اخبار داغ

کارشناس محیط زیست در گفتگو با دانا:

با طبیعت مهربان باشیم! / فرهنگسازی کلید حفاظت از محیط زیست است

با طبیعت مهربان باشیم! / فرهنگسازی کلید حفاظت از محیط زیست است
کارشناس محیط زیست گفت: آموزش و ترویج مفاهیم بازیافت و تفکیک پسماندها از منابع اصلی آن‌ها موجب آگاهی بیشتر مردم خواهد شد.

مهسا جولائیان کارشناس محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص حفظ محیط زیست و جلوگیری از آسیب به آن گفت: برای حفاظت از محیط زیست باید به چند مورد توجه کرد، یکی از موارد مهم استفاده مسئولانه از منابع طبیعی است؛ از جمله حیات وحش مانند ( لاکپشت، سمندر و...) که می‌تواند به جان دیگران نیز آسیب برساند.

وی افزود: امسال عید نوروز با ماه رمضان ترکیب شده است. برای حفظ محیط زیست در این ماه، که خیرات و نذورات به شکل چشم گیری افزایش پیدا میکند، لازم است اقداماتی مناسب برای طبیعت رقم زد. از جمله این اقدامات می توان به نذوراتی که در  بسته هایی با پایه گیاهی و بدون پلاستیک است اشاره کرد.

این کارشناس محیط زیست با تاکید بر اهمیت حفظ و نگهداری پوشش های گیاهی گفت: مهمانان نوروزی باید به این نکته توجه داشته باشند که بهار فصل گلدهی گیاهان و درختان است و باید با دقت بیشتری مکان های اقامتیشان را انتخاب کنند. چه بسا که  بهتر است از اماکنی که دارای پوشش گیاهی و جنگلی فراوان هستند، دوری کرده و به جای آنها از مکان‌هایی با کمترین تخریب طبیعت استفاده کنند. 

مهسا جولائیان افزود: مطرح کردن موضوعات محیط زیستی به این معناست که به جای استفاده از لیوان‌های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف، از ظروف تجدید پذیر استفاده شود؛ این کارها به حفظ محیط زیست، کاهش آلودگی و ایجاد نظم در محیط زیست کمک می‌کند.

جولایی اظهار کرد: در بحث محیط زیستی آموزش و ترویج مفاهیم بازیافت و تفکیک پسماندها از منابع اصلی آن‌ها، نیز موجب آگاهی بیشتر مردم خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه