اخبار داغ

حمید رسایی در گفتگو با دانا:

تغییر و تحول در ویترین مجلس خودش را نشان می دهد/ روند مجلس به سمت تغییر و تحول خواهد بود

تغییر و تحول در ویترین مجلس خودش را نشان می دهد/ روند مجلس به سمت تغییر و تحول خواهد بود
منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس با بیان اینکه مطالبهٔ مردم تغییر و تحول است، گفت: تغییر و تحول هم قاعدتاً در ویترین مجلس خودش را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی، منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آگاهی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند، اظهار کرد: این تغییر نه تنها نتیجه خواست مردم است، بلکه حتی کسانی که وارد انتخابات شدند و در عرصه‌ی انتخابات، کاندیدا معرفی کردند، نیز به دنبال تغییر بودند.

وی افزود: در تهران، شورای ائتلاف تقریباً بیش از نیمی از نمایندگان دورهٔ قبل را تغییر داد. در لیستی که معرفی کرد، نزدیک به دو سوم از کاندیداها، کاندیدای جدید بودند. اگر واقعاً از روند قبلی شورای ائتلاف یا شانا راضی بودند، طبیعی بود که همان نمایندگان قبلی را معرفی می‌کردند. بنابراین، مشخص است که آنها از این روند راضی نبودند و به دنبال بهبود شرایط هستند. البته به نظر ما، افرادی که معرفی کردند نسبت به اعضای مجلس یازدهم، بسیار ضعیف‌تر بودند.

منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس، با بیان اینکه تقریباً نیمی از اعضای مجلس در سراسر کشور تغییر کرده‌اند، عنوان کرد: این نشان می‌دهد وقتی که یک تغییر و تحول در این سطح اتفاق می افتد، مطالبه‌ مردم تغییر آن سلیقه‌ است، حتی اگر آن را جهت‌گیری در نظر نگیریم، باید آن سلیقه‌ی حاکم تغییر کند، به ویژه در تهران که به نوعی پیشران برخی اتفاقات است.

وی ادامه داد: ما شاهد آن هستیم که نمایندگانی که در دورهٔ قبل یک میلیون و دویست هزار رای کسب کرده بودند، در این دوره دو سوم رای‌هایشان را از دست داده و به چهارصد هزار رای کاهش یافته‌اند. همچنین، افرادی که در دورهٔ قبل با حدود دویست هزار رای نیز نتوانسته بودند وارد مجلس شوند، در این دوره آرای شان دو برابر و نیم شده و نزدیک به پانصد هزار رای به دست آورده‌اند.

مطالبهٔ مردم تغییر و تحول است

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه آرا این دفعه بسیار پخش بوده‌اند، تصریح کرد: در این دوره، تنها یک لیست حاکم نبود و مردم پذیرفتند که بازی یک لیستی، به ضرر آنها ختم می‌شود و منافعشان را تامین نمی‌کند. گاهی افراد شایسته به دلایل مختلف در یک لیست قرار می‌گیرند، اما مردم به این نتیجه رسیدند که مجموعه‌ای از افراد مختلف را انتخاب کنند، که این نشان می‌دهد مطالبهٔ مردم تغییر و تحول است.

وی با تاکید بر اینکه تغییر و تحول هم قاعدتاً در ویترین مجلس خودش را نشان می‌دهد، عنوان کرد: اگر بخواهیم بگوییم خون تازه‌ای در بحث تدوین و نظارت کشور دارد ترزیق می شود، لازم است که در این بخش‌ها تغییر و تحول اتفاق بیفتد. اگر این اتفاق نیفتاد، مردم ممکن است بگویند: ما می‌رویم پای صندوق و با رای معنی‌دارمان نشان می‌دهیم که مثلاً یک گرایش را نسبت به دیگری ترجیح می دهیم حال بعدازاین چنانچه به عقب برگردیم، پیام خوبی به جامعه نیست.

منتخب مردم تهران در دوازدهمین دوره مجلس در پایان گفت: من فکر می‌کنم مجموعه‌ای از نمایندگانی که وارد مجلس می‌شوند، این پیام را از طرف مردم حتماً دریافت کرده‌اند و روند مجلس به سمت تغییر و تحول خواهد بود. این اتفاق، شاید برخی را خوشحال نکند، اما این یک واقعیت است که رخ خواهد داد.

المیرا خرد

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه