اخبار داغ

جوانان روسفیدم کردند؛

قلعه‌نویی: یادگاری‌های من هنوز در استقلال و سپاهان هستند/ شاید برای بازی با ازبکستان حسینی را دعوت کنیم

قلعه‌نویی: یادگاری‌های من هنوز در استقلال و سپاهان هستند/ شاید برای بازی با ازبکستان حسینی را دعوت کنیم
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: درباره حسینی یکسری مسائل جزیی بود و شاید برای بازی با ازبکستان دعوت کنیم بیاید و کمک کند

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در حاشیه اعزام کاروان به هنگ‌کنگ برای بازی مقدماتی جام جهانی اظهار داشت: خیلی خوشحالم که شما دوستان خوب که به مملکت و تیم ملی عرق دارید را می‌بینم. در یک سال گذشته تحت هر شرایطی از تیم ملی حمایت کردید و جا دارد که از تک تک شما تشکر کنم. شما می‌دانید که بازی قبلی با ترکمنستان از چند جهت مهم بود؛ اول اینکه برای اولین بار این حریف را در عشق‌آباد شکست دادیم و جواز حضور در جام ملت‌های آسیا را گرفتیم. همچنین سرگروه ماندیم، چون اگر مساوی می‌کردیم، نمره منفی می‌گرفتیم و در رنکینگ‌مان خیلی تأثیر می‌گذاشت.

وی در ادامه بیان داشت: مسابقه‌ای بود که درست است که با یک گل برنده شدیم، اما سه امتیاز آن حائز اهمیت بود. درباره هنگ‌کنگ نیز با همین نگرش خواهیم بود و با بچه‌ها نیز صحبت کردیم. اینکه بتوانیم در مرحله سوم گروهی در سید یک باقی بمانیم، این دو بازی (مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان) برای ما بسیار مهم است، به همین دلیل بهترین نفراتی را که در ذهن‌مان بهترین بودند، انتخاب کردیم و با تمام قوا در این دو بازی حاضر می‌شویم.

قلعه‌نویی پیرامون جوان‌گرایی رخ داده در تیم ملی با توجه به میانگین ۲۶ ساله در پاسخ به دانا عنوان داشت: خدا را شکر جوانانی که به اردوی قبلی دعوت کردیم، پس از آن اردو بازی‌های خوبی در لیگ انجام دادند و از این بابت خیلی خوشحالیم. آنها ما را به آینده امیدوار کردند. امیدواریم این روند ادامه داشته باشد. این جوانان باید در کنار باتجربه‌ها قرار بگیرند و هم از نظر اخلاقی و رفتاری و هم از نظر فنی از آنها یاد بگیرند تا بتوانند در آینده به مملکت‌شان کمک کنند.

وی درباره عدم دعوت از سیدحسین حسینی به اردوی تیم ملی تصریح داشت: در تیم ملی همیشه باز است. حسینی در دوره گذشته و قبل از شروع این فصلی که تمام شد، شرایط خوبی نداشت، اما او را دعوت کردیم و یک نیمه مقابل کنیا نیز او را بازی دادیم و در جریان روند رو به رشد خود از آن شرایطی که خوب نبود، به شرایط خوب و توانایی‌هایش بازگشت. در این اردو خیلی از بازیکنان بودند که در اردوهای گذشته نبودند اما الان هستند و یا برعکس. در مس رفسنجان و استقلال و پرسپولیس چند بازیکن خوب دیدیم. مثلا عالیشاه خوب بوده اما به خاطر شرایط سنی و اینکه عقبه ملی نداشت دعوت نکردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال تاکید داشت: مثلا رامین در اردوی قبلی بود ترجیح دادیم این اردو نباشد. سید حسین هم جزو دروازه بان های خوب بوده و حتما ادروهای بعدی دعوت می شود. امیدوارم روندش ادامه داشته باشد. من ۱۲ سال از استقلال دورم اما هنوز یادگاری من هست. یا از سپاهان چند سال دور هستم اما کاپیتان های سپاهان یادگاران من هنوز هستند. ما احساس کردیم حسینی شرایط روحی خوبی ندارد و دوست داشتیم در این اردو باشد اما یکسری مسائل جزئی بود که حل خواهد شد.

وی در این باره که آیا عدم دعوت از حسینی به دلایل خارج از فوتبال بوده، گفت: ببینید شما در مورد رحمان رضایی هم دقت کنید اوایل خیلی صحبت شد اما مشکلش حل شد. مشکل حسینی هم آنچنانی ندارد. یکسری مسائل جزیی بود و شاید برای بازی با ازبکستان دعوت کنیم بیاید و کمک کند. همان بازی با مقابل دیناموکیف او را گذاشتم گفتم که بازیکن بزرگی می شود. خوشخبتانه این اتفاق هم افتاده و الان کاپیتان استقلال است. جام جهانی هم تجربه کرده و شاگرد خودم هم بوده است.

قلعه‌نویی راجع به استفاده از بازیکنان جوان در بازی‌های آتی هم خاطرنشان ساخت: باید با همکارانم مشورت کنیم. باید شرایط جوان ها و لژیونرها را ببینیم. حتما تغییراتی خواهیم داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه