اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

«خجالت نکش ۲» بازگشت موفقیت‌ آمیز کمدی محبوب به سینماها/ از استقبال گرم تا رکوردشکنی در گیشه

«خجالت نکش ۲» بازگشت موفقیت‌ آمیز کمدی محبوب به سینماها/ از استقبال گرم تا رکوردشکنی در گیشه
فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی از اولین لحظات تا به امروز، با استقبال گرم مخاطبان توانست جایگاه خود را در میان فیلم‌های کمدی برجسته سینمای ایران تثبیت کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» به کارگردانی رضا مقصودی، که از چهارشنبه هفته گذشته در سینماهای سراسر کشور اکران شد، دنباله‌ای بر فیلم «خجالت نکش ۱» است که به موفقیت چشمگیری دست یافت. قسمت اول این فیلم حدود هفت سال پیش در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با فاصله کمی به اکران عمومی رسید. «خجالت نکش ۱» در کنار «مصادره»، دو فیلم کمدی آن دوره از جشنواره بودند و توانست سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول را برای مقصودی به ارمغان بیاورد.

داستان فیلم

داستان «خجالت نکش» حول محور قنبر و صنم، زوجی روستانشین که در میانسالی صاحب فرزند می‌شوند، می‌چرخد. این فیلم با استفاده از کنایه‌های سیاسی به شعارهای افزایش جمعیت، توجه منتقدین را به خود جلب کرد و اکثر آنها این ویژگی را از نقاط قوت و هوشمندی فیلم دانستند. این فیلم سینمایی توانست با خلق موقعیت‌های کمدی برای زوجی میانسال که در برابر فرزندانشان که هیچ‌کدام بچه نداشتند، خنده از مخاطبان بگیرد.

خجالت نکش ۲

اکران و موفقیت‌ها

«خجالت نکش ۲» در روزهای ابتدایی اکران، توانست ۷۱ هزار و ۱۰۰ مخاطب را جذب کند و با نمایش در ۱۳۰۷ نوبت، فروش ۵ میلیارد تومانی را به ثبت برساند. این فیلم پس از «تگزاس ۳» به دومین فیلم پرفروش ایام پایانی هفته گذشته تبدیل شد و به تنهایی یک‌ششم مخاطبان سه روز پایانی هفته گذشته را به خود اختصاص داد.

یکی از دلایل اصلی موفقیت و پرفروش بودن این فیلم، قدرت برند «خجالت نکش» است. قسمت اول این فیلم در سال ۹۷ توانست ۵۲۰ هزار مخاطب را جذب کند و به فروشی معادل ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دست یابد. پس از شش سال، این برند همچنان توانسته مخاطبان خود را حفظ کرده و در میان فیلم‌های پرفروش باقی بماند.

بازیگران

در «خجالت نکش ۲» بازیگرانی چون احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، بهاره کیان‌افشار، بهرنگ علوی و محمد معتضدی، میثاق جمشیدی، مازیار مهرگان و سعید امیرسلیمانی به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم داستان ماجراهای فصل نخست را ادامه می‌دهد و با اضافه کردن بازیگران جدید، توانسته تازگی و جذابیت خود را حفظ کند.

خجالت نکش ۲.

تحلیل

فیلم «خجالت نکش ۲» با ترکیب عناصر کمدی و اجتماعی، توانسته است نه تنها به موفقیت تجاری دست یابد، بلکه نقدهای مثبتی نیز دریافت کند. استفاده از بازیگران محبوب، داستان جذاب و پرداختن به مسائل اجتماعی روز، این فیلم را به یکی از موفق‌ترین آثار کمدی سال تبدیل کرده است.

با توجه به استقبال گرم مخاطبان و فروش بالای فیلم در روزهای نخست اکران، انتظار می‌رود که «خجالت نکش ۲» بتواند موفقیت‌های بیشتری را در آینده کسب کند و جایگاه خود را در میان فیلم‌های کمدی برجسته سینمای ایران تثبیت کند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه