بود.

وی همچنین از انتصاب مناف هاشمی در هیات رئیسه جهانی کبدی خبر داد و گفت: در اجلاس جهانی با وینوت تیواری رییس فدراسیون جهانی مذاکره کردیم و مناف هاشمی دبیرکل کمیته المپیک به عنوان نایب رئیس فدراسیون جهانی از ویتوری حکم گرفت.

رییس کنفدراسیون کبدی آسیا از برگزاری رقابتهای سیزم به میزبانی ایران خبر داد و گفت: مسابقات سیزم را در برنامه داریم و مطمئن هستم که در نخستین دوره مسابقات کبدی سیزم که به میزبانی بابلسر برگزار می شود 8 تا 9 کشور شرکت کنند. هند، کامرون، سریلانکا،  پاکستان، بنگلادش تا به امروز اعلام آمادگی کرده اند.  مصر و کنیا را هم صحبت کرده ایم و شفاها اعلام آمادگی کرده اند.

اورسجی همچنین از ترکیب هیات رییسه تشکیلات جهانی و آسیایی صحبت کرد و گفت:  در هیات رییسه جهانی سعی شده از همه قاره ها نماینده باشد. 4 نفر از هند هستند و نماینده پرولیگ هم هست. از ایران هم 2 نفر هستند که من و مناف. در هیات رییسه آسیایی 7 نفر عضو داریم که 2 نفر ایرانی هستند؛ من به عنوان رییس و یک نفر دیگر.  2 ظرفیت خالی داریم و فرق نمیکند ایرانی باشند یا خارجی. مهم این است که بتوانند کمک کنند به ویژه در حوزه اقتصادی.

رییس فدراسیون کبدی درباره عملکرد تیم ملی کبدی در هانگژو گفت:  عملکرد ما خوب بود و مدال باارزشی گرفتیم هر چند که همه انتظار طلا داشتند.  درباره ترکیب تیم صحبتهای زیادی مطرح شد و من می گویم اگر سرمربی تیم ملی بودم حداقل چند نفر دیگر را می بردم. 

او درباره ادامه همکاری با مازندرانی گفت: مازندرانی سرمایه کبدی است و حتی اگر در تیم ملی نباشد،  در بخشهای دیگر از او استفاده خواهد شد. در این باره باید آنالیز دقیقی داشته باشیم و به جمع بندی برسیم. ضمن اینکه باید فضا برای سایرین نیز باز شود. 

وی درباره اینکه آیا احتمال استفاده از مربی خارجی در کادر فنی وجود دارد،  گفت: تا زمانی که من در فدراسیون کبدی مسئولیت داشته باشم در هیچ تیمی از زنان و مردان گرفته تا تیمهای پایه از مربی خارجی استفاده نخواهم کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه