اخبار داغ

از سوی امیرمهدی علوی؛

اعلام تمهیدات فدراسیون فوتبال برای جشن قهرمانی لیگ و حضور ناظران ویژه

اعلام تمهیدات فدراسیون فوتبال برای جشن قهرمانی لیگ و حضور ناظران ویژه
سخن‌گوی فدراسیون فوتبال به ارائه توضیحاتی درباره تمهیدات فدراسیون فوتبال برای جشن قهرمانی لیگ و حضور ناظران ویژه در بازی پایانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ امیرمهدی علوی، مدیر روابط‌عمومی و سخن‌گوی فدراسیون فوتبال پیرامون کیفیت برگزاری آخرین هفته رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: در ابتدا به عنوان عضو کوچکی از جامعه رسانه از همه همکارانم در حوزه خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، رسانه ملی و عوامل صدا و سیما برای پوشش این فصل لیگ برتر تشکر کنم که یار و همراه فوتبال بودند. در این فصل پرفراز و نشیب جام ملت‌های آسیا را هم داشتیم. اگر همراهی رسانه‌ها در پوشش، انعکاس و توجه به لیگ برتر نبود، این جذابیت تا لحظه آخر ادامه نداشت. درمورد جشن قهرمانی، بحث معنوی اولویت اصلی است. مطابق فرمت جدید لیگ نخبگان آسیا، تیمی که بتواند قهرمانی را در این رقابت بسیار طولانی مدت، کسب کند می‌تواند از منافع حضور در لیگ نخبگان هم بهره‌مند شود. از لحاظ مالی هم تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان، شرایط خاصی دارند.

وی درمورد اینکه شاید پرداخت مبلغی به تیم‌های اول تا شانزدهم لیگ برتر در پایان فصل بتواند به تیم‌های لیگ انگیزه زیادی بدهد و شاهد رقابت جذاب در همه بازیی‌های هفته پایانی باشیم، توضیح داد: این رتبه‌بندی حائز اهمیت است. در ماه گذشته نیز بازی جوانمردانه مالی برای نخستین بار در فضای ورزش کشورمان با تلاش گسترده وزارت ورزش و وزیر، فدراسیون فوتبال و مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. یکی از موارد این موضوع نیز توزیع منابع مالی حقه باشگاه‌هاست. البته حوزه‌های دیگری هم در این مبحث وجود دارد اما تاکید شده باشگاه‌ها براساس رتبه خود، مبلغی را دریافت کنند. همانگونه که اشاره شد شاید به بازی برخی تیم‌ها در هفته پایانی توجهی نباشد، اما تیم‌ها در صورت اعمال این موضوع می‌توانند در پایان فصل مطابق جایگاه جدولی خود، به منابع مالی برسند.

علوی درباره استفاده از ناظران ویژه در هفته پایانی لیگ، تصریح داشت: حیدر بهاروند، محمدرضا کشوری‌فرد و سایر دوستان در سازمان لیگ زحمات زیادی می‌کشند، اما در حوزه انضباطی و اخلاق نیز از ناظران ویژه‌ای استفاده خواهیم کرد تا به صورت محسوس و نامحسوس هرچه در متن و حاشیه رقابت‌های فردا است، به شکل کامل رصد شود. حتی از مراجع دیگر نیز در این زمینه در روزهای اخیر بی‌اخلاقی‌هایی را شاهد بودیم که این موضوع نیز به کمیته‌های مرتبط و ارکان قضایی فدراسیون ارجاع می‌شود. ان‌شاءالله از صبح یکشنبه به بعد اسدی مقدم(رئیس کمیته اخلاق)، ابوالفضل حسن‌زاده(رئیس کمیته انضباطی) که به عنوان ناظران ویژه در دیدارهای پایانی حضور دارند و همکارانشان در حوزه انضباطی و اخلاق، وارد اجرا و اعلام احکام خواهند شد. البته در حوزه اجرا، سازمان لیگ روند خودش را طی می‌کند و ناظران ما در حوزه‌های قضایی فعالیت می‎کنند. در کل هر چیزی که روز بازی در ورزشگاه، از چند ساعت قبل تا چند ساعت بعد اتفاق می‌افتد، تحت رصد قرار خواهد گرفت.

وی در رابطه با حضور مسئولان در جشن قهرمانی لیگ عنوان داشت: طبق همان پروتکل قبلی، وزیر ورزش و جوانان که حضورش برای جامعه فوتبال افتخاری است همراه با ریاست فدراسیون در مراسم شرکت می‌کنند. باید حداقل نفرات روی سکو حضور داشته باشند. به همین دلیل مدیرعامل باشگاه قهرمان در کنار کادرفنی، بازیکنان و سایر اعضای تیم مراسم مرتبط را برگزار می‌کنند. از شب گذشته هم همکاران ما در حال آماده‌سازی سکوی قهرمانی و انتقال جام به 2 ورزشگاه آزادی و دستگردی هستند. حجت‌الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ و همکارانش در این حوزه تلاش گسترده‌ای داشتند تا یک استیج جذاب با برنامه خاص تدارک دیده شود.

مدیر روابط‌عمومی فدراسیون فوتبال درخصوص راهکارهای اتخاذ شده برای تکرار شرایط بهتر برای اهدای جام که در سال‌های اخیر شاهدش بودیم، گفت: تغییرات مثبتی در سال‌های اخیر اتفاق افتاده و امروز ورژن بهتری داریم. فقط افرادی که طبق پروتکل امکان حضور دارند، می‌توانند روی سکو بروند. همکاران رسانه‌ای مثل عکاسان و فیلمبردارها نیز در سال‌های اخیر رعایت کرده و بازهم در جایگاه خود حضور خواهند داشت. امیدوارم امروز هم فن و هم اخلاق فوتبال ما برنده شود.

علوی نهایتاً درمورد مراحل نیمه نهایی و فینال جام حذفی گفت: طبق برنامه این 2 مرحله را انجام می‌دهیم. البته امشب پس از پایان لیگ وارد مباحث مربوط به تیم ملی خواهیم شد که امیر قلعه‌نویی و همکارانش، مهدی نبی و مهدی خراطی واقعا تلاش می‌کنند تا فردا تیم عازم هنگ کنگ شود. به احتمال فراوان امشب پس از پایان بازی‌ها، لیست جدید تیم ملی نیز اعلام خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه