اخبار داغ

تشدید حملات قبایل سوریه به هم‌پیمانان آمریکا در دیرالزور

تشدید حملات قبایل سوریه به هم‌پیمانان آمریکا در دیرالزور
منابع رسانه‌ای از تشدید حملات مبارزان قبایل سوریه در حومه دیرالزور به مواضع شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) وابسته به آمریکا در این منطقه خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبارزان قبایل سوریه با هدف قرار دادن مقر و خودروهای قسد در چندین روستا و شهرک در حومه شرقی و غربی دیرالزور، حملات خود را به نیروهای دموکراتیک سوریه تشدید کردند.

طبق گزارش شبکه المیادین، افراد مسلح وابسته به جناح «ارتش مبارزان قبایل» به رهبری «ابراهیم الهفل» شیخ طایفه «العقیدات» با مسلسل و گلوله‌های آرپی جی به مقر نیروهای قسد در پل «المیادین» در نزدیکی خط تماس با مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و مقر فرماندهی آن در شهرک‌های «الدحله»، «ذیبان»، «الحوائج» و «السبحه» در حومه شرقی دیرالزور حمله کردند و درگیری میان  ۲ طرف منجر به تلفات و خسارت‌هایی برای آنها شد.

چندین خودروی نیروهای قسد در جاده الحسکه - دیرالزور، مورد حمله مسلحانه نیروهای قبایل سوریه قرار گرفت.

در مقابل نیروهای دموکراتیک سوریه نیز گشت‌های مشترکی را با نظامیان آمریکا در حومه شرقی دیرالزور انجام دادند و نیروهای کمکی را در حومه شرقی دیرالزور مستقر کردند.

قسد همچنین در چند شهرک در حومه شمالی دیرالزور منع آمد و شد اعلام کرد و چند فرد را نیز در این منطقه بازداشت کرد.

شبه نظامیان وابسته به آمریکا همچنین طی ۲ روز گذشته از رفت و آمد اهالی محله‌های جنوبی حسکه جلوگیری کردند.

حدود یک سال است که قسد با حملات مکرر به مقرها و خودروهای خود در سراسر مناطق تحت کنترل خود در دیرالزور مواجه بوده است.

این حملات درپی فراخوان ابراهیم الهفل از نیروهای قبایل برای اقدام مسلحانه علیه شبه نظامیان وابسته به آمریکا به دلیل سوء مدیریت منطقه و ارتکاب تخلفات علیه اهالی شکل گرفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه