اخبار داغ

سردار مقواساز در گفتگو با دانا؛

جشنواره مدرسه عشق، روایت افتخارات ایران سرافراز به مردمی‌ترین شکل آن است

جشنواره مدرسه عشق، روایت افتخارات ایران سرافراز به مردمی‌ترین شکل آن است
معاون فرهنگی، هنری سازمان بسیج با اشاره به ظرفیت های فرهنگی گفت: جشنواره مدرسه عشق، روایت افتخارات ایران سرافراز به مردمی‌ترین و هنری ترین شکل آن است.

 سردار علی مقواساز درباره اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق که امروز در استان گیلان برگزار می‌شد، اظهار داشت: جشنواره مذکور بر اساس روایت از افتخارات سرافراز ایران و مفهوم "ما می‌توانیم" برگزار شده است.

 معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج کشور گفت: در این جشنواره، از نقاط افتخارآمیز هر محله و کوچه داستان‌ها و روایت‌ها بیان می‌شود و برگزاری این جشنواره با مشارکت مردمی از جمله ویژگی‌های آن است.

سردار مقواساز افزود: در این جشنواره هدف این است که همه مردم بتوانند روایت کنند و با هم تجلیل از نکات افتخارآمیز تاریخ محل خود را بیان کنند، تا نگرش‌های منفی و تحریفی که دشمنان به آن دست می‌دهند، بی‌اثر شود.

وی هنر را سومین ویژگی این جشنواره عنوان کرد و بیان کرد که روایت انقلاب اسلامی از طریق هنر به ماندگاری می‌رسد و این جشنواره، با رویکرد مردمی، هنرمندانه و گسترده برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج کشور با بیان اینکه این گستردگی باید همه نقاط کشور را در بر بگیرد، افزود که باید با هوشیاری به‌سوی قلب دشمنان حرکت کرده و تحریف‌های آنها را بی‌اثر کنیم.

سردار مقواساز توضیح داد: هنرهای تجسمی، ادبیات، شعر و مکتوبات، نوآوری، ابتکارات و ایده‌های جدید از مؤلفه‌های فرهنگی و هنری این جشنواره هستند.

وی در پایان اشاره کرد: ظرفیت‌یابی و ظرفیت‌سازی از جمله موضوعات مهمی است که در این جشنواره موردتوجه قرار می‌گیرد. آثار ارسالی در ابتدا به‌صورت استانی و سپس به‌صورت کشوری داوری شده‌اند تا امروز در اختتامیه این جشنواره معرفی شوند.

به گزارش راه دانا؛ آیین اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق امروز با حضور فعالان فرهنگی و هنری در استان گیلان برگزار می‌شود. این جشنواره در هفت بخش امیدآفرینی، فرهنگ کار و تولید، جمعیت، حل مشکلات محله با توان مردم، جهاد برای مردم، بانوی ایرانی، ایران زیبا، ایران قوی، جامعه آگاه و قهرمانان ملی آثار شرکت کنندگان را پذیرفت.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه