اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

ناکارآمدی؛ تابلوی ورود ممنوع مردم به نوبخت!

ناکارآمدی؛ تابلوی ورود ممنوع مردم به نوبخت!
در حالی دبیر حزب اعتدال و توسعه در رتبه چهارم رقابت برای ورود به مجلس قرار گرفت و از راه یابی به خانه ملت محروم شد، که ناکارآمدی ها عامل اصلی رد نوبخت از سوی مردم شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات 11 اسفند در حالی برگزار شد که ملت ایران یک بار دیگر با حضور به موقع خود، حماسه خلق کرده تا باز هم بازار گرم کن اوپوزیسیون و ضد انقلاب نباشد.

اگرچه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از ماه ها قبل تلاش کردند تا مانع از مشارکت مردم در انتخابات شده و با موج سازی رسانه ای، مردم را دلسرد و ناامید کنند، اما مشارکت بیش از 40 درصد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نشان داد که همچنان مردم ایران خود را در تعیین سرنوشت برای کشور محق می دانند.

اپوزیسیون خارج نشین از سلطنت طلب تا منافقین تلاش کردند تا در حمایت از کمپین تحریم انتخابات تیغی بر پیکره انقلاب اسلامی وارد کنند، در داخل اما برخی جریانات سیاسی خاص هم عملکرد شورای نگهبان را دستاویز خود قرار داده و رویه قهر انتخاباتی را در پیش گرفتند.

انزوای سیاسی اصلاح طلبان با حمایت همه جانبه از دولتی ناکارآمد

این اما اصل ماجرا نبود، اصلاح طلبان در جریان حمایت تمام قد از دولت حسن روحانی زمینه ساز نارضایتی های بسیاری در کشور شدند.

این جریان سیاسی رادیکال در انتخابات 92 و 96 تمام قد پشت روحانی ایستاد و از عملکرد دولت وی حمایت کرد، ناکارآمدی دولت مورد حمایت اصلاح طلبان، زمینه ساز مشکلات بسیاری در کشور شد.

عملکرد روحانی در طول 8 سال بی ثباتی را در بخش های مختلف از جمله بازار ارز، بورس، موارد غذایی رقم زد در بسیاری از موارد دولت مورد حمایت اصلاح طلبان با ترک فعل های غیرقانونی بستر نارضایتی مردم را فراهم کرد و موجب دلسردی و بی اعتمادی مردم شد.

به باور بسیاری از اصلاح طلبان، حمایت این جریان سیاسی از روحانی، به عنوان یک کاندیدای اجاره ای، موجب شد اصلاح طلبان پایگاه اجتماعی خود را از دست بدهند و حتی اگر خودشان هم می خواستند برای دعوت از مردم به مشارکت در انتخابات، کسی برای حرفشان تره هم خرد نمی کرد.

نوبخت مشتی از خروار اصلاح طلبان

اگرچه اصلاح طلبان تحریم کننده انتخابات اعلام کردند که در انتخابات 11 اسفند مشارکت نخواهند کرد، اما محمدباقر نوبخت دبیر کل حزب اصلاح طلب اعتدال و توسعه، که از چهره های اثرگذار در دولت حسن روحانی بود، خلاف رویه هم حزبی های خود مسیر مشارکت در انتخابات را در پیش گرفت.

نوبخت در آغاز کار، از تهران کاندید ورود به مجلس شد، اما فشارهای پشت پرده هم حزبی هایش او را از ادامه کار در تهران منصرف کرد و موجب شد در اقدامی شوک برانگیز نوبخت در نامه ای به فرماندار تهران اعلام کند که قصد تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به سمت رشت، زادگاهش را دارد.

نوبخت از رشت کاندید انتخابات مجلس شد، تصور او این بود که با داشتن مسئولیتی در دولت روحانی، بدون شک با رای قابل توجه به مجلس راه خواهد یافت، اما روز پس از رای گیری، نتایج شمارش آرا نشان داد که حتی در شهر زادگاه نوبخت نیز مردم به او اقبالی ندارند.

عضو ارشد کابینه حسن روحانی در رقابت با سایر نامزدهای انتخاباتی در رتبه چهارم قرار گرفت تا به این ترتیب فرصت راه یابی به مجلس را از دست دهد.

دست رد مردم رشت به سینه نوبخت تا جایی برای او شوک برانگیز بود که وی پس از اعلام نتایج در توییتی اعلام کرد: «نگرانتان بودم، آمدم ولی نیامدید، برگشتم»

تصمیم مردم برای تغییر و اصلاح تنها نتیجه یک رای نبود بلکه حاصل 8 سال ناکارآمدی دولت روحانی بود که نوبخت در آن مسئولیت داشت.

شاید مسئولانی همچون نوبخت، تصورشان این است که مردم فراموش کار هستند یا چشمشان را بر روی ناکارآمدی ها می بندند، اما مردم نشان دادند که برای تعیین سرنوشت کشور و آینده فرزندان خود با کسی شوخی ندارند!

 

نویسنده : فاطمه کرمانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه