اخبار داغ

در میکسدزون پیکان – استقلال؛

حسینی: «جام آفسایدها» مبارک پرسپولیس/ غلام‌پور: این جام‌های کثیف در استقلال جایی ندارد!

حسینی: «جام آفسایدها» مبارک پرسپولیس/ غلام‌پور: این جام‌های کثیف در استقلال جایی ندارد!
اعضای تیم فوتبال استقلال در میکسدزون بعد از بازی با پیکان حاضر شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ در هفته سی ام لیگ برتر استقلال در تهران برابر پیکان با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. مربی و بازیکنان تیم فوتبال استقلال پس از این که قهرمانی را از دست دادند، در میکسدزون ورزشگاه قوامین اکباتان حاضر شدند و صحبت کردند.

حسینی: «جام آفسایدها» مبارک پرسپولیس

سیدحسین حسینی دروازه بان استقلال به دنبال برتری 2 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل پیکان که با نایب قهرمانی آبی‌ها در لیگ برتر همراه بود، اظهار داشت: بردیم، اما قهرمان نشدیم و قهرمانی را از ما گرفتند. از بازیکنان تشکر می‌کنم که با همه وجود تلاش کردند. آنها پای کار ایستادند، قراردادهای کمی بستند و رقم قراردادهای خودشان را کم کردند.

وی با بیان اینکه شاگردان جواد نکونام با شرایط باشگاه استقلال راه آمدند، خاطرنشان کرد: تنها تیمی هستیم که 40 تا 50 درصد از پول‌های سال گذشته ما باقی مانده و تنها تیمی هستیم که 50 درصد از قراردادهای امسال ما پرداخت نشده است. از بازیکنان تشکر می‌کنم که برای خوشحالی هواداران تلاش کردند و چیزی نگفتند. به‌صورت ویژه از نکونام تشکر می‌کنم که رهبر تیم بود و جلوی بسیاری از اتفاقات ایستاد.

«67 امتیاز گرفتیم و قهرمان واقعی لیگ هستیم.»، کاپیتان استقلال ضمن بیان این جمله گفت: اگر نکونام نبود، استقلال پنجم یا ششم هم نمی‌شد. «جام آفسایدها» مبارک باشگاه پرسپولیس باشد و ان‌شاءالله با آن خوش باشند! مردم شاید 10 سال دیگر، خطاهای گرفته شده برای حریف و گل‌های آفساید این تیم را به یاد نیاورند. همه می‌گویند پرسپولیس 10 جام آورده، اما اینگونه نیست. به آنها جام هدیه کردند و یک بار هم جام اسنپی به پرسپولیس دادند! این جام مبارک‌شان باشد.

چشمی: پرسپولیسی‌ها حرف از جوانمردی نزنند!

روزبه چشمی مدافع استقلال پس از نایب قهرمانی استقلال اظهار داشت: اول باید به بازیکنان و هواداران تیم خسته نباشید بگویم که امسال سنگ‌تمام گذاشتند. مشکلات خیلی بود که در طول فصل صحبت کردیم. ما روزهایی هم که برده بودیم وقتی درباره داوری صحبت کردیم گفتند که بهانه است. ببینید روزهایی که استقلال به داوری معترض بود در هفته بعد‌ از آن وقیحانه اتفاقات بدتری افتاد و گفتند وقتی شما اعتراض می‌کنید ما هفته بعد بدتر انجام می‌دهیم، الان درگیر آفساید هستید، هفته بعد پنالتی هم برای آنها می‌گیریم. ما خیلی سال است که جنگیدیم و نشده و جام را واگذار کردیم، ولی امسال جنگ ما با پرسپولیس به هیچ وجه برابر نبود. قطعاً ما در یکسری از بازی‌ها اشتباه کردیم و کامل نبودیم، ولی نمی‌شود که این همه اتفاق بیفتد و بعد از آنهم لج کنند و هفته بعدش کاری بدتر انجام دهند.

وی ادامه داد: پرسپولیسی‌ها اصلاً حرف از جوانمردی نزنند، شما روح فوتبال را زیر سؤال بردید. امروز هم با گل آفساید قهرمان شدید و بعد حرف از مصاحبه‌های استقلالی‌ها می‌زنید؟! شما یا خودتان را مسخره کردید یا ملت را! فقط در همین سه هفته ببینید چه اتفاقاتی برای پرسپولیس افتاد و برای ما چه اتفاقی افتاده است. پرسپولیسی‌ها دوست دارند به این شکل قهرمان شوند، مبارک‌شان باشد. قطعاً فصل آینده هم همین مشکلات هست.

چشمی افزود: شما صبر کنید VAR بیاید، آنجا هم یکسری قانون‌های جدید در می‌آید. مطمئن باشید ما استاد قانون درآوردن هستیم، VAR در همه جای دنیا به یک شکل انجام می‌شود و در ایران هم طور دیگری استفاده خواهد شد. من می‌گویم اصلاً استقلال یک درصد شانس قهرمانی داشت، این وضعیت بود که ما در استادیوم خالی بازی کنیم؟ این چه حرفی است که اگر استقلال قهرمان شد روز بعدش با هوادارانش جشن بگیرند؟! شما موظف هستید که بازی ما را با هوادار برگزار کنید. بازی پرسپولیس با پیکان در دور رفت چرا رفت قزوین؟ استادیوم آزادی مگر سکوی خراب ندارد چرا امروز همه جا نشسته بودند؟! چه کسی کار اینها را راه می‌اندازند، معرفی کنند که ما هم بشناسیم. در داوری دخالت دارند، در نوع ورزشگاه دخالت می‌کنید و تماشاگران‌تان تعداد بیشتری به ورزشگاه می‌آیند. اگر این کارها را می‌کنید عیب ندارد حداقل از روح جوانمردی در فوتبال صحبت نکنید.

مدافع تیم فوتبال استقلال خاطر نشان کرد: یکی از مسئولان برگزاری امروز کنار زمین بود و از اول بازی داد و بیداد می‌کرد. او اگر ناراحت بود به رفقایش می‌گفت که می‌فرستادنش در استادیوم آزادی، ما آنچنان دل خوشی از او نداریم که در بازی ما بیاید! او خیلی خوش‌تیب هم کرده بود و باید به ورزشگاه آزادی می‌رفت. ما اصلاً مشکلی نداریم که او سر بازی‌های تیم محبوبش حضور داشته باشد.

وی درباره اینکه فصل موفقی را همراه استقلال پشت سر گذاشت، یادآور شد: من شخصی صحبت نمی‌کنم، ولی تک‌تک بازیکنان و کادر فنی زندگی‌شان را وسط گذاشتند. یک زمانی می‌گوییم که در طول فصل بازی را می‌بازید، ولی ما امسال زندگی‌مان را گذاشتیم و واقعاً در حق‌مان نامردی کردند. ما امسال فقط فوتبال بازی نکردیم و با خیلی چیزها امسال جنگیدیم.

چشمی راجع به اینکه صحبت‌هایش باعث نشود از تیم ملی خط بخورد، تصریح کرد: من که اردوی بعد از جام ملت‌ها هم دعوت نشدم. فقط یک چیزی را درباره تیم ملی بگویم که من بازی بد هم در تیم ملی داشتم و خیلی‌جاها مقصر بودم، اما من مقصر صد درصد حذف تیم ملی نبودم. یکسری از بازیکنان به دلیل سن بالا خط خوردند که من جزو آنها نبودم، پس قطعاً من مقصر فنی بودم. من با قاطعیت می‌گویم که من مقصر بودم، ولی مقصر صد درصد حذف تیم ملی نبودم. 

حجازی: استقلال تیم مظلومی در فوتبال ماست

آتیلا حجازی سرپرست استقلال بعد از پایان مسابقات لیگ برتر با اشاره به گل پرسپولیس برابر مس رفسنجان گفت: سایت‌ها را نگاه کردیم و نظرات کارشناسان را دیدیم و پرسیدیم. حرف‌های دیگری زده می‌شود که نمی‌خواهم بازش کنم. امیدوارم این اتفاقات نیفتید. ما تیم مظلومی در فوتبال ایران هستیم.

"در فوتبال دنیا پس از قهرمانی یک تیم معمولاً رقبای آن تیم نیز این قهرمانی را تبریک می‌گویند. در فوتبال ایران می‌شود این انتظار را داشت که باشگاه استقلال قهرمانی پرسپولیس را تبریک بگوید." وی در پاسخ به این سوال گفت: باید به تیمی که قهرمان می‌شود تبریک گفت، اما کاش یک ذره این قهرمانی قشنگ‌تر می‌شد. در هر حال مبارک‌شان باشد.

وی افزود: امیدوارم در لیگ نخبگان، هم استقلال و هم پرسپولیس نمایندگان شایسته‌ای برای فوتبال ایران باشند؛ چون بازی‌ها بسیار مهم است. به هواداران قول می‌دهم استقلال متفاوتی از این فصل خواهید دید و دیگر از مشکلاتی که از ابتدای فصل گریبانگیر بچه‌ها بود، خبری نخواهد بود. اگر خودم حضور داشته باشم صددرصد این نوید را خواهم داد که در پی ساختن یک تیم رویایی خواهم بود.

سرپرست استقلال در خصوص حضور شهریاری نماینده تام الاختیار هولدینگ خلیج فارس بعد از پایان مسابقه در زمین گفت: صحبت‌ها قبلاً انجام شده و ایشان نیز به بچه‌ها تبریک گفتند. با یکسری عوامل نمی‌شود جنگید. بچه‌ها تلاش خود را کردند و متاسفانه آن چیزی که می‌خواستیم اتفاق نیفتاد.

حجازی در خصوص اینکه از تکرار اشتباهات داوری به ضرر استقلال خسته نشده است، گفت: اینکه اتفاقات تکرار می‌شود خسته کننده می‌شود. وقتی بچه‌ها می‌خواستند وارد زمین شوند شاداب نبودند.  از لحاظ روحی و روانی کادرفنی آماده‌شان کرد تا تمام تمرکزشان روی بازی خودمان باشد، اما فکرها قطعاً درگیر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که این اشتباهات در زمان حضور او به عنوان بازیکن نیز وجود داشت، گفت: آن موقع به این شدت که همه تیم‌ها شاکی باشند نبود. یک بازی یک صحنه شبهه برانگیز بود که به آن رسیدگی می‌شد و این حجم از شکایت نبود. تا زمانی که VAR در فوتبال ما نیاید این اتفاقات همیشه می‌افتد و هیچ کاری هم نمی‌شود کرد.

سرپرست استقلال در خصوص برنامه‌های این تیم برای فصل آینده گفت: نیاز اصلی استقلال تقویت تیم است. مدیریت هولدینگ همه جوره از تیم حمایت خواهد کرد تا تیم خوبی ببندیم.

حجازی در خصوص اینکه نکونام لیستی برای فصل آینده ارائه داده است، گفت: هیچ لیست ورودی و خروجی نداشتیم و هنوز  تصمیم گیری نشده است.

وی در خصوص اینکه به نظر می‌رسد برخی صحنه‌ها نیاز به VAR ندارد، گفت: صحنه‌ای که در رختکن می‌بینیم احتیاجی به VAR ندارد و مشخص است. ادعای حرفه‌ای بودن داریم که به نظر من نیستم. استادیوم  امروز را می‌بیند که زمین چمن فوق‌العاده و بی‌نظیر است، اما در شأن فوتبال ایران نیست اینجا بازی برگزار شود. سرویس بهداشتی و رختکن‌ها را ببینید که اصلاً قابل مقایسه با قطر، امارات و عربستان نیست. اینها باید درست شود. باید میکسدزون، اتاق ناظران و اتاق دوپینگ خوب داشته باشیم. 

ماشاریپوف: قرارداد دارم و در استقلال می‌مانم

جلال الدین ماشاریپوف هافبک ازبکستانی استقلال پس از نایب قهرمانی استقلال گفت: من یک سال دیگر با استقلال قرارداد دارم و در این تیم می‌مانم. 

وی در رابطه با اینکه چه نظری در خصوص این فصل دارد، گفت: فصل آینده ان‌شاءالله بهتر کار می‌کنیم. 

سسما: اگر داوری درست بود، ما ۴ هفته پیش قهرمان شده بودیم

یوسو سسما مربی استقلال پس از نایب قهرمانی استقلال در خصوص اینکه آیا با آبی‌پوشان می‌ماند، گفت: تنها چیزی که الان می‌توانم بگویم این است که می‌خواهم استراحت کنم و به قولی ارتباطم را با بیرون قطع کنم.

وی در رابطه با اینکه لیگ ایران را چگونه دیدند، اظهار داشت: من لیگ ایران را ۵ ساله که می‌شناسم. خیلی چیزهایی است که می‌شود بهتر شود ولی دارد به سطح خوبی می‌رسد. فکر می‌کنم روزی که ویدیوچک وارد ایران شود و داوری‌ها بهتر شود، فکر می‌کنم شرایط لیگ می‌تواند بهتر شود.

مربی استقلال در پاسخ به سوالی که آیا اگر داوری بهتر بود، استقلال می‌توانست قهرمان شود، گفت: اگر داوران درست داوری کرده بودند، ما ۴ هفته پیش قهرمان بودیم.

نیک‌نفس: فصل بعد را حتما با VAR برگزار کنید

زبیر نیک نفس، هافبک استقلال پس از نایب قهرمانی در لیگ برتر اظهار کرد: متاسفانه ما فصل خوبی داشتیم، ۶۷ امتیاز خوب است اما شرمنده هوادارانمان هستیم. یک جاهایی لغزش داشتیم، شاید اشتباه داشتیم اما تمام توان خود را گذاشتیم ولی چیزی نمی‌توانم بگویم.

او درباره عملکرد خودش در این فصل گفت: من الان ترجیح می‌دهم در این مورد صحبت نکنم. امیدوارم برای فصل بعد به امید خدا لیگ با VAR برگزار شود. من به صحنه‌هایی در لیگ فکر می‌کنم که گل‌های آفساید زده شد. خواهش می‌کنم یک بازی که اشتباه تأثیرگذار که به نفع ما انجام شده را ببینیم. امشب هم یک گل ما گرفته نشد اما دیدم که 6 یا 7 گل آفساید، مردود نشده. وقتی یک امتیاز باعث می‌شود که قهرمان جابجا شود چنین اشتباهاتی برای من پذیرفتنی نیست.

او درباره آینده خودش هم گفت: من قراردادم تمام شده است. 

غلامپور: این جام‌های کثیف در خانه استقلال جایی ندارد!

بهزاد غلامپور مربی گلرهای استقلال در واکنش به اینکه چرا استقلال نایب قهرمان شد، گفت: استقلال را امسال نایب قهرمان کردند. از بالا، از فدراسیون، سازمان لیگ و کمیته داوران؛ همه دوست داشتند استقلال دوم شود. تمام برنامه‌هایشان این بود که استقلال جام نگیرد و به هدف‌شان نیز رسیدند. 

وی ادامه داد: امیدوارم من اشتباه کرده باشم ولی پیش خدا معلوم است که این جام برای ما بود. حق هواداران ضایع شد. این جامِ پاک برای هواداران بود. ما جام کثیف به خانه‌مان نمی‌بریم. 

مربی دروازه‌بانان استقلال در واکنش به اینکه بغض کرد، گفت: چون حقمان را خوردند. این جام های کثیف در خانه ما جایی ندارد. امسال حق مان را خوردند. ۳۰ هفته حق‌مان را خوردند. همین امروز هم گل آفساید زدند. ما راضی هستم به رضای خدا و تا اینجا هم بچه‌ها خیلی زحمت کشیدند. 

وی ادامه داد: یکسری از آدم‌هایی که سری از فوتبال درنمی‌آوردند، آمدند به این باشگاه و نابود کردند. 

غلامپور در خصوص اینکه آیا با آمدن VAR این مشکلات حل می‌شود، گفت‌: بستگی به وجدان داوران دارد. ما در جاهایی که به ما ظلم می‌شود اعتراض می‌کنیم. 

وی در رابطه با ارزیابی حسینی گفت: ما همه راضی هستیم. پارسال به ناحق هجمه روی او بود ولی او یکی از بهترین گلرهای ایران است و حقش است که در تیم ملی بازی کند. ان‌شاءالله مربیان تیم ملی نگاه ملی داشته باشند و نگاه رنگی نداشته باشند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه