اخبار داغ

علی عبدالحسین زاده در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

پزشک هنرمندی که نیمی از عمر خود را وقف خوشنویسی قرآن کرد

پزشک هنرمندی که نیمی از عمر خود را وقف خوشنویسی قرآن کرد
دکتر علی عبدالحسین زاده پزشکی خوش‌نویس است که در عرصه آموزش خوشنویسی و کتابت قرآن کریم هم فعال است که اولین کتابت کامل قرآن به خط ثلث یکی از آثار فاخر این هنرمند محسوب می‌شود.

دکتر علی عبدالحسین زاده از اعضای بسیج هنرمندان و پزشکان کشور در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در خصوص فعالیت خود در به‌کارگیری خط، در انشای قرآن اظهار کرد: متولد ۱۳۴۳ در شهرستان خلخال و فارغ‌التحصیل رشته پزشکی است و ۳۲ سال سابقه طبابت توأم با تعلیم‌وتعلم هنر خوشنویسی را دارد.

وی توضیح داد اساتید وی در خط ثلث آقایان: احمد عبدالرضایی، مسعود فاضلی مقدم و علی رضائیان و در خط نسخ استاد آقای بنی‌رضی و استاد آقای خزائی و در رشته نستعلیق استاد آقای جلیل خدائی و استاد آقای اصغر محمدی و آقای عباسعلی نوری هستند.

وی افزود با تلاش مضاعف در تمرینات در سال ۱۳۹۱ موفق به دریافت مدرک فوق ممتاز در خط ثلث و ممتاز در خط نستعلیق و نسخ از انجمن خوشنویسان ایران گردیده و هم اکنون ضمن تدریس در انجمن خوشنویسان زنجان عضو مجتمع آن انجمن است.

وی در پاسخ به این سؤال که چه قدمی برای اینکه این هنر خود را به دیگران آموزش دهد برداشته است گفت: دارای آموزشگاه خوشنویسی خصوصی با مجوز وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی هستم و سال‌ها است که این هنر را به جوانان علاقه‌مند آموزش می‌دهم.

این هنرمند گفت تا کنون از هنر خود کسب درآمد نکرده و آثار خود را به موزه‌های مختلف و نمایشگاه‌های حرم امام رضا ع و کوفه و سایر زیارتگاه‌های مذهبی هدیه نموده و حتی کتاب‌های آموزش خوشنویسی خود را با هزینه شخصی و از درآمد پزشکی خود به چاپ رسانده است.

وی تأکید داشت: برپایی ۱۷ نمایشگاه انفرادی و هشت نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور، دریافت هفت لوح تقدیر از کارگاه خوشنویسی، کسب سه لوح تقدیر و تجلیل از ارگان‌های دولتی، دریافت ۱۵ لوح تقدیر به‌پاس فعالیت‌های علمی و پزشکی، دریافت ۳۱ لوح به‌پاس فعالیت‌های نظامی، دریافت پنج لوح پزشک نمونه، کتابت قرآن بر روی پوست طبیعی از دیگر موفقیت‌های وی است.

این استاد رشته خوشنویسی با اشاره به دستاوردهای هنر انقلاب، افزود: هنرمندان همواره نقش‌برجسته‌ای در تقویت هنر داشته و یکی از ثمرات این فعالیت‌ها، معرفی انقلاب اسلامی به دنیا بوده است، در واقع هنر انقلاب اسلامی ایران را در رشته‌های مختلف به جهان نشان داد و ظرفیت‌های این هنر موردتوجه قرار گرفت.

بخشی از فعالیت‌های هنری و علمی این پزشک خوش‌نویس و بسیجی هنرمند به شرح ذیل است:

۱- کتابت و چاپ کل قرآن کریم به خط ثلث
۲- کتابت و چاپ کل قرآن کریم به خط نسخ
۳- کتابت و چاپ کل صحیفه سجادیه به خط ثلث
۴- کتابت و چاپ بخشی از ادعیه مفاتیح‌الجنان به خط نسخ
۵- کتابت و چاپ بخشی از اشعار ترکی استاد شهریار به خط نستعلیق
۶- کتابت ۸۹ صفحه قرآن کریم بر روی پوست طبیعی در ابعاد ۳۰ در ۵۰ سامتی متر
۷- تألیف و چاپ کتاب آموزشی گلزار خط ثلث
۸- چاپ مقاله در مجلات هنری
۹- کسب لوح تقدیر از ۸ جشنواره خوشنویسی بین‌المللی
۱۰- کسب ۱۸ مقام کشوری خوشنویسی اول تا سوم در جشنواره‌های ملی خوشنویسی
۱۱- برپائی ۱۷ نمایشگاه خوشنویسی انفرادی و بیش از ده نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از کشور
۱۲- دریافت ۷ لوح تقدیر از کارگاه‌های خوشنویسی
۱۳- کسب ۳ لوح تجلیل و برپائی نکوداشت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
۱۴- حضور در برنامه‌های متعدد صداوسیما
۱۵- دریافت ۱۱ لوح تقدیر به‌پاس فعالیت‌های علمی و فرهنگی
۱۶- دریافت ۵ لوح تقدیر به‌واسطه پزشک نمونه
۱۷- دریافت ۳۱ مورد لوح تقدیر به‌پاس فعالیت مؤثر در طی ۳۰ سال فعالیت نظامی
۱۸- عضو مجمع خیرین قرآنی زنجان
۱۹- کتابت و چاپ کتاب گلستان سعدی به خط نسخ

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه