اخبار داغ

چشمان اشکبار استان‌ها منتظرند؛

رئیس‌جمهور شهید نگران مصوبات سفرهای استانی

رئیس‌جمهور شهید نگران مصوبات سفرهای استانی
اینکه نوبت دور دوم سفر رئیس جمهور شهید به مازندران رسید و این سفر با استقبال باشکوه مازنی‌ها انجام شد، رخداد بسیار مهمی برای غیوران مازنی است، که آخرین سفر کاری استانی آن خادم‌الرضا(ع) به مازندران بود، اما آیا باید نگران تحقق مصوبات این سفر در بازه زمانی مورد نظر رئیس‌جمهور شهید بود؟.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ سفرهای پر خیر و برکت رئیس جمهور شهید براساس تقویمی انجام می‌‌شد که الحمدلله نوبت دوم سفر آن شهید جمهور به مازندران انجام شد و از خود خاطراتی سرشار از طراوت و زایش را در اذهان مازندرانی‌ها از آیت‌الله شهد دکتر سیدابراهیم رئیسی بجا گذارد و ماندگار کرد.

از خصوصیات سفرهای شهید آیت‌الله رئیسی به استان‌ها، که برگرفته از تجارب این سفرها بود، بررسی دقیق تحقق مصوبات سفر قبلی به استان‌هاست و پیش از آن، نظارت فعال نیز بر اجرای مصوبات سفر و تلاش برای تخصیص اعتبارات پروژه‌ها انجام می‌شد تا در دور بعدی سفر هنگامی که آقای رئیس‌جمهور از تک تک مصوبات قبلی جویا می‌شود، استاندار و معاون اجرایی ریاست جمهوری بتوانند پاسخ مثبت دهند تا مورد بازخواست و استنطاق رئیس‌جمهور شهید قرار نگیرند.

بنابراین، تشخیص نیازهای اساسی استان، کار مهمی بود و میزان بالایی از موفقیت سفر در کسب رضایت مردم به این تشخیص درست برمی‌گشت که مسئولیت این مهم بعهده استاندار است و اگر سبد مصوبات قدری چاق و لاغر می‌شد، باید به سراغ آقای استاندار به عنوان عالی‌ترین مقام دولتی در استان رفت که چرا سهم یک استان مشابه مثلاً مازندران در مصوبات سفر کمتر از این استان است.

در تصویب طرحها و برنامه‌ها نیز عوامل مختلفی دخیل بودند که در اینجا قصد بر برشماری آنها نیست اما در کوتاه سخن باید گفت که وحدت مسئولان و مقامات دولتی و غیر دولتی بویژه وحدت نظر و اهتمام نمایندگان مردم آن استان در مجلس شورای اسلامی نیز بسیار تأثیرگذار در پر و پیمان کردن مصوبات بود.

حال از این هم بگذریم که در همین مورد نکات مهمی در مازندران وجود دارد که باید در نوشتار دیگری به آنها پرداخت.

و اما باید به نکته مورد نظر این وجیزه اشاره کرد که مجموعه مصوبات سفر پس از پایان حضور رئیس جمهور شهید باید اجرایی شود و در آنجاست که قدرت مدیریت استان باید به پای کار آید و با توجه به بند بند بیانات رئیس جمهور محبوب و شهید در سخنرانی‌ها و اظهارات خود در آن استان که به اطلاع مردم رسیده شده بود، جامه عمل به خود بپوشاند و این مهم، مورد انتظار مردم از مسئولان استان خود بویژه از آقای استاندار است.

نگرانی موجود که برای مصوبات تحقق نایافته سفرهای رئیس‌جمهور شهید در کل استان‌ها وجود دارد، اطمینان از جدی بودن مدیر دولت، جناب آقای مخبر، بر اجرایی شدن این مصوبات و پیگیری مستمر جناب آقای منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، است. بدون تردید، تمام خواست مدیر دولت و آحاد اعضای دولت بر تامین رضایت رئیس‌جمهور خدوم و شهید است و پر واضح است که نظر آن فقیدسعید بر اجرایی شدن هرچه سریعتر این مصوبات است و شکی وجود ندارد که جناب آقای مخبر به این موضوع توجه جدی خواهند داشت و این مصوبات را در دستور کار دولت قرار خواهند داد حتی اگر اولویت نخست دولت در ماه‌های پیش‌رو، فراتر از پیشبرد امور روزمره کشور، برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات باشد.

ان‌شاءالله همان طور که انتخابات با مجد و عظمت برگزار خواهد شد، مصوبات سفر در استان‌های مربوطه و از جمله در مازندران نیز محقق خواهد شد و در این ارتباط، گیگیری جدی آقای استاندرا شرط اساسی است و همه ظرفیت‌های مدیریتی و شخصیت‌های حقیق و حقوقی استان باید به مدد آقای استاندار و دولت بیایند.

نکته مهم به عنوان میراث گران‌بهاء آن شهید والامقام، تداوم سنت حسنه سفرهای استانی به شکل سفرهای رئیس‌جمهور شهید، با همان سبک و سیاق، است که می‌تواند علاوه بر حل و فصل مشکلات مردم استان‌ها، در تعمیق شناخت و معرفت دولت ملت و تحکیم پیوند بین مردم و دولتمردان نقش حیاتی ایفاء کند و بر ضرائب امنیت ملی برگرفته از اقتدار ملی بیافزاید. ان‌شاءالله

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه