اخبار داغ

میزگرد؛

مکتب عالی حضرت امام خمینی (ره) انسان‌ساز است

مکتب عالی حضرت امام خمینی (ره) انسان‌ساز است
با نزدیک‌شدن به سالروز عروج ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت آیت‌الله سید روح‌الله خمینی (ره)، هنوز این شخصیت بزرگ و انقلابی برای نسل‌های جدید و امروزی، یک الگوی به تمام معنای انسان‌سازی و خداترسی است که می‌تواند نوجوان و جوان کشور را به آینده روشن هدایت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «کردتودی»، در میزگرد تخصصی که با اساتید دانشگاه فنی علوم پایه شهرستان بیجار برگزار شد، محور اصلی صحبت‌ها و گفتگوها، در خصوص شناخت بیشتر شخصیتی عبادی و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) طرح شد.

پیش از آنکه به شرح این میزگرد به پردازدیم، می‌توانیم از مخاطبین محترم بخواهیم که از همین امروز، یکی از کتب و آثار منتشر شده از حضرت امام (ره) را مطالعه کنند و به‌نوعی این ارتباط سازنده و روح‌افزا را به‌وسیله مطالعه میدانی خود افزایش دهند.

هر آنچه که باید امروز در خصوص ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی (ره) در زندگی شخصی و مدیریت کلان کشوری موردتوجه قرار گیرد، موضوع بسیار مهم رعایت تقوای الهی است که در خصوص شهدای این انقلاب هم صادق است، رئیس‌جمهور شهیدمان هم پرورش‌یافته همین مکتب و اعتقاد بودند.

 *انسان‌سازی در مکتب حضرت امام (ره)

علی مرادنیا استاد تمام فیزیک دانشگاه فنی علوم پایه بیجار گفت: بدون شک حضرت امام خمینی (ره) با توکل و توسل به خداوند متعال توانست در قلب ملت ایران اسلامی نفوذ کند و ضمن رعایت تقوای اللهی و الگوپذیری از دین مبین اسلام، انسان‌های را ساخت که امروز خار چشم دشمنان هستند.

وی افزود: هر آنچه که تا امروز به چشم خود دیده‌ایم، نشانی از خط و فکر حضرت امام خمینی (ره) است، جمله زیبایی که می‌گوید این انقلاب در هیچ جای دنیا بی‌نام خمینی (ره) آشنا نیست، درست است، او مردی از جنس همین مردم عادی بود که تنها قدرت او ایمان و اعتقاد کامل وی به خداوند بود.

استاد فیزیک دانشگاه بیجار ادامه داد: در علم فیزیک قوانین و معادلات زیادی برای حرکت و انرژی اجسام و غیره وجود دارد، قدرت در این علم می‌تواند در ۲ جهت مورداستفاده قرار گیرد، یکی از مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، قدرت بالای اتم است که فردی به دنبال بمب و نابودی کامل یک ملت خواهد بود و دیگری به دنبال رادیو دارویی است که دردی را دوا کند.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در جمهوری اسلامی ایران، مکتبی را پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی کرد که هیچ‌گاه به دنبال نابودی دنیا نبود و قدرت را فقط برای خدمت به مردم و رفاه و آسایش جامعه در دست گرفت، امروز هم می‌بینیم که بسیاری از کشورهایی که به قدرت بمب‌های اتمی خود افتخار می‌کنند، در برابر ایران اسلامی که قدرت رادیو دارو را در دست گرفته است، نگران دلواپس هستند.

 *اصل ولایت‌فقیه حضرت امام خمینی (ره) در انقلاب

میثم حسینی استاد ریاضی محض دانشگاه هم در این زمینه گفت: برای آنچه که تا امروز در خصوص ولایت‌فقیه و یا ولایت مطلق فقیه در جامعه سؤال می‌شود و می‌دانیم که طرح و اجرای این موضوع مهم را توسط حضرت امام خمینی (ره)، آموختیم، باید گفت که در هیچ کشوری نمی‌توان به انقلاب را در مسیر درست هدایت کرد، اگر یک رهبری اللهی وجود نداشته باشد.

وی افزود: پس از آنکه انقلاب اسلامی ایران در جهان، طوفان به پا کرد و ملت‌های بسیاری به الگوپذیری از این ملت، در برابر ظالمان زمانه خود به پا خواستند و انقلابی را به راه انداختند، نکته مهم و اساسی ولایت‌فقیه را فراموش کرده بودند و دیدم که عمر انقلاب‌های نوظهور چه زود به پایان بی‌فرجام خود رسید.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: اگر در انقلاب اسلامی ایران، ولایت‌فقیه را کنار می‌گذاشتیم و فقط بر اساس شرایط و مسائل روز، کشور و ملت را مدیریت می‌کردیم، در اولین گام دشمن شکست بزرگی می‌خوردیم و لازم است که به همین مسئله ابتدایی اشاره کرد که در زمان دولت بنی‌صدر که توسط ملت انتخاب شده بود، موقعیتی پیش آمد که وی خواستار این بود که بخشی از خاک ایران را ببخشیم تا بتوانیم یک روز در امان باشیم! دیدم که ولایت‌فقیه در این حیله دشمن بیدار بود و راه آزادی و عزت را نشان داد.

حسینی گفت: اصل ولایت‌فقیه بر اساس دین مبین اسلام و آموزهای دینی است، تنها یک رهبری که شرایط و خصوصیات آن توسط اعضای شورای خبرگان رهبری تأیید شده باشد، توانایی پاسداری از انقلاب اسلامی و راهنمایی و هدایت آن را دارد، بدون شک این انقلاب به‌سادگی به سن ۴۵سالگی خود نرسیده است و حتی در حادثه شهدای خدمت هم ولایت مطلق فقیه است که سکان این کشتی را در دریایی که توسط دشمنان طوفانی شده بود را به سرمنزل آرامش و امنیت هدایت کرد.

*امام خمینی (ره) یک آینده‌نگر کم‌نظیر است

مهران رحمانی استاد دانشگاه فنی مهندسی علوم پایه بیجار هم گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به امروز، از یک چهارچوب خاص پیروی می‌کند که با شرایط روز و مسائل جدید به‌خوبی معاملات دارد و توانسته است که زبان دنیا را درک و بر اساس آن و حفظ اصل و آرامان انقلاب، رفتار کند که برگرفته از آینده‌نگری معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: در عمر بابرکت انقلاب اسلامی ایران، می‌بینیم که نظام جمهوری اسلامی به قدرت روبه پیشرفت است و در برابر هیچ مسئله‌ای ناتوان نیست، روزی در جهان بیماری به نام کرونا آمد و بسیاری تصور می‌کردند که ایران نمی‌تواند در برابر این تهدید تاب آورد و در تحریم دارویی، به‌زانو خواهد افتاد، با افتخار امروز ایران اسلامی تنها تولید کنند واکسنی است که توانست این بیماری را واپایش کند و بسیاری از ابرقدرت‌های پوشالی به شکست خود اعتراف کردند.

این استاد دانشگاه گفت: اگر آینده‌نگری حضرت امام خمینی (ره) در بسیاری از زمینه‌های اساسی نظام و دولت جمهوری اسلامی وجود نداشت، ایران هیچگاه قدرت برتر موشکی، هسته، پزشکی، علمی و از همه مهم‌تر، ما می‌توانیم را نمی‌توانست دست یابد، حضرت امام خمینی (ره) بودند که با تدوین آینده انقلاب، راه و چراغ فردای نسل جدید را روشن کردند و آموختند که باید چگونه حرکت کرد.

وی ادامه داد: حضرت امام خمینی (ره) به همه نسل‌های پس از انقلاب آموختند که این انقلاب و نظام به ملت ایران اسلامی تعلق دارد و برای آینده بهتر آن، با انتخاب درست نمایندگان خود در دولت، مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شورای شهر، سرنوشت خود را رقم بزنند که هر چه این انتخاب درست و بدون درنظرگرفتن هیجان‌های سیاسی باشد، می‌تواند حرکت روبه‌جلو ایران اسلامی را سرعت بخشد.

*در خصوص انتخابات

کردتودی؛ باتوجه‌به شرایط کنونی کشور در فقدان رئیس‌جمهور، توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را که پرورش‌یافته مکتب بی‌نظیر حضرت امام خمینی (ره) را باید سرلوحه امروز خود قرار دهیم، امروز دشمنان قسم‌خورده ملت جمهوری اسلامی ایران که با تحریم‌های ظالمانه خود به کودکان بی‌دفاع پروانه‌ای رحم نمی‌کنند، به دنبال ماهی گرفتن از شهادت رئیس‌جمهور هستند و باید نسل انقلابی و جوان ایران اسلامی، باتوجه‌به اصل ولایت‌فقیه، راه درست را انتخاب کند.

انتخابات دولت چهاردهم چه در زمان قانونی خود و چه امروز که در این شرایط رقم خواهد خود، از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است، دشمنان از هر حیله و ترفندی استفاده می‌کنند تا با القای ناامیدی در جامعه، آمار مشارکت را پایین آورده و در این مشارکت با حضور وطن‌فروشان و نیروهای مزدور خود، شرایط کشور را به سمت‌وسوی دیگر سوق دهند.

اصل ولایت‌فقیه به رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۵ سال عمر انقلاب نشان داده که به‌خوبی و کامل خط فکری و حیله دشمن را می‌شناسد و هر چه که تا امروز دراین‌خصوص تذکر داده است، در کوتاه زمان به حقیقت چشمگیری رسیده است که حتی اعضای اتاق فکر استکبار جهانی به آن اعتراف کرده است.

انتخابات تنها یک اقدام و حرکت نیست، همان‌گونه که ملت در انتخاب رئیس‌جمهوری شهید رئیسی درست به میدان آمد و اجازه نداد برخی نان به نرخ روز خوردگان بر این مستند تکیه بزنند، با انتخاب درست، راهی را آغاز کردند که نتیجه آن پاداش بزرگ شهادت بود، امروز هم در هشتم تیرماه، فردی را انتخاب خواهند کرد که راه شهدای خدمت را ادامه دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه