اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

ایدئولوژی «مقاومت» بر مدار اشخاص نمی چرخد/سردارانی که مسیر رویارویی با صهیونیست ها را هموار کردند

ایدئولوژی «مقاومت» بر مدار اشخاص نمی چرخد/سردارانی که مسیر رویارویی با صهیونیست ها را هموار کردند
شهدایی همچون شهید سلیمانی و شهید امیرعبداللهیان سردارانی بودند که مسیر رویارویی مستقیم با رژیم صهیونیستی را هموار کردند تا ثابت شود که ایدئولوژی جبهه مقاومت بر مدار اشخاص نمی چرخد تا محو کامل رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمایت از قضیه فلسطین، مقاومت و مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین، همواره سیاستی تغییرناپذیر و جوهره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار رفته است.

امام خمینی از همان آغاز مبارزات ضد پهلوی به افشاگری درخصوص روابط پنهان و پشت پرده رژیم پهلوی با رژیم صهیونیستی پرداخت و در پیامی تاریخی عنوان کرد: «یکی از جهاتی که ما را در مقابل شاه قرار داده است، کمک او به اسرائیل است. من همیشه در مطالبم گفته ام که شاه از همان اول که اسرائیل به وجود آمد با او همکاری کرده است و وقتی که جنگ بین اسرائیل و مسلمانان به اوج خود رسیده بود، شاه همچنان نفت مسلمین را غصب کرده و به اسرائیل می داد و این امر، خود از عوامل مخالفت من با شاه بوده است»

اگرچه در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، رژیم پهلوی از متحدان اصلی رژیم صهیونیستی به شمار می رفت، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بنیانگذار انقلاب اسلامی  در دفاع از حقوق مظلومین فلسطین و در مسیر بسیج ملل اسلامی در حمایت از قیام فلسطینیان معتقد بود که باید از متن ایدئولوژی اسلام و قابلیتهای آموزه های اسلامی برای آزادی فلسطین و رهایی قدس بهره گرفت از این رو آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نام گذاری کرد تا نمونه ای از این رویکرد آگاهانه بنیان گذار انقلاب اسلامی باشد.

در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره امام خمینی (ره ) و پس از ایشان حضرت آیت الله خامنه ای بر سیاست تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی ایران یعنی مبارزه با اشغالگران قدس تاکید کردند. رهبر انقلاب همواره درطول دهه های اخیر تاکید کردند که ایران بدون هیچ اباعی پشتیبان جبهه مقاومت است و هر کجا جریانی با رژیم صهیونیستی به مبارزه برخیزد از آن دفاع خواهد کرد.

در قضایای ضدیت با رژیم صهیونیست دخالت کردیم

در جریان جنگ 33 روزه لبنان با رژیم صهیونیستی و جنگ 22 روزه حماس با اشغالگران قدس رهبر انقلاب در سخنانی فرمودند: صریح میگوئیم. ما در قضایای ضدیت با اسرائیل دخالت کردیم؛ نتیجه‌اش هم پیروزی جنگ سی و سه روزه و پیروزی جنگ بیست و دو روزه بود. بعد از این هم هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابائی هم از گفتن این حرف نداریم. این حقیقت و واقعیت است.

در طول سالهای گذشته، حمایت همه جانبه نظام جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت همواره مورد انتقاد کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی بوده است. سیاست رژیم صهیونیستی خبیث حذف بسیاری از عناصر مهم جمهوری اسلامی از جمله دانشمندان هسته ای کشور بود، انجام عملیات های انتحاری در کشور، بمب گذاری، خرابکاری و ترور دانشمندان هسته ای نشانه آشکاری از دشمنی و خباثت غاصبان قدس اشغالی با نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک حامی همیشگی از آرمان آزادی فلسطین به شمار می رود.

اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید

در سال 94 در حالی که دولت وقت به ریاست حسن روحانی در حال مذاکرات فشرده با گروه 1+5  بود، توافقی با عنوان برجام در خصوص چگونگی ادامه برنامه هسته ای ایران صورت گرفت توافقی که البته عمر درازی نداشت و چندی بعد از سوی آمریکا به صورت یک طرفه لغو شد.

پس از این توافق اسرائیل که از برنامه های هسته ای ایران نگران بود و تلاش کرد تا مانع هرگونه توافقی باشد اعلام کرد که هیچ نگرانی در مورد جنگ بین ایران و اسرائیل نخواهد بود و امنیت کشور اسرائیل برای ۲۵ سال آینده تضمین است.

رهبر انقلاب اما چندی بعد در اظهاراتی در دیدار اقشار مردم فرمودند: «من به شما اول می‌گویم اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید؛ دوم اینکه در این دوره ایران روح مبارزه و جدیت و جهاد را حفظ خواهد کرد شما هر لحظه نگران خواهید بود.»

یک سال بعد در آذر 95 نیز رهبر انقلاب در دیدار رمضان عبدالله، دبیر کل وقت جهاد اسلامی تاکید کردند: «رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزهٔ همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.»

مبارزات سردار سلیمانی زمینه ساز رویارویی مستقیم جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی

مبارزات ضد صهیونیستی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به عنوان یکی از مهمترین بازوان تقویت جبهه مقاومت در سالهای اخیر، نقش مهمی و پیشرو در تحقق سیاست های ضد صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران داشت.

نقش بی بدیلی که تمام توان دنیای استکبار را برای حذف وی متحد کرد و سرانجام سردار دلها را در یک عملیات تروریستی به شهادت رساندند.

سردار سلیمانی توانست در مدت ماموریت های سنگین نظامی بساط گروهک تروریستی داعش که دست نشانده آمریکا و اسرائیل در منطقه بود را برچیند و زمینه را برای حذف موانع رویارویی مستقیم با رژیم کودک کش صهیونیستی را فراهم کند.

حضور فعال سردار سلیمانی در جبهه مقاومت توانست زمینه ساز مسیری باشد که در ادامه آن جبهه مقاومت در اقدامی هماهنگ حیثیت رژیم صهیونیستی را به چالش بکشد.

امیرعبداللهیان برجسته ترین دیپلمات جبهه مقاومت پس از رکن آبادی

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، شهید سید ابراهیم رئیسی، حسن امیرعبداللهیان را به عنوان سکاندار وزارت امور خارجه انتخاب کرد. چهره ای که از وی بعد از شهید رکن آبادی بعنوان برجسته ترین دیپلمات جبهه مقاومت یاد شد.

در دوران تصدی وی در وزارت امور خارجه یکی از مهمترین وقایع تاریخ مبارزات جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم صهیونیستی رقم خورد.

در 15 مهر سال 1402 حماس در یک عملیات تمام عیار علیه رژیم صهیونیستی، اشغالگران را با شکست بزرگ نظامی و اطلاعاتی مواجه کرد.

شکستی که برای رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن به ویژه ایالات متحده آمریکا تبعات گسترده ای را به دنبال داشت.

امیرعبداللهیان بارها در دیدارهای منطقه ای و گفتگوهای رسانه ای تاکید کرد که این اقدام بدون نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران بوده و یک ابتکار عملی از سوی گردان های القسام بوده است با این حال اما ایران از هر اقدامی در جبهه مقاومت حمایت خواهد کرد.

عصبانیت رژیم صهیونیستی از به چالش کشیده شدن توسط جبهه مقاومت اما موجب شد در چند عملیات تروریستی مستشاران ایران را به شهادت برسانند.

شهید سید رضی موسوی و همراهانش را در عملیات پهپادی در لبنان به شهادت رساندند این اقدام آنها اما بی پاسخ نماند و مواضع رژیم صهیونیستی در اربیل، پاکستان و سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت.

صهیونیست ها اما این بار به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق حمله کرده و سردار زاهدی و همراهانش را به شهادت رساندند.

سردار دیپلماسی کشورمان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران بر خود حق مسلم می داند که این نقض آشکار قوانین بین الملل را پاسخ دهد و این امر موجب شد تا در اقدامی بی سابقه قلب رژیم صهیونیستی در حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران مورد هدف قرار گیرد.

مبارزه تا محو کامل رژیم صهیونیستی

حالا اما حسین امیرعبداللهیان که به خوبی میدان و دیپلماسی را پیوند داده بود در مسیر خدمت به درجه شهادت نائل شد تا او هم به یاران این مسیر بپیوندد.

اما مسیر مبارزه با رژیم صهیونیستی همچنان باز است. شهدایی همچون شهید سلیمانی و شهید امیرعبداللهیان سردارانی بودند که مسیر رویارویی مستقیم با رژیم صهیونیستی را هموار کردند تا ثابت شود که ایدئولوژی جبهه مقاومت بر مدار اشخاص نمی چرخد بلکه جوهره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است و تا محو کامل رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه