اخبار داغ

کسب ۴ سهمیه توسط قایقرانان اتفاق بزرگی بود

میلاد: برای مدال‌آوری قایقرانی در المپیک نیاز است از رده‌های پایه تحول ایجاد شود

میلاد: برای مدال‌آوری قایقرانی در المپیک نیاز است از رده‌های پایه تحول ایجاد شود
کارشناس قایقرانی کشورمان گفت: فاصله معناداری تا مدال المپیک وجود دارد باید یک روندی برای مدال‌آوری از سطوح پایه شکل بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسابقات انتخابی المپیک رویینگ و آب‌های آرام در دو کشور کره‌جنوبی و ژاپن به پایان رسید و سهم قایقرانی ایران چهار سهمیه بود و رویینگ دو سهمیه و آب‌های آرام دو سهمیه به دست آوردند. رویینگ برای اولین بار توانست در قایق دونفره صاحب سهمیه شود. به این ترتیب تعداد ورزشکارانی که به المپیک پاریس  می‌روند، پنج نفر هستند.

محسن میلاد، کارشناس قایقرانی کشورمان درخصوص افتخارآفرینی قایقرانی کشورمان در مسابقات انتخابی المپیک و کسب 4 سهمیه المپیک گفت: در قایق 2 نفره اتفاق بسیار خوبی رقم خورد و مهسا جاور و زینب نوروزی هماهنگی خیلی خوبی دارند و توانستند مقام‌های مختلفی را کسب کنند و در نهایت سهمیه المپیک را کسب کنند که این موضوع اتفاق بزرگی بود. در بخش انفرادی هم ما سابقه کسب سهمیه داشتیم و برای المپیک پاریس هم دوباره این اتفاق رقم خورد.

او ادامه داد: علی آقا‌میرزایی بهترین ورزشکار کایاک ما است و ایشان هم در وضعیت خوبی نبود و با توجه به شرایط آب و هوایی مسابقات، رکورد خوبی ثبت نکرد اما در نهایت سهمیه المپیک را کسب کرد و امیدوارم در مسابقات المپیک بتواند به رکوردی که قبل به دست آورده بود، برسد. این ورزشکار به اوج آمادگی خود نرسیده است و با تمرین کردن می‌تواند به جایگاه اصلی خود برسد.

میلاد افزود: محمدنبی میرزایی جزو ورزشکاران شاخص ما در بخش کانو یک‌نفره است و وضعیت او به شکلی بود که باید سهمیه المپیک را کسب کند و در نهایت موفق شد سهمیه مسابقات را به دست بیاورد. امیدوارم برای آماده‌سازی ورزشکاران به المپیک، ورزشکاران بتوانند به اوج آمادگی برسند.

کارشناس قایقرانی کشورمان درباره رقابت‌های المپیک پاریس خاطرنشان کرد: فاصله معناداری تا مدال المپیک وجود دارد باید یک روندی برای مدال‌آوری از سطوح پایه شکل بگیرد. کسانی که در المپیک حضور دارند، در کورس قهرمانی هستند و در مسابقات جهانی مهم شرکت می‌کنند و با کشورهای مدعی رقابت می‌کنند و شرایط آماده‌سازی مفصل‌تری را صورت می‌دهند. دور بودن ورزشکاران ما از این شرایط باعث این فاصله می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه