اخبار داغ

دختر ایران؛

زابل را به آمستردام ترجیح داد/ خبرهای خوب این هفته

زابل را به آمستردام ترجیح داد/ خبرهای خوب این هفته
خبرهای خوشی از معلم مشهدی که بچه‌ها را از سیلاب گذراند تا نخبه‌هایی که وطن و هم‌وطنان‌شان را به درآمدهای ۱۰ هزار یورویی ترجیح دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متاسفانه در روزهای گذشته بارش شدید باران و تگرگ منجر به سیل در مشهد الرضا شد و در برخی مناطق، آب تا دو متر بالاتر رفت و طبقات نخست شماری از ساختمان‌ها را در برگرفت که به فوت شماری از مشهدی‌های عزیزمان منجر شد. اما چه کنیم که چاره‌ای جز صبر بر امتحان‌های الهی نداریم. در این روزهایی که غم فقدان چند هم‌وطن مشهدی‌مان را به دوش می‌کشیم، شاهد فیلمی بودیم که در فضای مجازی پر بازدید شد. تصاویری از مهربانی و ایثار یک معلم مشهدی که در گیر و دار سیلاب و بالا آمدن آب در مدرسه یکی یکی بچه‌ها را بغل می‌گیرد و از آب رد می‌کند و به آغوش والدینشان می‌رساند. این فیلم مرهمی بر حادثه رخ داده بر مشهد عزیزمان شد. الحق که معلمی شغل انبیاست. این معلم از آموزگاران دبستان پسرانه شهید میراب طرقی در حاشیه شهر مشهد است. خوشا به غیرتتان آقا معلم.
* نخبه ایرانی به بهترین موقعیت‌های شغلی در غرب پشت پا زد
اما بشنوید از یک نخبه ایرانی که حسابی پرچم‌مان را بالا برده است؛ پدرش از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی بود. برای همین از همان کودکی به کانادا رفتند. بیشتر از اینکه ایران را بشناسد کشورهای غربی را می‌شناخت. حتی انگلیسی‌اش هم بهتر از فارسی بود. قبل از دوران دانشگاه به ایران برگشت و مقطع لیسانسش را در دانشگاه شریف ایران گذراند. به خاطر نخبه بودنش از طرف فرانسه برایش دعوتنامه فرستادند. بعد از گرفتن مدرک کارشناسی ارشد، مدتی کارهای تحقیقاتی در دانشگاه‌های آلمان انجام داد، دوره دکتری را هم علی رغم اینکه از کانادا برایش دعوتنامه فرستاده بودند، در یک کشور شرقی یعنی هنگ گنک گذراند. اواخر دوره دکتری برای پیوست تحقیقاتش راهی کمبریج انگلیس شد.
او اکنون به عنوان یک دانشمند درجه یک در حوزه محیط زیست و انرژی صاحب ده‌ها مقاله و کتاب است؛ از دکتر «علیرضا بازارگان» صحبت می‌کنیم، نخبه‌ای که بهترین موقعیت‌های شغلی غرب را ۸ سال پیش رها کرد و برگشت تا به مردم خودش خدمت کند.  یکی از دستاوردهای ایشان اکنون، دستگاه تصفیه آب است که در بوشهر نصب شده است و روزانه ۳۰ میلیون لیتر آب را تصفیه می‌کند. این آن چیزی است که حال دکتر بازارگان را خوب می‌کند. دستمریزاد دارید.
*از آمستردام تا زابل
از آمستردام تا زابل راه زیادی است. اما یک بانوی ایرانی است که این راه طولانی را رفته است و در این مسیر یک تصمیم خاص گرفته است. «طناز بحری» یک دکتر متخصص و نخبه که در یکی از بهترین بیمارستان‌های هلند بود. در این کشور بزرگ شد و درآمد زیاد و زندگی عالی داشت. دقیقا همان چیزی که خیلی‌ها دنبال آن هستند. اما این نخبه هر کاری کرد دلش راضی نشد و عاقبت به خاک خود، ایران برگشت تا در حد توانش برای خوب شدن حال مردمش تلاش کند.
او پس از برگشت به صورت جهادی به زابل در استان سیستان و بلوچستان رفت تا به مردم آنجا خدمت کند. کسی که حقوق ۱۰ هزار یورویی داشت و رئیس کلینیک هماتولوژی بیمارستان آراسموس هلند بود، ولی این موقعیت را به خاطر و هم‌وطنانش رها کرد! او می‌گوید که «من ایران را مثل کشتی نوح می‌بینم هرکسی الان سوارش شود برده است و هرکسی سوارش نشود بداند که ممکن است دیر شود.»
*درمان سرطان پوست برای اولین‌بار در ایران
مطمئنا تا اینجای بسته خبر خوب‌مان، حسابی حال دلتان با صفا شده است، اما عجله نکنید یک خبر دیگر هم داریم که میخ آخر را می‌کوبد و به اندازه یک هفته انرژی به سلول‌هایتان تزریق می‌کند؛ جانم برایتان بگوید که در آخرین سکوی خبر خوب امروز از موفقیتی دیگر به دست هم‌وطنان عزیزمان برایتان پرده برمی‌داریم. درمان غیرتهاجمی سرطان پوست غیرملانوما با ذرات رنیوم رادیواکتیو آن هم برای اولین‌بار در کشور که در مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر اتفاق افتاد.
رئیس مرکز پزشکی هسته‌ای دانشگاه بوشهر می‌گوید که «این نوع درمان برای ۳ گروه که جراحی برای آن‌ها کمتر امکان‌پذیر است یا منع انجام جراحی دارند و یا در مواردی که مشکل تکنیکی برای انجام رادیوتراپی دارند مثل ضایعاتی که قبلاً درمان شده، ضایعات با سطوح نامنظم روی بینی، گوش و انگشتان است نیز قابل انجام است.»
این روش درمانی جدیدی است که غیرتهاجمی، بدون درد، بدون نیاز به بی‌هوشی و جراحی است و هیچ ملاحظه خاصی بعد از این نوع درمان نیاز نیست. در این درمان فرآیندی اغلب تک‌جلسه‌ای است که در آن پزشکان ماده‌ای خمیری را روی ضایعه‌ی پوستی به‌مدت چند دقیقه تا حداکثر ۳ ساعت می‌مالند و سپس برداشته می‌شود. همین مدت کوتاه کافی است تا سلول‌های سرطانی از بین برود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه