اخبار داغ

یادداشت؛

نصیرپور؛ کلید حل مشکل قدیمی آبخیزداری روستای استیلی - سراب؟

نصیرپور؛ کلید حل مشکل قدیمی آبخیزداری روستای استیلی - سراب؟
۶ سال از وعده داودی نماینده دور دهم و یازدهم مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل آبخیزداری روستای استیلی-سراب گذشت، اما عملی نشد؛ آیا نصیرپور نماینده منتخب مردم سراب در مجلس دوازدهم، کلید حل این مشکل قدیمی خواهد بود یا او هم فقط شعار سر می‌دهد؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  ۶ سال از وعده داودی نماینده دور دهم و یازدهم در مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل آبخیزداری روستای استیلی-سراب گذشت، اما عملی نشد؛ آیا نصیرپور نماینده منتخب مردم سراب در مجلس دوازدهم، کلید حل این مشکل قدیمی خواهد بود یا او هم فقط شعار  سر می‌دهد؟!

سال ۱۳۹۶ و برگزاری یادواره شهدای روستای استیلی (اسطلو)، بهانه‌ای بود برای حضور مسئولان شهرستان سراب از جمله داودی نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و همچنین نصیرپور نماینده‌ای که در آن دوران سمت نداشت، اما به این مراسم معنوی دعوت شده بود.

در این مراسم، علاوه بر تجدید میثاق دوباره اهالی شهرستان سراب و روستای استیلی با شهدا، مشکل آبخیزداری و ضرورت تکمیل آن دوباره مطرح شد؛ مشکلی که داودی در آن دوران (تیرماه سال ۱۳۹۶) قول داد که آن را تکمیل خواهد کرد، اما این اتفاق بعد از شش سال هم رخ نداد!

در آن روز‌ها که نصیرپور هیچ سمتی در مجلس شورای اسلامی نداشت، اما از طریق اطلاع رسانی کانال مردمی خاطره‌ها در جریان این مشکل قرار گرفت و حتی کنجکاو شده بود که برای بازدید از این محل آبخیزداری اقدام کند و این نکته جالبی بود. بعد از پیگیری‌های چند ساله کانال مردمی خاطره‌ها از مسئولان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و حتی مطالبه مستقیم حمید استیلی از مسئولان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای تکمیل آبخیزداری روستای استیلی شهرستان سراب، در نهایت مهندس گرشاسبی مسئول وقت آبخیزداری کشور، سال گذشته با سفر به روستای استیلی شهرستان سراب، از محل این آبخیزداری دیدن کرد و قول مساعدت در خصوص تکمیل آن را داد، اما چند ماه بعد، به دلیل بازنشستگی، از این سمت کنار گذاشته شد و در بخش دیگری در سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور مشغول به کار شد و در این شرایط، مدیر کل جنگل ها، مراتع و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی هم، نبود بودجه را علت عدم تکمیل این پروژه دانست؛ در حالی که آن روز‌ها مهندس گرشاسبی مسئول وقت آبخیزداری کشور در این خصوص قول مساعدت داده بود.

به یاد دارم در آن روز‌ها (سال ۱۴۰۰) هم که به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور مراجعه می‌کردیم، مدام می‌پرسیدند که چرا این موضوع را نماینده مردم شهرستان سراب تا به حال پیگیر نشده است؟ سوالی که برای ما هم پیش آمده بود، اما چاره‌ای نبود و باید خودمان مستقیم پیگیری می‌کردیم. در شرایط فعلی، اهالی ر وستای استیلی شهرستان سراب مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان را به عنوان خودیاری جمع آوری کرده اند و فقط نیاز به همت یک مسئول است که با ارگان‌های دولتی مکاتبه کرده و در نهایت باعث تکمیل این پروژه شود که مستقیم در توسعه صنعت کشاورزی این روستا موثر واقع خواهد شد.

 در این شرایط که دکتر نصیرپور نماینده مردم شهرستان سراب در مجلس دوازدهم است، امید دیگری در دل اهالی روستای استیلی شهرستان سراب است که اگر وعده هایش با طعم عمل و اقدام باشد، قطعا امیدی اثرگذار است که کلید این مشکل محسوب می‌شود؛ در غیر این صورت فقط تکرار وعده‌هایی است که توسط نماینده فعلی مردم سراب در مجلس سر داده شد و دستاوردی برای اهالی روستای استیلی شهرستان سراب نخواهد داشت. باید منتظر بود و دید نماینده منتخب مردم شهرستان سراب چه تدابیری اتخاذ خواهد کرد...

مصطفی قهرمانی؛ خبرنگار و فعال رسانه ای

انتهای پیام/

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه