اخبار داغ

قهرمانی داغ با در پایان یک فصل سرد؛

وداع باشکوه ستاره ایرانی با پورتو با گل، جام و بوسه!/ طارمی: ببخشید، سال خوبی نبود

وداع باشکوه ستاره ایرانی با پورتو با گل، جام و بوسه!/ طارمی: ببخشید، سال خوبی نبود
تیم فوتبال پورتو با گل مهدی طارمی قهرمان جام حذفی پرتغال شد و ستاره ایرانی وداعی جذاب و باشکوه با تیمش داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وداع مهدی طارمی با پرتغال و پورتو باشکوه بود. درست مثل تمام چند فصل گذشته. جایی که ستاره ایرانی موثرترین و کلیدی ترین و البته درخشانترین بازیکن تیمش بود که در قامت سر اژدها، اژدها را به جلو می راند و حریفان را تار و مار می کرد.

در پایان یک فصل پر فراز و نشیب که رابطه مهدی با پورتو به سردی گرایید و البته از موفقیت های فصول قبلی خبری نبود، ستاره ایرانی به پاس چند فصل درخشان شایسته چنین وداع باشکوهی بود. جایی که او در قامت یک قهرمان و یک ابرستاره با دراگائو و راه راه پوشان آبی و سفید خداحافظی کرد. یک وداع باشکوه با جام که مهدی نقش اول آن بود.

دیدار فینال جام حذفی فوتبال پرتغال میان پورتو و اسپورتینگ دو غول سنتی فوتبال پرتغال برگزار شد. دیداری فوق حساس و کلیدی که اهمیت آن برای پورتو بسیار بیشتر از رقیب دیرینه بود. تیمی که در فصل جاری در لیگ پرتغال ناکامی سختی را تجربه کرده بود و برای حسن ختام یک فصل سخت و تلخ جام می خواست تا زخم هایش را التیام ببخشد و ناکامی های لیگ را مرهم بگذارد.

نبرد دو مدعی در وقت قانونی 90 دقیقه با تساوی یک ـ یک به پایان رسید. جوسته در دقیقه 20 گل نخست این بازی را برای اسپورتینگ به ثمر رساند و 5 دقیقه بعد اوانیسلون زننده گل تساوی‌بخش پورتو شد.

تعیین تیم قهرمان جام حذفی پرتغال در نهایت به وقت‌های اضافه کشیده شد تا در نهایت ستاره ایرانی وارد نمایش شده و دوباره نقش کلیدی خود را به رخ بکشد. درست مثل فیلم های دراماتیک که قهرمان داستان در انتها وارد بازی شده و بازی را یکسره می کند.

طارمی با شروع نیمه دوم این بازی در ترکیب پورتو جای گرفت و در وقت اضافه زهر خود را ریخت تا ثابت کند فارغ از همه بی مهری های این فصل باز هم ستاره واقعی اژدهاست. مهدی طارمی در دقیقه 100 گل پیروزی پورتو را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد تا اینگونه پورتو را به جام قهرمانی برساند و وداعی باشکوه و تمام عیار با تیمش داشته باشد.

مهاجم تیم ملی کشورمان بعد از گلزنی به لوگوی باشگاه پورتو بوسه زد تا وداعی احساسی و دراماتیک با تیمش داشته باشد و از تیمش خداحافظی کند تا از فصل بعد در ایتالیا و اینتر فوتبال خود را ادامه کند.

طارمی: ببخشید، سال خیلی خوبی نداشتم

مهدی طارمی پس از آخرین مسابقه خود برای پورتو و قهرمانی در جام حذفی که با گل او به دست آمد، صحبت کرد. طارمی در پایان مسابقه و قهرمانی پورتو اظهار داشت: حضور چهار ساله در این گروه باعث افتخار من بود. این مسئله برای من باورنکردنی بود و زمان فوق‌العاده‌ای را اینجا سپری کردم و خاطرات بسیار خوبی با پورتو در ذهن خواهم داشت. امروز هم یک روز فوق‌العاده‌ برای من بود. یک گل زدم و توانستیم جام را مقابل هوادارانمان ببریم و اینجا همیشه مهم‌ترین چیز این است که جام ببری. خوشحالم که جام را بردیم و باعث افتخارم است.

طارمی سالی پر فراز و نشیب را در پورتو پشت سر گذاشت و مورد انتقاد رسانه‌ها قرار گرفت. طارمی درباره فصلی که گذشت، گفت: متأسفانه امسال آنطور که می‌خواستم پیش نرفت. ما درگیر جام ملت‌های آسیا بودیم و ذهنم درگیر تیم ملی بود. من نتوانستم آنطور که می‌خواستم خوب برای پورتو بازی کنم و بابت این موضوع از هواداران عذرخواهی می‌کنم. البته من همیشه چه در بازی‌ها و چه در تمرینات بهترینم را برای تیم گذاشتم و هر کاری که می‌توانستم، انجام دادم. بله، دوره سختی بین من و پورتو بود، چون دوست داشتم بیشتر به تیمم کمک کنم.

وی ادامه داد: البته رسانه‌ها همیشه دنبال سوژه‌های خودشان هستند و دنبال مسائل حاشیه‌ای هستند اما من همیشه نهایت تلاش خودم را کردم تا بتوانم به تیمم کمک کنم. بابت امسال متاسفم و می‌دانم که هواداران بیشتر از من انتظار داشتند. گاهی اوقات نمی‌شود.

ستاره در پایان در خصوص هواداران پورتو گفت: از امروز من جزو سوپردراگونز (هواداران پورتو) هستم و برایشان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و امیدوارم بهترین اتفاقات برایشان رقم بخورد و بیشترین لذت‌ها را کنار پورتو ببرند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه