اخبار داغ

در کنفرانس مطبوعاتی با همتای پاکستانی؛

عربستان تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه را ناکافی دانست

عربستان تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه را ناکافی دانست
وزیر خارجه عربستان گفت: تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس در غزه به هیچ وجه کافی نبوده است و اختلافات باید از طریق گفت‌وگو حل شوند نه با اعمال زور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با اسحاق دار، همتای پاکستانی خود تاکید کرد که تلاش‌های بین‌المللی با هدف برقراری آتش‌بس به هیچ وجه کافی نبوده است.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، او در مقر وزارت امور خارجه در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، گفت که «تلاش‌های بین‌المللی با هدف تحقق آتش‌بس به هیچ وجه کافی نبود، به ویژه با توجه به اینکه تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه از ۳۳ هزار تن تجاوز کرده است».

این وزیر سعودی به دسترسی نداشتن ساکنان غزه به کمک‌های بشردوستانه کافی اشاره و بار دیگر بر اهمیت مسؤولیت جامعه بین‌الملل و نداشتن استانداردهای دوگانه در بحران غزه، به ویژه با نقض قطعنامه‌های اخیر شورای امنیت توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان خواستار توقف تشدید تنش در منطقه خاورمیانه و حل اختلافات از طریق گفت‌وگو و نه توسل به زور شد و تاکید کرد که پادشاهی عربستان در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

بن فرحان همچنین در این کنفرانس با تاکید بر اینکه عربستان و پاکستان معتقد به تقویت همکاری‌های مشترک برای مقابله با همه چالش‌های جهانی هستند، در این زمینه به تلاش راهبردی ۲ کشور در همه زمینه‌ها اشاره کرد.

وی گفت: عربستان و پاکستان با ابتکارات دولتی و حمایت از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به سمت تقویت همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف حرکت می‌کنند تا افزوده ارزشمندی برای ۲ کشور برادر باشد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه