اخبار داغ

با رسیدن به چهارشنبه آخر سال؛

در چهارشنبه سوری مراقب چهارشنبه سوزی باشید

در چهارشنبه سوری مراقب چهارشنبه سوزی باشید
در خطرهای احتمالی والدين بايد با همراهی کردن فرزندان‌شان در شب چهارشنبه سوری، خاطره‌ای خوب را در ذهن آن‌ها از اين جشن به يادگار بگذارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «سپاس خبر» با توجه به نزدیک بودن آئین چهارشنبه آخر سال، مجرمان سایبری با ساخت صفحه‌های جعلی تبلیغات فروش مواد محترقه از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

مجرمان سایبری با تبلیغات گسترده و جذاب، اقدام به فروش مواد محترقه در فضای مجازی می‌کنند و در ادامه متقاضیان خرید این اقلام که بیشتر کودکان و نوجوانان هستند را به درگاه پرداخت جعلی از قبل طراحی هدایت و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

مجرمان با سوء استفاده از این ایام و تبلیغات دروغین به شیوه‌های مختلف دیگر از جمله دریافت پول و ارسال نکردن مرسولات به دست متقاضیان نیز از طعمه‌های خود کلاهبرداری می‌کنند .

آمار قربانیان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری امروز تا الان؛ سه کشته در انفجار خانه محل دپوی ترقه در فردیس، چهار کشته در انفجار اکلیل و سرنج در خانه‌ای در ارومیه، یک کشته هنگام ساخت ترقه در تهران و یک کشته هنگام ساخت ترقه در بناب بوده است اما همچنان در استان بوشهر شاهد حادثه‌ای نبوده‌ایم.

در سیاست پیشگیرانه از حوادث چهارشنبه آخر سال، گرانی مواد محترقه اعمال شده است که این امر موجب کاهش حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال در بوشهر شده است.

در خطرهای احتمالی والدين بايد با همراهی کردن فرزندان‌شان در شب چهارشنبه سوری، خاطره‌ای خوب را در ذهن آن‌ها از اين جشن به يادگار بگذارند. پدر و مادر بايد اشخاص به ويژه نوجوانان و جوانان را با روش‌های صحيح تخليه هيجانات در طول سال آشنا کنند تا کمتر شاهد وقوع حوادث تلخ و دلخراش در شب چهارشنبه سوری باشيم.

مسئولان فرهنگی شهر نیز با برپایی آئین‌های چهارشنبه آخر سال به‌صورت عمومی می‌توانند از بروز خطرهای احتمالی جلوگیری کنند و امنیت شهر را حفظ نمایند از طرف دیگر، استفاده از ظرفیت، هيجانات و خلاقیت‌های جوانان و نوجوانان در برگزاری آئین‌های عمومی می‌تواند راهی دیگر در کنترل خطر چهارشنبه سوری باشد.

آئین‌های عمومی که جزوی از فرهنگ اصیل ایرانی هستند اگرچه برخی اوقات دچار تحریف شده‌اند اما اگر این آئین‌ها با شکل درست خود برگزار شوند دیگر خطرات ناشی از آن وجود نخواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه