اخبار داغ

حقی در گفتگو با دانا مطرح کرد:

رویکرد داوری و جوایز اعطایی در جشنواره مدرسه عشق حمایتی خواهد بود

 رویکرد داوری و جوایز اعطایی در جشنواره مدرسه عشق حمایتی خواهد بود
دبیر علمی هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق با اشاره برگزاری اختتامیه این رویداد، گفت: رویکرد داوری و جوایز اعطایی در جشنواره مدرسه عشق حمایتی خواهد بود.

 شهروز حقی دبیر علمی جشنواره مردمی مدرسه عشق در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره جزئیات این جشنواره اظهار کرد: جشنواره مدرسه عشق به همت دوستان در معاونت فرهنگی بسیج برگزار می‌شود و این جشنواره با همکاری چندین نهاد در راستای اعتلای فرهنگی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه این جشنواره یک نگاه عمومی به مسائل هنر در جامعه است و در کنار آن کلیه فعالیت‌های هنری که در خاستگاه بسیج و مساجد نیز در دست اجرا است در این جشنواره شرکت خواهند داشت و تلاش بر این است که هم نگاه عمومی به این جشنواره باشد و هم نگاهی به محتواهایی که در بسیج تولید می‌شود در این جشنواره مورد ممیزی قرار بگیرند و در کنار آن آثار هنری حرفه‌ای فرهنگی و هنری که در سطح بالایی هستند و توسط سازمان‌ها هم تهیه می‌شوند در کنار سایر آثار مردمی در این جشنواره بررسی شوند.

وی در خصوص داوری این آثار گفت: افراد حرفه‌ای و علمی این داوری را انجام می‌دهند و به‌نوعی نگاه هنری خاصی به این محتواها در رأس نگاه داوری خواهد بود و داورانی که در این زمینه تخصص خاص و ویژه دارند آثار هنری افراد شرکت‌کننده در این جشنواره را مورد بررسی قرار می‌دهند و آثار برتر را به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌کنند.

وی افزود: نگاه در حوزه داوری نگاهی بسیار تخصصی و علمی است و در اکثر بخش‌ها هم داوری تخصصی داشتیم که از افراد صاحب‌نام در آن بخش هنری بوده است تا این داوری فصل‌الخطاب باشد؛ البته نگاه عمومی هم به بعضی آثار داشتیم و آثار درخور تقدیم نیز در این جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی دررابطه‌با تعداد آثار شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: حدوداً بین ۳ تا ۴ هزار اثر به این جشنواره ارسال شده است و در هر زیر مجموعه از این جشنواره حدوداً بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ اثر در هر بخش هنری مورد داوری قرار گرفته است که آثار برتر امروز ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در رشت و در اختتامیه‌ای که برگزار خواهد شد، معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به ۵ دسته کلی هنری گفت: حوزه‌های ادبیات و پویانمایی و فیلم‌های کوتاه و سایر بخش‌های هنری بخش عمده‌ای از آثار ارسال شده به این جشنواره بودند.

وی ادامه داد: البته هنرهای تجسمی نیز در این جشنواره جایگاه ویژه‌ای داشت و آثار زیادی در این زمینه به دبیرخانه جشنواره رسید، در زیر مجموعه‌های هنری مثل سرود نیز آثار فاخری به این رویداد ارسال شده که از آنها نیز حمایت خواهد شد.

وی دررابطه‌با جوایز گفت: رویکرد داوری و جوایز اعطایی در جشنواره مدرسه عشق حمایتی خواهد بود و در پخش آنها در شبکه‌های اجتماعی و رادیو تلویزیون نیز سازمان‌های زیر مجموعه نگاه حمایتی به این آثار خواهند کرد.

وی گفت: باوجوداینکه جایزه‌ها متنوع است سعی کرده‌ایم که بیشتر حامی این گروه‌ها و تولیدکنندگان محتوا باشیم؛ البته به فراخور نگاه داوران تقدیرهایی هم از آثار عمومی انجام می‌شود و مرکز آفرینش‌های بسیج نیز سعی می‌کند که نقش خاصی در نشر این آثار داشته باشد تا این نیز تشویقی برای شرکت‌کنندگان باشد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه