اخبار داغ

غلامی بالاخره ملی‌پوش شد؛

نکات لیست جدید تیم ملی فوتبال؛ از غیبت رضائیان و حسینی تا میانگین جوان یوزها

نکات لیست جدید تیم ملی فوتبال؛ از غیبت رضائیان و حسینی تا میانگین جوان یوزها
لیست جدید امیر قلعه‌نویی برای تیم ملی فوتبال کشورمان حائز نکات متفاوت و ویژه‌ای است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ شب گذشته با پایان بیست‌وسومین فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشورمان، امیر قلعه‌نویی برای 2 بازی آتی تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ در آن کشور و ازبکستان در کشور خودمان، لیست جدید مدعوین به اردوی تیم ملی فوتبال را با اندکی تغییر نسبت به لیست‌های قبلی اعلام کرد.

کادرفنی تیم ملی تصمیم گرفته در این اردو ۱۵ بازیکن لیگ برتری و ۱۱ لژیونر را به اردو دعوت کند. سپاهان با ۵ بازیکن در این فهرست رکورددار است و پس از آن پرسپولیس با ۳ بازیکن قرار دارد. به نسبت اردوی قبل آریا یوسفی، شهریار مغانلو، محمد جواد حسین‌نژاد، عارف غلامی، سعید مهری، ۶ بازیکن جدید در اردوی تیم ملی هستند.

استقلال و تراکتور (۲ بازیکن) نساجی، آلومینیوم و استقلال خوزستان هم با یک بازیکن جزء تیم‌های لیگ برتری هستند که در تیم ملی نماینده دارند. سیدحسین حسینی، دارنده رکورد بیشترین کلین شیت در لیگ برتر، رامین رضاییان، که در بازی پایانی سپاهان موفق به زدن ۳ گل و ارسال یک پاس گل شده را می‌توان چهره‌های شاخص غایب در تیم ملی دانست. در کنار این دو روزبه چشمی کاپیتان استقلال و سیدمجید حسینی مدافع شاغل در ترکیه نیز به تیم ملی دعوت نشده اند. علی کریمی نیز کماکان در اردو حضور ندارد.

سامان فلاح و سعید سحرخیزان (گل‌گهر) و حسین گودرزی (شمس آذر) بازیکنانی هستند که در کنار علی قلی‌زاده (لخ پوزنان لهستان) محمد محبی (روستوف روسیه) سعید عزت‌اللهی (شباب الاهلی امارات) مصدوم که برخلاف اردوی قبل، در جمع ملی‌پوشان حضور ندارند. عارف غلامی نیز بالاخره از ولز موستار بوسنی به اردوی تیم ملی رسید.

برای دومین اردوی متوالی برخی بازیکنان باتجربه مثل روزبه چشمی، احسان حاج صفی و کریم‌ انصاری‌فرد در تیم ملی نیستند. شجاع خلیل‌زاده با ۳۵ سال مسن‌ترین بازیکن و محمد جواد حسین‌نژاد ۲۰ ساله، جوان‌ترین بازیکنان فهرست جدید هستند. علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سامان قدوس، مهدی طارمی و علیرضا جهانبخش، ۷ بازیکن ۳۰ سال به بالای تیم ملی هستند.

امین حزباوی، آریا یوسفی، محمد قربانی، اللهیار صیادمنش و محمدجواد حسین‌نژاد نیز ۵ بازیکن ۲۳ سال به پایین این اردو محسوب می‌شوند. با دعوت از این نفرات، میانگین سنی تیم ایران به ۲۶/۶۹ سال رسید. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه