اخبار داغ

آقای گل در قعر جهنم؛

هت‌تریک ناکامی عنایتی در یک سال؛ از چپ کردن پیکان تا ناامیدی تیم امید!

هت‌تریک ناکامی عنایتی در یک سال؛ از چپ کردن پیکان تا ناامیدی تیم امید!
غلام‌رضا عنایتی با سقوط تیم فوتبال پیکان به لیگ دسته یک، نشان داد چرا و چگونه وارد یک مسیر منتهی به سقوط شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ شاید چند سال پیش کسی فکرش را هم نمی‌کرد که غلام‌رضا عنایتی، آقای گل سابق لیگ برتر، یکی از زهردارترین مهاجمان تاریخ استقلال و بازیکنی در زیر سایه علی دایی توانسته جام جهانی را ببیند؛ به یکی از ناموفق‌ترین سرمربیان لیگ تبدیل شده باشد.

عنایتی کارش را در عرصه مربی‌گری زود شروع کرد و در استان خودش یعنی خراسان‌رضوی تیم داشت اما پس از موفقیت‌های نسبی او در تیم فوتبال هوادار با آن سبک و سیاق هجومی تیمش بود که نامش برای هدایت تیم‌های مختلف لیگ برتری، حتی استقلال در مقطع پیش از فرهاد مجیدی بر زبان‌ها آمد.

عدم حضور عنایتی در استقلال اما به پایان رویاپردازی‌های او نیانجامید؛ چرا که ارتباطات فرامتنی آقا رضا با برخی‌ها باعث شد سرمربی‌گری تیم فوتبال امید را مانند یک کادو به وی هبه کنند، آن هم در آستانه مسیر انتخابی المپیک 2024 پاریس و بازی‌های آسیایی 2022 هانگ‌ژو که برای ورزش ایران اهمیت ویژه‌ای داشت.

همه روی آقای گل سابق فوتبال ایران حساب ویژه‌ای باز کرده بودند اما عنایتی خیلی زود نشان داد قبای تیم فوتبال امید که نه، حتی قبای سرمربی‌گری به تن وی خیلی گشاد است و حذف زیر 23 ساله‌ها از مرحله نخست انتخابی المپیک و حتی پیش از جام ملت‌های آسیا، پیام‌های مهمی به همراه داشت.

مسولان فوتبال ایران اما به این پیام‌ها وقعی ننهادند؛ چرا که عنایتی ارتباطات خیلی خوبی داشت. بنابراین پسران فوتبال ایران به هانگ‌ژو رفتند و در شرق دور هم بسیار دورتر از حد انتظار ظاهر شدند و به تاکتیک‌های عجیب و بلاتکلیف عنایتی باختند و حذف شدند و به خانه برگشتند؛ با سری افکنده از شرم.

با این همه اما عنایتی بی‌کار ننشست و روی ارتباطات خیلی خوبش، حساب باز کرد و باز هم به یک تیم لیگ برتری رسید؛ پیکان. تیم مجموعه متمول ایران‌خودرو در حالی به دستان ناتوان عنایتی سپرده شد که چالش خاصی در پیش نداشت اما کیست که نداند عنایتی میل به هت‌تریک بسیار بالایی دارد؟!

عنایتی این بار در گل‌زنی که نه، در سقوط دادن تیم‌های تحت هدایتش هت‌تریک کرد و پیکان لاجان را به لیگ دسته یک انداخت. عنایتی برخلاف هم‌دوره‌هایش که حالا مربیان خوبی شده‌اند، درس‌ها را یکی یکی مردود شد و هم رویای جوانان ایران را بر باد داد و هم یک تیم بازیکن‌ساز را از لیگ گرفت.

حالا بعید هم نیست که همین فردا همان ارتباطات خوب به کار آقا رضا بیاید و به وی یک تیم لیگ برتری دیگر بدهند تا او مسئولیت سقوطش به لیگ دسته یک در فصل بیست‌وچهارم را از همین الان استارت بزند. بالاخره او نشان داده در ترسیم مسیر سقوط، مربی کاربلدی است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه