اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

وقتی نارکارآمدی های 8 ساله دولت روحانی به دولت قبل حواله می شد/ آقای واعظی دست از دروغ گویی بردارید

وقتی نارکارآمدی های 8 ساله دولت روحانی به دولت قبل حواله می شد/ آقای واعظی دست از دروغ گویی بردارید
حواله دادن مشکلات و معضلات به دولت قبل یک ترفند دلچسب برای پوشش سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های دولت روحانی بود و حال مثل اینکه آقای واعظی یادش رفته است که در 8 سال دولت تدبیر و امید چه اتفاقی افتاده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی در گفتگویی که در هفته اخیر داشت، گفت: "سیاست دولت آقای روحانی این نبود که همه موانع و مشکلات را ارجاع بدهد به دولت قبلی".

وی گفته است که از اول شروع به کار دولت یازدهم یعنی سال 1392 قرارمان بر این شد ما به هیچ عنوان کارمان را به اقدامات دولت نهم و دهم گره نزنیم و خودمان شروع کنیم برنامه‌ریزی کردن و کار کردن. قرار نیست هر دولتی که بر سر کار میاید ضعف های خود را به دولت قبل ارجاع دهد.

این سخنان واعظی در حالی است که آقای روحانی در گزارش یکصدمین روز از فعالیت دولتش به جای ارائه فهرست اقدامات دولت یازدهم در عرصه‎ های مختلف ، در یک گزارش مفصل به تخطئه اقدامات دولت گذشته پرداخت.

براساس این گفتگو وی مشکلات اقتصادی را به تحريم‌های جهانی عليه ايران مربوط ندانسته و گفته بود که به‌طور عمده اين مشکلات مربوط به "بی‌تدبيری" دولت قبلی بوده است.

وی همچنين بخش بزرگی از تورم در اقتصاد ايران را ناشی از طرح مسکن مهر که از سوی دولت محمود احمدی‌نژاد اجرا شد، دانسته بود.

روحانی و همراهانش هر نارسایی را به دوران احمدی نژاد نسبت می‌ دادند

روزنامه قانون در آبان 1396، مطلبی با عنوان «آقای روحانی، احمدی نژاد را رها کن! لزوم جدایی دولت از بهانه‌های تکراری و بی‌فایده» نوشته بود:  «عملکرد حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری‌اش رویه تامل‌برانگیزی به خود گرفته است. برخلاف ابراز نظرهای پرامید و درباغ سبز نشان‌دادن ایشان و اطرافیان‌شان به ویژه محمدباقرنوبخت، سخنگوی دولت، بازخوردها از عملکرد روحانی وتیمش در اذهان، بسیار متفاوت ومتناقض است و زنگ ناامیدی از دولت این بار زودتر وپر طنین‌تر از همیشه به صدا درآمده است... روحانی و همراهانش هر نارسایی را به دوران احمدی نژاد نسبت می‌دهند و معتقدند هنوز مشغول آواربرداری آن دوران هستند و گویی به قدری آوار برداری می‌کنند که آلمان‌ها نیز پس از ویرانه‌های جنگ دوم جهانی این حجم آواربرداری را نکرده‌اند. باید به آقای روحانی یادآورشد هر پدیده در اذهان عمومی تا جایی قابلیت استفاده دارد و «احمدی نژاد- احمدی نژاد» کردن نیز تا جایی جواب می‌دهد و در اصل مردم به شما رأی داده‌اند که آن دوران را جبران کنید و کشور را به مسیری دیگر بیندازید نه اینکه تا پایان هشت سال بگویید چه بود و چه شد!»

همچنین، محمّدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران نیز در خرداد سال 1398 در نشست افطاری که با اعضاء مرکز جامع صادراتی ایران و جمعی از مدیران و فعالان اقتصادی داشت انتقاد کرده و گفته بود: متأسفانه طی سه چهار سال ابتدایی عمر دولت روحانی همیشه شاهد این داستان تلخ بودیم که همه دولتمردان از جمله شخص آقای روحانی از ده کلمه حرفی که میزدند حداقل نیمی از آن کلمات مربوط به خرابکاری‌های دولت قبل بود و آن اینکه مملکت را آن‌ها خراب کردند، بردند و خوردند، خزانه را خالی تحویل ما دادند، همه ارز‌ها را خرج کردند، سال‌ها طول میکشد تا آوار‌های دولت قبل را برداریم و... ده‌ها مورد دیگر.

به گفته این مسئول؛ دولت روحانی در چهار سال اول صدارتش، تمام مشکلات، سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های خود و خرابکاری هایش را به گردن دولت قبل انداخت.

ارجاع دادن مشکلات و معضلات به دولت قبل در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی به حدی پیش رفت که محمود احمدی‌ نژاد در مرداد 1400 در نامه ای برای بدرقه روحانی نوشته بود: به عنوان یک سیاست ثابت، در یک طراحی پیچیده و با همراهی دیگر قوا، جریانات سیاسی و رسانه ای و نهادهای متنفذ، با تمام توان کوشیدید که دولت قبل از خود را تخریب و حجم عظیم و بی سابقه خدمات، پیشرفت‌ها و فداکاری‌های آنان را نادرست و بی ارزش جلوه دهید. سنگین ترین اتهامات بی اساس را به دولت قبل از خود وارد کردید در حالی که در همه موارد از ارائه کمترین سند و مدرک سر باز زدید.

وی در ادامه این نامه نوشته بود؛ این سیاست که از طرف رسانه های وابسته به نظام سلطه و استعمارگران نیز مورد استقبال گسترده قرار گرفت تا آخرین روزهای دولت شما با جدیت دنبال گردید.

دولت روحانی همه مشکلات را به دولت سابق ربط می‌دادند

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نیز در آبان 1400 گفته بود: دولت روحانی کشور را با استقراض اداره می‌کرد، اما دولت سیزدهم هیچ‌گاه مشکلات را به آنان نسبت نداد. این در حالی‌ است که روحانی و دیگر مقامات دولت تدبیر و امید در چهار سال اول فعالیت خود همه مشکلات را به دولت سابق ربط می‌دادند اما دولت رئیسی آنقدر باحیا است که هیچ حرفی نمی‌زند.

براساس شواهد این ادعای آقای واعظی در حالی مطرح می‌شود که حواله دادن مشکلات و معضلات به دولت قبل یک ترفند دلچسب برای پوشش سوء مدیریت‌ها و ناکارآمدی‌های دولت روحانی بود و حال مثل اینکه آقای واعظی یادش رفته است که در 8 سال دولت تدبیر و امید چه اتفاقی افتاده است یا اینکه خود را به فراموشی زده است، آقای واعظی آیا بهتر نیست دست از دروغ گویی بردارید و تاریخ را درست روایت کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه