اخبار داغ

بین 10 تا 15 میلیارد به فدراسیون های المپیکی تا آخر سال پرداخت می کنیم؛

هاشمی: کشتی و یک شمشیرباز حداکثر حقوق را دریافت می‌کنند/ 15 سهمیه گرفته ایم؛ بین 15 تا 20 سهمیه هم می گیریم

هاشمی: کشتی و یک شمشیرباز حداکثر حقوق را دریافت می‌کنند/ 15 سهمیه گرفته ایم؛ بین 15 تا 20 سهمیه هم می گیریم
دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: 15 سهمیه المپیک پاریس گرفته ایم و بین 15 تا 20 سهمیه هم می گیریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سی و چهارمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک امروز صبح برگزار شد. در پایان این نشست مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد مصوبات در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین دستور جلسه امروز هیات اجرایی در مورد شاخص توزیع اعتبارات در سال 1403 بود. در مورد شاخص‌های توزیع بودجه بحث‌های زیادی شد. تصمیم نهایی بر این شد عزیزی، گودرزی و پاکدل به نمایندگی از اعضای هیئت اجرایی با دبیرکل و مرکز نظارت جلساتی را در یک ماه آینده  بگذاریم و اعداد و ارقام را نهایی کنیم و در جلسه هیئت اجرایی در فروردین تصویب کنیم.

وی افزود: از سال گذشته برای توزیع اعتبارات شاخص تعیین کردیم. از جمله ملاک ما این بود که فدراسیون‌های المپیکی و مدال آور را ویژه ببینیم. اصلی ترین برنامه ما در سال آینده المپیک پاریس، بازی‌های داخل سالن آسیا و المپیک زمستانی است. البته برای بازی‌های آسیایی دوره بعد هم پیش بینی‌هایی کردیم تا مدال‌هایی در شان ایران بگیریم.

هاشمی در مورد کمک مالی به فدراسیون ها تصریح کرد: گزارشی از کمک مالی به فدراسیون ها در سال 1402 دادیم. بودجه 100 درصدی فدراسیون ها را تا ماه آذر پرداخت کردیم. متممی را هم در نیمه دوم پرداخت کردیم. همچنین قرار است متمم مالی دیگری را در ظرف دو، سه روز آینده به فدراسیون‌هایی که شرایط سخت دارند و المپیکی هستند، پرداخت کنیم که مبلغ آن  بین 10 تا 15 میلیارد است. تا الان سابقه نداشته هم بودجه بپردازیم و هم متمم شماره یک و دو را پرداخت کنیم. در آخر هم رئیس فدراسیون تیراندازی در جلسه حاضر شد و گزارشی از عملکرد خود و برنامه‌های سال آینده ارائه داد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک از پرداخت بخشی از بودجه فدراسیون‌ها در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: هنوز دولت بودجه قطعی وزارتخانه، دستگاه‌های اجرایی و کمیته ملی المپیک را اعلام نشده. اگر یک متمم را قبل از عید بپردازیم، گره‌ای از کار فدراسیون‌ها باز می شود. به دنبال این هستیم بخشی از بودجه خود را در فروردین بگیریم و به فدراسیون‌ها بپردازیم. حتی اگر  بودجه ما مشخص نشود، به صورت علی الحساب به فدراسیون‌ها می‌پردازیم چون فدراسیون‌ها در مسیر کسب سهمیه المپیک هستند و نمی‌توانیم کار را متوقف کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک از افزایش حقوق المپین‌های ادوار گذشته خبر داد و گفت: در مورد المپین ها تصمیم گیری شد. بهداد سلیمی پیشنهاد کرد کسانی که در ادوار گذشته مدال گرفتند، چون حقوقشان  از صندوق قهرمانان ناچیز است، افزایش حقوق داشته باشند. حقوق کمیته ملی المپیک در گذشته کمتر از 500 هزار تومان بود. سال گذشته این رقم را افزایش دادیم و برای برخی به یک میلیون و 500 هزار تومان رسید. امروز تصمیم گرفتیم به هر نفر از ابتدای سال 1403 مبلغ 5 میلیون تومان بپردازیم.

وی همچنین درباره زمان واریز حقوق 200 میلیون تومانی به المپین‌ها تاکید کرد: در حال حاضر کسانی هم هستند که حقوق 80 میلیون تومانی، 150 میلیون تومانی و 15 میلیون تومانی دریافت می‌کنند. طبق بسته حمایتی، 5 شاخص گذاشتیم و کسانی که بتوانند در سنجش‌های بعدی ما را به کسب مدال امیدوار کنند، می‌توانند حقوق کامل را دریافت کنند. ما در کشتی و یک نفر در شمشیربازی داریم که حداکثر حقوق را دریافت می‌کنند. در بقیه رشته‌ها هم هر 15 یک روز یک بار شرایطشان رصد می‌شود و در پایان هر ماه بر اساس ارزیابی‌هایی که داشتیم، حقوق را پرداخت می‌کنیم.

هاشمی با اشاره به پیش بینی اش از روند کسب سهمیه ها بیان کرد: در حال حاضر 15 سهمیه داریم و  بین 15 تا 20 سهمیه در کشتی، وزنه‌برداری، تیراندازی با کمان و دیگر رشته‌ها می‌گیریم. پشتیبانی لازم در بحث پرواز انجام دادیم و تلاش می‌کنیم بخشی  از هزینه را بپردازیم تا سال آینده با تورم روبرو نشویم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: بسته‌های حمایتی هم که برای فدراسیون‌ها در نظر گرفتیم. مرکز نظارت بر تیم‌های ملی شرایط ورزشکاران برای حضور در مسابقات کسب سهمیه را بررسی می‌کند و کمک‌های مالی برای اعزام غذا ا و سکان پرداخت می‌شود. کاملا سازماندهی شده کار را جلو می‌بریم. شاید با همه این کمک‌ها باز هم فدراسیون‌ها مشکلات دیگری داشته باشند چون اداره کردن فدراسیون‌ها سخت است.

هاشمی همچنین تصریح کرد: دستور دیگر جلسه امروز در مورد ساز و کار شرکت توسعه بازرگانی بود که اعضای هیئت اجرایی به ریاست اختیار تام دادند. در مورد ناظر فدراسیون‌ها به توافق قطعی نرسیدیم و کمیته ملی المپیک با همکاری مرکز نظارت و مرکز سنجش ناظرهایی را برای فدراسیون‌ها مشخص خواهد کرد. این ناظرها گزارش‌ برنامه‌های سال  فدراسیون‌ها را می دهند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد وضعیت لباس کاروان و دیگر کارهای پشتیبانی افزود: در مورد البسه هم بخش خصوصی ورود کرده و تصمیم گیری می‌شود. اجازه بدهید اسم  نبرم و کار نهایی شد اعلام می‌کنیم. علاوه بر این، یک مسیر دیگر هم برای تهیه البسه کاروان پیش می‌رویم که سه ماه مانده به المپیک لباس آماده و مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک قرار بگیرد و ورزشکاران برای حضور در دهکده مسابقات مراسم افتتاحیه و حضور در مسابقات لباس داشته باشند.

وی در مورد حضور در جلسه سرپرستان بازی‌های داخل سالن تایلند گفت: 38 رشته در بازی‌های داخل سالن آسیا هستند که عمدتا رزمی هستند. بازی‌ها از اول  تا دهم آذر است. از 38 رشته، 2 رشته نمایشی است و در 36 رشته می‌توانیم نماینده داشته باشیم. ایران نتایج خوبی در دوره‌های قبل بازی‌ها گرفته. 2 دهکده در بانکوک و چونبوری دارند. به نظرم رویداد بزرگ و خوبی است و برای ما از این لحاظ خوب است که یکبار دیگر فدراسیون‌های خود را می‌سنجیم و برای بازی‌های آسیایی 2026 آماده می شویم.

هاشمی درباره رشته های اعزامی گفت: قرار است سال آینده وضعیت فدراسیون‌ها را از لحاظ کسب مدال طلا، نقره و برنز بسنجیم و سپس در مورد رشته‌های اعزامی تصمیم گیری کنیم. هنوز هم سرپرست کاروان را تعیین نکرده‌ایم اما من به همراه یک نماینده از مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و یک نفر از امور بین الملل کارها را پیش می‌بریم و در نهایت سرپرست نهایی را اعلام می‌کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه