اخبار داغ

مراسم گرامیداشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برگزار شد

مراسم گرامیداشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش برگزار شد
مراسم سالروز بزرگداشت غرور آفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و ثبت این روز در تقویم رسمی کشور تحت عنوان روز افتخار و اقتدار دریایی ارتش امروز در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم سالروز بزرگداشت غرور آفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش و ثبت این روز در تقویم رسمی کشور تحت عنوان روز افتخار و اقتدار دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز ( پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در نمایشگاه بین المللی کتاب برگزار شد.
در این مراسم امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، محمد مهدی اسماعیلی وزیر ارشاد، حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و عضو تشخیص مصلحت نظام و وحید جلیلی قائم مقام صداوسیما حضور داشتند.

بیشتر بخوانید:

شیرانی که در بیشه دریاها قدم می‌زنند حافظ منافع اقتصادی کشور هستند

مناطق جنوب کشور با اجرای سیاست‌های دریامحور، رشد و توسعه خواهد یافت

 

جلیلی: فیلمنامه سریال نیروی دریایی ارتش در مسیر پایانی قرار دارد

وحید جلیلی قائم‌مقام صداوسیما در این مراسم با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: بسیاری از حرکت‌های عظیم جمهوری اسلامی پیوست خوب رسانه‌ای ندارد، اگرچه شرمسار دوستان هستیم چراکه باید گسترده‌تر این حرکت رسانه‌ای می‌شد تا مردم به آنچه باید نسبت به آن سربلند باشند، آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مهمتر از پوشش خبری کار هنری است که در فرمایشات رهبری مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: از همان روزی که ناوها پهلو گرفت کار پیوست هنری شد و با ده‌ها نفر از این حماسه آفرینان و خانواده‌هایشان تاریخ شفاهی گرفته شد و از چند ماه قبل فیلمنامه‌نویسان در حال بررسی‌اند تا خط داستانی این اتفاق را بگیرند که سیناپس و طرح اولیه سریال نیروی دریایی ارتش و این حرکت بزرگ تابستان امسال آماده خواهد شد.

جلیلی با اشاره به دراماتیزه بودن فیلمنامه سریال ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش، تاکید کرد: با دوستانمان در این مسیر به دراماتیزه بودن این حرکت رسیدیم که چقدر مانع بر سر راه این دوستان بوده؛ از پیچیدگی‌های مسیر و بسیاری از موارد دیگر برای فیلمنامه‌نویسان جذاب بود که چقدر درام جذابی این حرکت دارد و چه ابعاد باشکوهی دارد، فیلمنامه سریال نیروی دریایی ارتش در مسیر پایانی قرار دارد.

وی ضمن توصیه به مسئولان که به پیوست رسانه‌ای توجه داشته باشند، تأکید کرد: حرکت‌های استراتژیک و راهبردی دفاعی و امنیتی همچون ناوگروه 86 نیازمند تولید فیلم و سریال است. 

قائم‌مقام صداوسیما گفت: خواهش دارم حرکت نیروی دریایی الگو قرار گیرد و از ابتدا پیوست رسانه‌ای داشته باشد چراکه کارهای دفاعی و امنیتی ما حرکت جهانی است و یکی از این اتفاقات عملیات وعده صادق بود که باید به کتاب، فیلم و سریال تبدیل شود‌.

بیشتر بخوانید:

اقتصاد دریایی ما به پشتوانه دریادلان ایرانی دارای امنیت است

رونمایی از کتاب‌های انتشارات نیروی دریایی ارتش

در پایان این مراسم، اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارتخانه به همراه امیر شهرام ایرانی، اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و برخی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش از کتاب‌های انتشارات نیروی دریایی ارتش رونمایی کردند.

همچنین در این مراسم از سفیدپوشان تلاشگر تقدیر شد و در پایان مراسم صحن اصلی نمایشگاه کتاب نورافشانی شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه