اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم چه گذشت؟/ از جای خالی شهید جمهور تا اشک های حاضران

در مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم چه گذشت؟/ از جای خالی شهید جمهور تا اشک های حاضران
مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم صبح امروز در حالی برگزار شد که حال و هوای آن متاثر و متالم از جای خالی آیت الله رئیسی رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز، دوشنبه هفتم خرداد ماه، مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم با حال و هوایی متفاوت و جای خالی شهید جمهور، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، برگزار شد. این فقدان، خاطره‌ حضور پررنگ او در افتتاحیه مجلس یازدهم، دقیقاً چهار سال پیش در چنین روزی، ۷ خرداد ۹۹، را زنده کرد؛ روزی که او به عنوان رئیس قوه قضائیه در میان میهمانان حضور داشت و اکنون یادش در دل‌ها جاودانه مانده است.

صندلی خالی شهیدان سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، که با تاج گل پر شده بود، حزن و اندوه را بر فضای مجلس حاکم کرد. همسر شهید امیرعبداللهیان نیز به عنوان نماینده خانواده شهدا در این مراسم حضور داشت.

علاءالدین بروجردی، رئیس سنی هیئت رئیسه مجلس، زنگ افتتاحیه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به صدا درآورد. با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری قرآن، مراسم آغاز شد.

حال و هوای این افتتاحیه نسبت به دوره‌های گذشته بسیار متفاوت بود. خبری از گل‌آرایی‌های معمول نبود و پرچم مشکی در کنار پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران نصب شده بود.

مراسم از ساعت ۸ صبح آغاز شد و چهره‌های برجسته‌ای چون محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، جت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و دیگر مقامات ارشد کشور در این مراسم حضور داشتند.

پس از نواختن سرود جمهوری اسلامی و به صدا در آوردن زنگ، پیام مقام معظم رهبری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی قرائت شد و نمایندگان منتخب برای ادای سوگندنامه قیام کرده و آن را امضا کردند.

در ادامه کلیپی از دستاوردهای شهید بزرگوار سید ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه شهید، در صحن مجلس پخش شد. این تصاویر اشک را به چشمان محمد مخبر و جمعی از وزیران دولت آورد و یاد و خاطره این شهدا را بار دیگر زنده کرد.

در پایان، بروجردی با اعلام پایان مراسم، نمایندگان را به ادای احترام به مقام امام راحل و شهدا در حرم مطهر فراخواند.

لازم به ذکر است که حجت‌الاسلام حسن روحانی، محمود احمدی‌نژاد، و حجت‌الاسلام آملی لاریجانی از غایبان این مراسم بودند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه