اخبار داغ

سمنانی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

پختگی آثار ارسالی به جشنواره مدرسه عشق می‌تواند موجب کشف استعدادهای درخشان شود

 پختگی آثار ارسالی به جشنواره مدرسه عشق می‌تواند موجب کشف استعدادهای درخشان شود
داور ادبی جشنواره مردمی مدرسه عشق با مثبت ارزیابی‌کردن این رویداد گفت: پختگی آثار ارسالی به جشنواره مدرسه عشق می‌تواند موجب کشف استعدادهای درخشان شود.

 سید وحید سمنانی، داور ادبی و هنری جشنواره مردمی مدرسه عشق در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در خصوص جزئیات و نحوه برگزاری و داوری جشنواره کشوری و مردمی مدرسه عشق اظهار کرد: بخش‌های داستان، شعر، و نقدهای ادبی و کتاب‌های متنی و صوتی و مجموعاً هفت عنوان در دوشاخه مردمی و حرفه‌ای توسط بنده داوری شد.
 
 وی ادامه داد: در شاخه حرفه‌ای یک برگزیده و در بخش مردمی نیز بر اساس دستورالعمل دبیرخانه یک اثر معرفی شده است؛ ولی آثاری نیز به‌عنوان آثار در خور تقدیر نیز به دبیرخانه معرفی شده است.
 
 وی توضیح داد: آثار ارسال شده به جشنواره در سال جاری به نسبت سال‌های قبل بسیار پربارتر و به سامان تر بود و نسبت به سال‌های قبل شرکت‌کنندگان توجیه بهتری شده بودند تا بر اساس کدام ریل آثار خود را تولید و به دبیرخانه ارسال نمایند و کیفیت کارها به‌خصوص در حوزه شعر و ادبیات کم‌نظیر بود و کارهای جدی و حرفه‌ای به سطوح بالای جشنواره راه‌یافته بودند.
 
 وی تصریح کرد: داوری نیز در دو مرحله انجام شد و از تعداد آثار شرکت‌کننده حدود ۲۰۰ اثر فاخر به مرحله نهایی راه‌یافته بودند.
 
 وی برگزاری این رویداد را در فضای فرهنگی و هنری کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: حقیقت این است که تلاش‌هایی که ازاین‌دست پس از موضوع کرونا در کشور اتفاق افتاده است از چند زاویه قابل‌بررسی است؛ ولی در نهایت نکات مثبت آن از نکات منفی برخی آثار بیشتر است و در نهایت با حصول استعدادیابی‌های این رویدادها، حتماً وجود چنین همایش و کنگره و مسابقاتی در پیشبرد اهداف هنری و ارزشی کشور مؤثر است.
 
 وی در پایان گفت: با پختگی که پس از هفت دوره برگزاری این رویداد در دبیرخانه این اقدام فرهنگی به وجود آمده است می‌شود انتظار داشت در سال‌های گذشته اتفاقات بهتری در رویداد مدرسه عشق شاهد بود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه