اخبار داغ

منتظر اصلاح قانون استخدام هستیم؛

هاشمی: ۵٠٠ ميليارد تومان برای نوسازی تجهيزات فدراسيون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ايم

هاشمی: ۵٠٠ ميليارد تومان برای نوسازی تجهيزات فدراسيون‌های ورزشی در نظر گرفته‌ايم
وزير ورزش و جوانان گفت: لايحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته كه در صورت تصويب، قطعا اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهيم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ كيومرث هاشمی در نشست مشترک با روساي كميسيون ورزشكاران فدراسيون‌های ورزشی اظهار داشت: ماهيت جلسه امروز ماهيت قهرمانان است. در دنيای امروز شاخصه اصلي ورزش طبق منشور المپیک ورزشكاران هستند. اگر ورزشكاران نباشند مربيان و مديران معنایی پيدا نمي‌كنند. كميته بين‌المللی المپیک نيز تلاش زيادی دارد كه چهره‌های ورزشی و قهرمانان علاوه بر مدال‌آوری سفير كشور خود باشند و ظرفيت‌هاي فرهنگی كشور خود را نشان دهند.

وي در ادامه با اشاره به اهميت جايگاه ورزشكاران در كشور خاطرنشان كرد: در ديدار رهبر معظم انقلاب با ورزشكاران، ايشان چندين بار از قهرمانان ما تشكر كردند و اين موضوع بی‌سابقه بود و اين موضوع نشانگر اين است كه قهرمانان از منظر رهبر انقلاب از درجه اهميت بالایی برخوردار هستند. مراسم تجليلی كه سالانه با حضور رييس‌جمهور برگزار می‌شود، نشان می‌دهد كه دولت نيز پای كار ورزشكاران ايستاده است.

وزير ورزش و جوانان خاطرنشان كرد: هدف از برگزاری اين نشست اين بود كه از نزدیک با مشكلات ورزشكاران آشنا شويم و اين جلسات مي‌تواند به رفع مشكلات كمك كند. اعضاي كميسيون‌ها بايد نقش پررنگ‌تری در فدراسيون خود داشته باشند و در تصميم‌گيری‌ها دخيل شوند.

وی افزود: اين سومين دوره است كه كميسيون ورزشكاران كميته ملي المپیک تشكيل می‌شود و اينقدر جايگاه اين كميسيون بالا است كه رييس كميسيون ورزشكاران می‌تواند شخصا با رييس كميته بين‌المللی المپیک مكاتبه كند. بايد توجه بيشتری به اين موضوع داشته باشيم و اهميت جايگاه خود را بيشتر بدانيم و قطعا اعضای كميسيون مي‌توانند كارهای بزرگی را انجام دهند.

هاشمی بيان كرد: اين نگاه را داريم كه قهرماناني كه دوران ورزش آنها تمام شده و علاقه‌مند هم هستند، به عرصه مديريت ورزشی بياوريم و بتوانيم از ظرفيت‌های آنها بهره بگيريم.

وزير ورزش و جوانان در ادامه و پس از شنيدن صحبتها و نظرات قهرمانان گفت: حتما برگزاری اين نشست ها فايده دارد و منشا كارهای بزرگ و خدمت‌رسانی برای ورزش خواهد بود. عضو شدن یکی از اعضای كميسيون ورزشكاران در هيات رييسه فدراسيون‌ها پيشنهاد خوبی است كه بايد در اصلاح اساس‌نامه انجام شود. بحث مشاركت ورزشكاران در مسئوليت‌های اجتماعی و كارهای عام‌المنفعه نيز از آن حمايت می‌كنيم. ورزش ايران هميشه از سال های دور تا به الان در كارهای خيرخواهانه پيش قدم بوده و می‌توان اين اقدامات را تقويت كرد.

وي افزود: همانطور كه كميسيون ورزشكاران كميته ملی المپیک شرح وظايف دارد بايد اين كميسيون نيز شرح وظايف داشته باشد كه همه اعضا با آن آشنا باشند. قطعا هر فدراسيون يكسری شرايط خاص خودش را برای كميسيون ورزشكاران دارد. درست نيست كه فقط سالی یک بار در مجامع شاهد حضور كميسيون ورزشكاران باشيم.

وي خاطرنشان كرد: نبايد فاصله قهرمانان با مديران زياده شود و و بايد اين فاصله را روز به روز كمتر كنيم و مديران بايد دغدغه ورزشكاران شنيده شود كه صحبت‌های آنها به خارج از مجموعه فدراسيون برده نشود. دليل تشكيل چنين جلساتی نيز مخابره اين پيام است كه مديران ورزشی و روساي فدراسيون‌ها بايد با ورزشكاران ارتباط نزدیکی داشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: در بحث استخدام قهرمانان به ويژه در بحث توان‌يابان منتظر اصلاح قانون در مجلس هستيم. لايحه‌ای از طرف دولت به مجلس رفته و در دستور صحن قرار گرفته كه بايد تصويب شود و در صورت تصويب قطعا اتفاقات خوبی را در بحث استخدامی خواهيم داشت.

وی با اشاره به تغييرات صورت گرفته در لايحه جديد دولت گفت: در لايحه جديد كه به مجلس رفته ورزشكاری كه مقام سوم جهان را كسب می‌كند، بعد از اين شامل معافيت می‌شود. همچنين به جز نفر اول، نفرات دوم و سوم بازیهای آسيایی نيز شامل معافيت و استخدامی خواهند شد. در بحث ورزشكاران توان‌ياب و جانباز پيش از اين یکی از اعضای خانواده آنها شامل استخدام می‌شد ولی الان اگر خود ورزشكار هم شرايطش را داشته باشد شامل قانون استخدام می‌شود‌.

هاشمی افزود: ناوگان تجهيزات فدراسيون‌ها قدمت ۲۰ ساله و نياز به تجهيزات جديد دارد. براي تجهيزات غيرمصرفی کمک ۵۰۰ ميليارد تومانی درخواست كرديم كه با كمك وزارت نفت اين منبع ديده شده و پس از اختصاص و پرداخت برای نوسازی تجهيزات در اختيار فدراسيون‌ها قرار خواهد گرفت.

وزير ورزش و جوانان همچنين درخصوص پرداخت پاداش به قهرمانان گفت: با وجود اينكه آيين‌نامه هنوز اصلاح نشده ولی از اختيارات خودمان استفاده كرديم و آن دسته از رشته‌هایی كه قبلا در ليست وجود نداشت را برای پرداخت پاداش اضافه كرديم كه ان‌شاءالله در مراسمی كه به زودی با حضور رييس‌جمهور برگزار مي‌شود از آنها تجليل خواهد شد.

هاشمی خطاب به اعضاي كميسيون گفت: شما نمايندگان فعال جامعه خودتان و صدای ورزشكاران هستيد. می‌توانيم نشست‌های فصلی بگذاريم كه چطور دغدغه‌ها را برطرف كنيم. اعضاي كميسيون بايد مدافع ورزشكاران خود باشند و اين وظيفه و رسالت اصلي اعضای كميسيون است.

وی خاطرنشان كرد: ترويج اخلاق ورزشی نكته خيلی مهمی است و بايد به اين موضوع پرداخته شود. چون قهرمانان با اخلاق ورزشی می‌توانند ماندگار شوند‌.

وزير ورزش و جوانان خاطرنشان كرد: در جلسه شورای عالی ورزش كه با حضور رييس جمهور برگزار شد درخصوص تعيين تكليف پروژه‌های نيمه تمام‌ كه بزرگترين دغدغه ما است اعلام كرديم تا پروژه آمايش سرزمينی اجرا نشود، هيچ پروژه تازه‌ای شروع نمی‌شود. برای تكميل پروژه ها ۷ هزار ميليارد بودجه گرفته‌ايم كه با استفاده از طرح آمايش برای تكميل آنها اقدام می‌كنيم. بعد از اين آمايش سرزمينی به ما می‌گويد كه در چه شهری بايد چه ورزشگاهی ساخته شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه