اخبار داغ

تک‌نگاری از چهره‌های سال ورزش ایران؛

پرچمِ ناهید ایران بالاست؛ تاریخ را بهتر از همه بنویس!

پرچمِ ناهید ایران بالاست؛ تاریخ را بهتر از همه بنویس!
چهره‌های ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ هر کدام لب‌ریز از روایت‌های ناگفته‌اند؛ روایت‌هایی که هر کدام از آن‌ها خواندنی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ دومين سياره‌ منظومه‌ شمسی كه از درخشنده‌ترين اجرام آسماني است، الهه آب، دختر قيصر روم و مادر اسفنديار و پشوتن، یکی از ایزدان زرتشتی که یشت پنجم یعنی آبان یشت به نام اوست، ناآلوده، بی‌آلایش و پاک. این‌ها همه واژگانی هستند که در فرهنگ‌های لغت مختلف زبان فارسی برای تعبیر و معنای واژه «ناهید» آمده‌اند. ناهید یعنی آورنده سود و منفعت و شور و اشتیاق در زندگی، ناهید یعنی رودی پر از مشکل ولی صدای جاریِ رود یعنی گذر کردن و زندگی ادامه داشتن، ناهید یعنی نباختن و ادامه دادن.

انگار ناهید کیانی تمام این واژه‌ها را در زندگی‌اش معنا کرده؛ دختری از جنس سرسختی که تبلور زیبایی را در خود جای داده و به ظرافت هر چه تمام‌تر؛ بر بام تکواندوی جهان خوش درخشیده و خوش نشسته است. کیانیِ ایران می‌تواند الهه تکواندوی ایران باشد، دختر تکواندوی ایران و درخشنده‌ترین اختر کهکشان تکواندوی آسیا. ناهید کیانی هر چه در سال‌های قبل‌تر دور از خورشید می‌چرخید، در ۱۴۰۲ به خورشید موفقیت و درخشش نزدیک و نزدیک‌تر شد تا پلی بزند بین قدرت و ظرافت، شکوه و اقتدار، زیبایی و شوکت. 

برای اسم ناهید آورده‌اند یعنی شور و اشتیاق آورنده به زندگی؛ چه به موقع گفته‌اند. ناهید کیانی امسال با کسب مدال طلای تکواندوی قهرمانی جهان، کاری کرد کارستان. ناهید کاری کرد که پیش از این کسی حتی به آن نزدیک هم نشده بود و توانست شور و اشتیاقی را به دخترکان کوچک تکواندوکار بدهد که یقیناً هیچ‌کس جز او نمی‌توانست. ناهید را می‌گویند گذر از مشکلات و ادامه دادن زندگی؛ چه به‌جا گفته‌اند.

کیانی پس از وقایع تلخ المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مانند یک رود از جوش و خروش نایستاد و به جاری بودن ادامه داد تا بتواند از پس سدها و سنگ‌ها به سلامت عبور کند و به دریاچه درخشان طلا ختم شود. ناهید یعنی نباختن و ادامه دادن که این یکی از همه بیش‌تر شبیه به اوست. در کوران بدترین حوادث و سخت‌ترین ناملایمتی‌ها، ناهید کیانی از پس همه چیز برآمد و تکواندوی ایران را هم به سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس رساند، هم به یک تک مدال زرین تاریخی که حالاحالاها بعید است کسی روی دستش بلند شود و بخواهد جایش را به سادگی بگیرد.

ناهید کیانی در سال ۱۴۰۲ بی‌تردید شاخص‌ترین چهره ورزش زنان ایران است. به جز بازی‌های آسیایی که انگار تورنمنت و میدان او نیست، ناهید توانست هم در رقابت‌های جام فجر و هم در مسابقات دیگر بین‌المللی همیشه خوش بدرخشد و گل سر سبدش را هم که در اواخر خردادماه در باکو با گردن‌آویز زرین قهرمانی جهان گرفت. کیانی از آن دسته دخترهایی است که پشت بار یک اسم نمانده‌اند و از رقیب و حریف برای خودشان کوه نساخته‌اند؛ بلکه آمدند و شکستند و ساختند تا بالاخره روزی نوبت پیروزی‌شان فرا برسد.

دختر تکواندوی ایران حالا تبدیل به یک عنصر جاودانه شده که در عین جوانی، تجربه گران‌بهایی دارد. پرچم‌دار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ علی‌رغم همه فشارها و ناملایمتی‌ها، خودش را بالا کشیده و به امید اول ورزش زنان ایران برای درخشش در المپیک سال جدید تبدیل شده. بدون شک ناهید کیانی بخت مسلم کسب مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و او خودش هم این را خوب می‌داند. اگر همه چیز دست به دست هم بدهند، ناهید را در سال ۱۴۰۳ هم باید در قاب برترین‌های ورزش سال ببینیم. اوست که آمده تا مانند نزدیک‌ترین سیاره به خورشید، همه چشم‌ها را به خود خیره کند و بدرخشد تا تاریخ را خوش‌خط‌تر و بهتر از همه بنویسد؛ حتی بهتر از اولین‌ها.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه