اخبار داغ

لطفا پرونده سازی نکنید؛

تسویه حساب های شخصی با اسم رمز فساد در فوتبال/ مسگری در بازار مکاره!

تسویه حساب های شخصی با اسم رمز فساد در فوتبال/ مسگری در بازار مکاره!
برخی ها عامدانه می کوشند پرونده فساد در فوتبال را بسیار بزرگتر از آنچه هست، نشان دهند و پای نفرات دیگری را نیز وسط بکشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرونده فساد در فوتبال یکی از پر سر و صداترین پرونده های ورزش ایران در تمام این سالها بوده که مثل یک بمب در ورزش ایران سر و صدا کرد و همه چیز را تحت الشعاع خود قرار داد. اتفاقی که بخشی از آن به ماهیت پرحاشیه و جنجالی فوتبال بازمی گردد و البته این شائبه همیشگی که در فساد در فوتبال لانه کرده و در پشت پرده نقش پررنگی دارد.

پس از رسانه ای شدن این پرونده توسط دادستانی کرمان که رسما اعلام کرد 5 متهم در این پرونده حضور دارند و حتی نام 3 مدیر و 2 فعال رسانه ای را فاش نمود. با این وجود بعد از رسانه ای شدن این ماجرا تا به امروز تحلیل های متفاوتی از این ماجرا بیرون آمده و حتی برخی ها اقدام به داستان سرایی های بی پایه و اساس در این باره کرده اند و ماجرا را به بیراهه برده اند. کار به جایی رسیده که حتی اعداد و ارقام نیز تغییر کرده و در حالیکه دادستانی کرمان رسما از اعطای 25 سکه به 5 متهم پرده برداشته، برخی ها با هیجان و آب و تاب خاص ارقام را تا 400 میلیارد و چند هزار دلار و یورو بالا برده اند و مدعی شده اند دامنه فساد بسیار گسترده تر است! اعدادی که مشخص نیست از کدام منبع بیرون آمده و اساسا سندی درباره آن وجود دارد یا صرفا یک هیجان ژونالیستی بوده.

صرفنظر از اینکه تخلف صورت گرفته در باشگاه مس رفسنجان تحت هر شرایطی و به هر بهانه مذموم و قابل بررسی است و متخلفان باید مجازات شوند، به نظر می رسد که برخی ها عامدانه می کوشند این فساد را بسیار بزرگتر از آنچه هست نشان دهند و پای نفرات دیگری را نیز وسط بکشند که اساسا هیچ ارتباطی با ماجرا ندارند.

چه آنکه به نظر می رسد که این پرونده محملی برای برخی از تسویه حساب های شخصی شده و برخی از افراد می کوشند از آب گل آلود ماهی بگیرند و با شلوغ کاری و دادن اطلاعات غلط برای از این نمد برای خود کلاهی بسازند. جنگ زرگری و تسویه حساب های شخصی تا بدانجا در این پرونده گسترش رفته که برخی ها می کوشند برای تخریب تیم مقابل و قبلی حتی پای نفرات دیگری مثل سرمربی وقت تیم را وسط بکشند و بواسطه هدف خود از هر وسیله ای ولو خراب کردن دیگران استفاده می کنند در حالیکه طبق اظهار نظر صریح دادستانی کرمان این پرونده تنها 5 متهم دارد که پیشتر مطرح شده و حتی قاضی پرونده نیز یک بار دیگر در گفتگو با تلویزیون به این نکته تاکید کرد که متهمان پرونده تنها همین 5 نفر هستند و ارقام مطرح شده این روزها را تکذیب کرد.

از سوی دیگر حجم فساد رخ داده در این باشگاه که توسط مقامات قضایی مطرح شده، جمعا قریب به 100 سکه است که مجموع این رقم حتی به اندازه مبلغ قرارداد یک بازیکن متوسط تیم های لیگ برتری نیز نیست. از همین رو مطرح شدن ارقام چند صد میلیاردی و ارقام چند 10 هزار دلاری هیچ پایه و اساسی ندارد و به نظر می رسد بیشتر در راستای آب و تاب دادن ماجرا صورت گرفته تا بواسطه آن بخواهند نام افراد دیگر از جمله مربی وقت تیم و بقیه مدیران باشگاه را وسط کشیده و وجه المصالحه تسویه حساب های شخصی خود کنند.

ای کاش قوه قضاییه هر چه سریعتر به این پرونده پر سر و صدا رسیدگی کرده و متهمان را مجازات کند تا ابعاد دیگر این ماجرا مشخص شده و این پرونده محملی برای تسویه حساب های شخصی نشود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه